کد خبر: ٧١٩٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/10/21-٠٩:٢٥

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، فروش زمین با کاربری فضای سبز یا فضای باز در این شهر را ممنوع و غیر قانونی خواند.

 

 

 

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، فروش زمین با کاربری فضای سبز یا فضای باز در این شهر را ممنوع و غیر قانونی خواند.

به گزارش  آبادان نیوز حسن کمری صبح روز گذشته (چهارشنبه)در نشست خبری با خبرنگاران گفت: متاسفانه موضوع فروش زمین با کاربری فضای سبز یا فضای باز به مردم (طبق گفته خودشان) به طور خاص در حوزه منطقه دو شهرداری در دوران مدیریتهای مختلف هم توسط منطقه آزاد اروند و هم توسط سازمان راه و شهرسازی (زمین شهری سابق) و سایر سازمانها به کرات اتفاق افتاده است که این یک تخلف و از مصادیق بارز زمین خواری است.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند و اداره راه و شهرسازی به عنوان طراح طرح تفضیلی، اقدام کننده در زمینه واگذاری چنین زمین هایی به مردم بوده اند و این دو اداره جزء زیر مجموعه نظارتی شورا نیستند، افزود: از آنجائی که انجام چنین کاری خریداران را با مشکلات زیادی مواجه کرده لذا تنها کاری که شورا می توانست در این باره انجام دهد آنکه صدور پروانه کار برای چنین زمین هایی که در طرح تفضلی به عنوان فضای سبز یا فضای باز تعریف شده را برای مناطق چهارگانه شهرداری ممنوع اعلام کند که در صورت انجام به عنوان تخلف مدیران مناطق لحاظ و با آنها برخورد جدی می شود.

کمری تصریح کرد: با توجه به فراگیر شدن این مسئله در شهر، شورا با صدور مصوبه ای از مدیران مناطق خواست تا ضمن ارائه نکردن پایان کار به افراد از ادامه فعالیت آنانی که در حال ساخت و ساز هستند نیز جلوگیری شود، شورا بروز این موارد را به مثابه تخلف مدیران تلقی می کند و در صورت مشاهده با مدیران برخورد می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: البته در این میان کسانی هستند که زمین را پیش فروش کرده اند و عده ای هم به دلیل پائین بودن نرخ این زمین ها چندین پلاک را خریداری کرده اند اما باز هم ما تحویل سند و یا ادامه فعالیت برای اینان را نیز ممنوع اعلام کرده ایم.

کمری افزود: اگر چه عده ای به دلیل اعتماد به شهرداری و زمین شهری که از آنها استعلام گرفته اند دست به خرید چنین زمین هایی زده اند و برخی هایشان نیز پروانه ساخت دارند اما به لحاظ قانونی واگذاری زمینهایی که در فضای سبز و یا باز شهری است، تخلف محسوب می شود.

وی اظهار کرد: برخی از دوستان در مواجه به این مسئله می گویند که این فضاهای باز جزء فضاهای ذخیره ای هستند که بعدا می توانند به فروش برسند اما به این دست از افراد می گوئیم که این «بعدا» زمان دارد، اگر در سال ۱۳۹۵ طرح تفضیلی آبادان تدوین شد، موضوع واگذاری فضای باز برای ۴۰ سال پس از آن دیده شده نه آنکه در مردادماه سال ۹۵ در طرح تفضلی فضای باز تعریف شود و در شهریور همان سال واگذاری این فضاها انجام شود، متاسفانه این اتفاقات افتاده و اگرچه ممکن است سبب نارضایتی برخی ها شود اما حق و حقوق مردم و آینده فرزندان آبادان مهمتر از نارضایتی افرادی محدود است.

به گفته رئیس شورای شهر آبادان، شورا بر اجرای قوی این مصوبه اصرار دارد تا حداقل دیگر پروانه ای برای چنین مواردی صادر نشود تا سازمانهایی که در این باره کوتاهی و تخلف کردند و یا قانون را بد تفسیر کردند و کار غیر قانونی از آنها سر زده متوجه کارشان شوند و بیش از این، این اتفاق ادامه نیابد.

کمری تصریح کرد: مصوبه شورا در این باره، برای شهرداری لازم الاجرا است، ما در این باره نیز مشاوره قضایی گرفتیم، به طور قطع پروانه کاری برای چنین زمین هایی به نام هر شخصی در دوره کاری شورای فعلی صادر نمی شود.

وی یادآور شد: نظارت بر طرح تفضیلی با شهرداری است و هیچ سازمان و یا نهاد دیگری اجازه دخالت در این قضیه را ندارد و لذا طرح تفضیلی باید رعایت شود. اگر سازمان منطقه آزاد اروند در مواردی امکان صدور پروانه کار دارد دیگر ارتباطی به ما ندارد، ساخت و ساز در شهر وظیفه شهرداری است و لذا در تخلفات مشابه اجازه کار و صدور پروانه ساخت داده نمی شود.

پرداخت عوارض کسب و کار به شهرداریها

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران، عوارض کسب و پیشه در شهرهای آبادان و خرمشهر طی یکی دو سال اخیر باید به شهرداریها داده شود.

کمری افزود: خوشبختانه دیدگاه مثبت مدیران سازمان منطقه آزاد اروند در جهت پیگیری و همکاری در این باره وجود دارد تا از این طریق (هر چند که محسوس نباشد) به بحث افزایش درآمد شهرداریهای آبادان و خرمشهر کمک شود و این اتفاق می افتد.

وی اظهار کرد: در بحث آب و فاضلاب پیگیر آنیم تا مجری طرح فاضلاب که تاکنون در اهواز مستقر بود و به طور رسمی و سازمانی ارتباط کاری با اداره آبفای آبادان نداشت در شهر مستقر شود تا بتوان در جهت اجرای مناسب و به موقع طرحهای فاضلاب با آن ارتباط بهتری داشته باشند.

کمری با بیان اینکه خوشبختانه در اداره آبفا برای این موضوع هیچ مقاومتی وجود ندارد، تصریح کرد: این خواسته مردمی است و لذا در عمل به خواسته مردمی هیچ حب، بغض و مقاومتی وجود نخواهد داشت، مدیران آبفای آبادان طرحهای خوبی را در زمینه فاضلاب شهری دارند که امید می رود با انجام آنها توسعه شبکه فاضلاب شهری را نیز ظرف یکی دو سال آینده شاهد باشیم هرچند که کلنگ برخی از طرحهای شان نیز در اواخر سال جاری به زمین زده می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: در بحث تعمیرات مربوط به نشست ها و گرفتگی های فاضلاب، انتظارمان عمل بهتر و سریعتر کارکنان آبفا آبادان است. امید می رود این اداره در کنار انجام وظایف روزمره، با تشکیل تیمهایی در جهت رفع گرفتگی ها و مشکلات ناشی از انجام تعمیرات و ترمیم شبکه های فاضلاب در کوچه ها و خیابانها نیز اقدام کند تا تلاشها در جهت رفع گرفتگی ها نیز بیشتر شود.

کمری با اشاره به وظیفه ذاتی واگذاری انشعاب توسط اداره آبفا افزود: این اقدام در جهت درآمدزایی و جلب مشتری است و ما بابت این وظایف مربوطه از آنها تشکر نمی کنیم اما بابت تشکیل کارگروه تعمیرات برای رفع گرفتگی های فاضلاب که سبب بروز مشکل و دردسر برای مردم شده، قدردان اداره آبفا خواهیم بود، انتظار می رود در این باره وضعیت بهتر شود.

وی اظهار کرد: همچنین در خصوص زباله گیری در ساعات ازدحام جمعیت در مرکز شهر (امیری) تذکراتی به مسئول ناحیه داده شد تا این اتفاق نیفتد و کار در ساعات پایانی شب به انجام برسد.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،شهرداری،شهرداری آبادان،شهردار،شهردار آبادان،شورای شهر،شورای شهر آبادان،رئیس شورای شهر،رئیس شورای شهر آبادان،حسن کمری،فضای سبز،منطقه آزاد اروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: