کد خبر: ٥٩٣١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/21-١٢:٢٦

با حضور جمعی از مسئولان کشوری، گمرک ایران در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند و به طور نمادین در گیت خروجی منطقه واقع در جاده آبادان - اهواز مستقر شد.

 







با حضور جمعی از مسئولان کشوری، گمرک ایران در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند و به طور نمادین در گیت خروجی منطقه واقع در جاده آبادان - اهواز مستقر شد. 

به گزارش آبادان نیوز ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری که پیش از آغاز استقرار گمرک در گیت ها در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد با اصحاب رسانه داشت، گفت: بهره‌برداری از گیت‌های موقت و استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند در پس از مصوبه کارگروه تشکیل شده توسط رئیس‌جمهور و ابلاغ آن در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ انجام می‌شود.

اسماعیل زمانی گفت: همه امکانات و تجهیزات لازم برای استقرار گمرک ایران در گیت‌های موقت با نظارت و گمرک انجام‌شده و سامانه‌های لازم نیز توسط گمرک در محل نصب‌شده است.

وی اظهار کرد: پس از اتمام عملیات احداث گیت‌های دائم از آماده آینده (خردادماه) بهره‌برداری از گیت‌ها آغاز خواهد شد و در گام اول ساختمان گمرک و گیت‌های جاده آبادان به اهواز  پس از آن گمرک جاده امام صادق، گیت‌های جاده آبادان به ماهشهر و در نهایت گیت‌های جاده خرمشهر به اهواز به فاصله یک از همدیگر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

زمانی گفت: در ایجاد حصار منطقه آزاد اروند استانداردهای زیست‌محیطی، امنیتی، نظامی، گمرک، حفاظتی رعایت شده است.
وی به ۴۰۰ میلیون دلار واردات اختصاص‌یافته به کالاهای مصرفی شهروندان در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد از این مقدار برای واردات پوشاک اختصاص‌یافته است.

زمانی گفت: اعتبار خاصی نیز برای واردات ماشین‌آلات موردنیاز برای خط تولید کارگاه‌ها و سایر مراکز تولیدی برای نوسازی خطوط تولید و یا احداث واحدهای جدید صنعتی اختصاص‌یافته است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود رسانه‌ها را رکن چهارم توسعه دانست و از آنها خواست تا مردم را با فواید استقرار گمرک در گیت‌های خروج و ورود منطقه آزاد آشنا کنند و بیان کرد: مردم باید با حقوق شهروندی در منطقه آزاد مطلع شوند و این مهم بر عهده رسانه‌های است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: علاوه بر شهروندان منطقه آزاد اروند، کسبه و بازاریان نیز بایستی از حقوق  مزایای استقرار گیت‌ها آشنا شوند و آن را از مسئولان مطالبه کنند.

 معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در ادامه این نشست  گفت: کل فضای محیطی سازمان منطقه آزاد اروند ۱۰۶ کیلومتر است که ۵۴ کیلومتر آن مرز آبی با کشور عراق و بقیه آن طبق قانون مناطق آزاد نیاز به حصار کشی داشت.

موعود شمخانی اظهار کرد: با توجه به شرایط منطقه و قرار گرفتن بخشی از تالاب بین‌المللی شادگان در حوزه استحفاظی منطقه آزاد اروند، عملیات ساخت ۳۲ کیلومتر حصار برای محصور کردن منطقه در دستور کار قرار گرفت.
شمخانی گفت: با نظر گمرک ایران ساخت جاده حفاظتی و دیوار بتنی با فنس در سال ۱۳۹۳ آغاز و در اسفند ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید.

وی به طراحی چهار گیت گمرکی با المان‌های انقلابی و رعایت حداکثر بار ترافیکی اشاره کرد و بیان داشت:۶۰ میلیارد ریال برای احداث گیت‌های اصلی منطقه آزاد اروند هزینه می‌شود.

اخبار آبادان ،خبر آبادان ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: