کد خبر: ٦٦٥٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/07/17-٠٨:٣٦

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبادان گفت: با همت و همراهی مردم، آبادان از خط قرمز در موضوع تیراندازی‌ها خارج شد و امروز در جایگاه هفدهم استان قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبادان گفت: با همت و همراهی مردم، آبادان از خط قرمز در موضوع تیراندازی‌ها خارج شد و امروز در جایگاه هفدهم استان قرار دارد.

به گزارش آبادان نیوز،سرهنگ سید محسن تقی زاده در حاشیه نشست هم‌اندیشی سران و شیوخ عشایر با مسئولان نیروی انتظامی با بیان اینکه وظیفه ناجا حفظ امنیت است نه تأمین امنیت، افزود: شاهد آن هستیم که به‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه و مستمر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برخی دستگاه‌های مرتبط دیگر در امر تأمین امنیت که بایستی به کمک ما بیایند، قدری از برنامه‌ها عقب هستند.

به گفته وی، دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی در این میان تنها ارگان‌هایی هستند که به طور ۱۰۰ در صد پای کار هستند و به شکل شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمات هستند.

تقی زاده اظهار کرد: امروز آمده‌ایم واقعیت‌ها را به یکدیگر بگوییم چرا که با تعارف هیچ کاری از پیش نمی‌رود و تنها ما را از راه به بیراهه می‌برد، هرگاه بدون رو دربایستی حرف‌هایمان را به یکدیگر زدیم به‌طورقطع موفق هستیم اما اگر تنها از یکدیگر تعریف کنیم و بگوییم که چه کردیم و چه نکردیم به‌طورقطع تنها مردم‌اند که آسیب می‌بینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی آبادان از نگاه آماری تصریح کرد: در شش‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۸۵ درصد از جرائم حادث شده در شهرستان آبادان کشف شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: همچنین در مدت یاد شده، در جرائمی همچون قتل و سرقت‌های خشن (سرقت‌های مسلحانه و کیف‌قاپی) با تلاش‌های مستمر پلیس،۹۵ درصد از جرائم مذکور کشف شده است.

کاهش ۱۵ درصدی جرائم

تقی زاده، کاهش ۱۵ درصدی جرائم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش در این شهرستان را از موفقیت‌های پلیس شهرستان آبادان خواند که با همکاری شهروندان، دستگاه‌های امنیتی، نظامی و هدایت شورای تأمین حاصل شده است.

وی افزود: از تمام جرائمی که در شهرستان اتفاق افتاده ۵۱ درصد آن سرقت، ۱۸ درصد جرائم مواد مخدر، ۱۲ درصد آن مربوط به نزاع، درگیری و مزاحمت‌های خیابانی و ۱۹ درصد نیز مربوط به سایر جرائم بوده است.

تقی زاده اظهار کرد: از تعداد کل دستگیرشدگان در سال جاری، ۸۶ درصدشان مرد و ۱۴ درصدشان زن بوده‌اند که در این میان ۴۲ درصدشان متأهل و ۵۸ درصدشان مجرد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در حوزه شغل متهمان مشخص شده که ۷۵ درصدشان بیکار و ۲۵ درصدشان در مشاغل پیمانکاری و یا آزاد مشغول‌اند.

۷ درصد دستگیرشدندگان تحصیلات عالیه دارند

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبادان گفت: از تعداد کل دستگیر شدگان جرائم مختلف،۸۰ درصد دارای مدرک دیپلم و پائین تر،۱۳ درصدشان بی‌سواد و هفت درصد نیز دارای مدارک عالی هستند.

تقی زاده افزود: ۱۹ درصد از کل دستگیرشدگان سنی میان ۱۵ تا ۲۴ سال دارند،۷۴ درصدشان ۲۵ تا ۳۹ ساله‌اند و هفت درصدشان هم‌سنشان بالای ۴۰ سال است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با سران عشایر و حضور و برگزاری نشست‌های چهره به چهره با شهروندان همراه با ارائه گزارش عملکرد ناجا، اظهار کرد: تیراندازی‌ها دو دسته اند  یکی تیراندازی‌هایی که در مراسم‌های عروسی، عزا، استقبال از حجاج و تشییع‌جنازه‌ها انجام می‌شود و دیگری تیراندازی‌هایی که در آن افراد به شکل خصمانه و خشن به منازل مردم حمله می‌کنند و  سبب ایجاد رعب و وحشت در میان آنان شده و یا تیراندازی‌ها که در نزاع‌های دسته‌جمعی انجام می‌شود.

تقی زاده تصریح کرد: آن بخشی که مربوط به نزاع‌های دسته‌جمعی است بایستی با کمک همگان و به صورت در اختیار گذاشتن اطلاعات این افراد در اختیار پلیس، ما را در یافتن خاطیان و تحویل آن‌ها به مقام قضایی کمک کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز همگان امنیت را از نیروی انتظامی طلب می‌کنند و این توقع به جایی نیست اما به طور قطع و یقین تأمین و پایداری امنیت بدون همراهی و کمک همگان میسر نخواهد شد.

تقی زاده با بیان اینکه ۲۸ دستگاه مختلف در امر تأمین امنیت مداخله دارند، افزود: بایستی تمامی متولیان امر تأمین امنیت وارد میدان شوند و کمک کنند، متأسفانه کمی اقدامات انجام شده بسیاری از این دستگاه‌های مرتبط حصول نتایج اثربخش را با چالش مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: خلأهایی که در برخی حوزه‌ها به دلیل انجام نشدن کار از سوی برخی دستگاه‌ها ایجاد می‌شود آسیبش متوجه ناجا می‌شود که سبب می‌شود تا ما به جای آنکه وقتمان را صرف کارهای اصلی و وظایفمان کنیم آن را صرف کارهای نامرتبط حتی رفع اختلافات خانوادگی شود، البته اینکه بتوانیم در تمامی زوایا خدمتگزار مردم باشیم برای ما سبب افتخار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،نیروی انتظامی،نیروی انتظامی آبادان،فرمانده نیروی انتظامی،فرمانده نیروی انتظامی آبادان، سید محسن تقی زاده

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: