کد خبر: ٦٩٧٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/09/07-٠٩:٢٣

فرماندار آبادان بر لزوم تهیه و تدوین سند امنیت غذایی و سلامت مردم این شهرستان تأکید کرد.

 

 

 

 

 

 

فرماندار آبادان بر لزوم تهیه و تدوین سند امنیت غذایی و سلامت مردم این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش آبادان نیوز، عزیزاله شهبازی عصر(یکشنبه)در سومین جلسه شورای سلامت شهرستان آبادان، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه هرس درختان کنوکارپوس، آهک پاشی کانال‌های روباز و انجام نظارت‌های مستمر در حوزه سلامت گفت: از آنجایی که بایستی تصمیمات اتخاذ شده در شورای سلامت به نفع مردم باشد لذا از کتمان حقایق و مسائل اجتناب کرده و با طرح مسائل در جهت یافتن راهکارهای عملی رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

وی افزود: اگرچه در زمان حاضر آبادان به دلیل پراکندگی و انباشت زباله‌ها شهر تمیزی نیست اما تنها مسبب پدید آمدن این وضعیت شهرداری نیست و دستگاه‌های ناظر همچون محیط‌زیست، بهداشت محیط، شورا و رسانه‌ها نیز باید به موضوع ورود کنند و تذکرات لازم را ارائه کنند.

شهبازی اظهار کرد: در مقایسه با شهرهای هم تراز خود از جمله اهواز و دزفول و حتی خرمشهر، ما فرصت بیشتری برای کار داریم که در زمان حاضر مهم‌ترین اقدامات باید در دو محور تمیز کردن و جمع‌آوری زباله‌ها و بهبود فضای سبز باشد.

وی با اشاره به حساسیت مردم به موارد یاد شده تصریح کرد: در صورت رسیدگی و توجه به موارد مذکور به طور قطع بازخوردهای خوب و ارتقای سطح رضایتمندی مردم را شاهد خواهیم بود، هم اینک مشکل اصلی مردم در این حوزه‌هاست.

فرماندار آبادان همچنین با قدردانی از اقدامات انجام شده در بحث کمیت آب به ویژه در بخش روستایی گفت: امید می‌رود تا با تلاش شهردار جدید آبادان و همراهی شهرداران مناطق چهارگانه شهری دغدغه مردم در زمینه خدمات شهری کاهش یابد.

شهبازی تصریح کرد: طیف وسیعی از بیماری‌های صعب‌العلاج (به لحاظ تنوع بیماری نه فراوانی افراد مبتلا) را در آبادان داریم که بایستی دلایل بروز آنها توسط دستگاه‌های ذیربط بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی از شب‌ها و حتی روزها تنفس در هوای آبادان سخت می‌شود، گفت: قصد نداریم مچ هیچ صنعتی را بگیریم و یا به دادگاه معرفی کنیم اما بایستی به وضعیت آنان رسیدگی شود.

شهبازی افزود: ۴۰ کیلومتر فاضلاب روباز داریم که بایستی موردتوجه قرار گیرد و برای پوشاندن آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه فرمانداری و دادستانی در موضوع سلامت مردم با هیچ‌کس تعارف ندارند، اظهار کرد: آنچه از مباحث مختلف در فضای مجازی در قالب عکس، ویدئو و یا دست‌نوشته منتشر می‌شود نشان‌دهنده آگاهی مردم از مسائل و حساسیت و خواست آنان به رفع مشکلات است.

شهبازی از سگ‌های ولگرد، وجود جوندگان و معتادان سرگردان در کوچه و خیابان‌ها به‌عنوان برخی دیگر از معضلات شهری آبادان نام برد و تصریح کرد: تمام اعضای شورای سلامت با بهره‌گیری از امکانات موجود در جهت رفع معایب و نواقص تلاش کنند، مردم ولی‌نعمت ما هستند و اگر حرفی می‌زنیم برای مخدوش شدن ذهن مردم نیست بلکه از این بابت است که مردم بدانند در بحث نظارت و برخورد با متخلفان به هیچ‌وجه کوتاهی نمی‌کنیم.

وی خطاب به مدیران عضو شورای سلامت یادآور شد: بایستی به نیروهای تحت امر خود برنامه و طرح دهید و از آنان نیز عمل و اجرا را طلب کنید، به نظر می‌رسد که مصوبات شورای سلامت مصوبات ضعیفی است و باید در این باره به شکل جدیدتر و قوی‌تری ورود و کار کرد.

فرماندار آبادان گفت: مصوبات شورای سلامت همچون مصوبات شورای تأمین است و لذا برای انجام نشدنشان مجازات تعیین شده است.

شهبازی همچنین از اماکن مخروبه و بلاصاحب به عنوان دیگر معضل شهری آبادان نام برد و افزود: قوانین مربوط به این امکان روشن است و لذا شهرداری با ورود جدی به این مقوله بایستی در جهت تعیین تکلیف آنها اقدام کند، این امکان به محل تجمع و خواب افراد ولگرد و معتادان تبدیل شده است.

وی توجه خاص به موضوع روانی مردم را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: بایستی در چارچوب قوانین و شرع، فضاهای تفریحی و شاد را در قالب اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی برای مردم مهیا کنیم، دستگاه‌های مرتبط با این امر از جمله ادارات ارشاد و ورزش و جوانان باید در این باره گزارش دهی کنند.

شهبازی تصریح کرد: بایستی شورای سلامت با محوریت دانشکده علوم پزشکی آبادان هرچه سریع‌تر در جهت تهیه و تدوین سندی با موضوعیت امنیت غذایی و سلامت مردم و بهره‌گیری از کارشناسان اهل فن و نظر در حوزه مربوطه اقدام کند.

فرماندار آبادان گفت: هر عضو شورای سلامت بایستی تکلیفش را بداند، برنامه‌های کاربردی که قابلیت مستندسازی دارد را ارائه و به دنبال رفع خلأهای موجود باشد.

شهبازی با تأکید بر جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد، افزود: دهیاران نیز بایستی در حوزه فعالیتشان موارد را کنترل و رصد کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی مراتب را به طور سریع اعلام و در جهت رفع آنها با همراهی بخشدار و دستگاه‌های مرتبط بکوشد.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،فرمانداری،فرمانداری آبادان،فرماندار،فرماندار آبادان،عزیزاله شهبازی،شورای سلامت شهرستان آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: