کد خبر: ٧١٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/10/04-٠٩:١٤

با حضور فیلم سازان، عکاسان و فیلمنامه نویسان 21 دفتر سینمای جوان از 10 استان کشور پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه سینمای جوان - اروند - یکشنبه در آبادان آغاز به کار کرد.

 

با حضور فیلم سازان، عکاسان و فیلمنامه نویسان 21 دفتر سینمای جوان از 10 استان کشور پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه سینمای جوان - اروند - یکشنبه درآبادان آغاز به کار کرد.

به گزارش آبادان نیوز ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در جمع شرکت کنندگان در این جشنواره در یادمان شهدای شلمچه گفت: دفاع مقدس نماد مقاومت، استقامت و پایمردی مردم این مرز و بوم است که برای اعتلای اسلام خون خود را نثار کردند.
همایون قنواتی اظهار کرد:این یک ارزش است و در عرصه هنر ، ما افتخار تقویت کردن و عمق بخشیدن، نشر دادن و در نهایت حفظ کردن این ارزش را داریم.
وی افزود: هنرمندان می توانند با خلق آثار فاخر در عرصه دفاع مقدس در تقویت روحیه ایثار و شهادت سهم داشته باشند.
قنواتی گفت:در پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه اروند170 هنرمند، عکاس و فیلمساز از منطقه سه سینمای جوان شامل استان های خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر حضور دارند.
وی افزود:پس از بازبینی آثار رسیده 36 فیلم داستانی، 48 اثر تک عکس و سه مجموعه عکس و 18 فیلمنامه در بخش مسابقه داوری می شوند.

 در روز اول جشنواره فیلم کوتاه داستانی، « فیلم کوتاه منحوس» به کارگردانی علیرضا سهولی از شهرستان دیر استان بوشهر، فیلم مستند «سارو» به کارگردانی محمد عبداللهی از شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی، فیلم داستانی «سفارش یک تابلو» به کارگردانی مجتبی مرادپور از اهواز استان خوزستان، فیلم مستند «خالق» به کارگردانی صادق حسینخانی از کرمان و فیلم داستانی «بن بست» به کارگردانی پویا انصاری از مشهد استان خراستان رضوی به نمایش در می آید. 
پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه اروند از سوم تا ششم دیماه در سینمای مهر آبادان برگزار می شود. 

 

 

 

 

 


آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،جشنواره،جشنواره فیلم کوتاه،دفاع مقدس،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند،همایون قنواتی،منطقه آزاد اروند،شلمچه،شهدای شلمچه

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1396/10/05 9:24
0
0
آبادان نیوز ممنون
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: