کد خبر: ٦٢٥٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/04-١١:٣٣

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند:روند تردد اتباع خارجی به محدوده منطقه آزاد اروند آسان تر می شود.

 

 معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با تشریح هماهنگی بین بخشی با دیگر دستگاه ها برای آسان شدن آمد و شد به منطقه گفت:روند تردد اتباع خارجی به محدوده منطقه آزاد اروند آسان تر می شود.

به گزارش آبادان نیوز،محمدرضا معتمدی در خصوص اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند برای آسان شدن تردد اتباع خارجی به منطقه گفت:هفته جاری نشست هماهنگی مشترکی با سردار رضائیان رئیس اداره اتباع خارجی، گذرنامه و مهاجرت نیروی انتظامی در تهران برگزار شد و موافقت قطعی آن اداره برای آسان شدن روند تردد اتباع خارجی در منطقه اخذ شد.
وی اضافه کرد:آیین نامه های اجرایی مصوب نیز بزودی در این خصوص در منطقه عملیاتی می شود.
معتمدی افزود:تمامی مراحل اداری و رسمی این مهم انجام شده و با هماهنگی انجام شده، روند ورود و خروج اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند آسان تر می شود.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد:مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز اخیرا نشست مشترکی با مسئولان وزارت خارجه داشت که مقرر شد، نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند مستقر شود.
****دستگاه ایکس - ری خودرویی برای آسان شدن تردد اتباع عراقی
در سامانه ایکس ری، خودروها بدون هر گونه توقف در امتداد یکدیگر از دروازه مورد نظر عبور کرده و حسگرهای نصب شده، اتوماتیک نسبت به بازرسی خودرو و افراد اقدام می کنند.
در این نوع می توان از خودروهای دارای سرنشین بدون آنکه مشکلی برای سرنشینان خودرو ایجاد شود، تصویربرداری کرد.
معتمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت:دستگاه ایکس - ری خودرویی سبک برای آسان شدن تردد اتباع عراقی که برای امور تجاری، درمان و یا توریستی به ایران سفر می کنند، طی یکماه آینده در مرز بین المللی شلمچه نصب می شود.
وی همچنین، انعقاد قرارداد برای خرید و نصب ایکس -ری کامیونی در مرز شلمچه را یادآور شد و گفت:قرارداد ساخت و نصب دستگاه ایکس ری کامیونی با شرکت سازنده تولید داخل با اعتبار حدود 100 میلیارد ریال منعقد شده و این دستگاه تا شش ماه آینده نصب و راه اندازی می شود.
*** احداث پایانه تخصصی صادرات کلینکر و سیمان در مرز شلمچه
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در بخش پایانی سخنانش، احداث پایانه تخصصی صادرات کلینکر و سیمان در مرز شلمچه را یادآور شد و گفت:پایانه تخصصی صادرات کلینکر و سیمان در مرز شلمچه از سوی شرکت توسعه صادرات سیمان کشور وابسته به شستا در حال ساخت است.
معتمدی افزود:به منظور رفع موانع و مسایل و مشکلات برای خروج کامیون های حامل کلینکر و آسان سازی تردد کامیون های میوه و تره بار با کمک هنگ مرزی ساعت های تردد کامیون های حامل کلینکر تغییر یافته و در این راستا از توقف طولانی کامیون های میوه و تره بار جلوگیری شد.
 منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و جزیره مینو می باشد که محل تلاقی دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند،محمدرضا معتمدی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: