کد خبر: ٥٧١٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/16-٠٨:٥٤

شهردار آبادان گفت: در سومین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ۶ پروژه عمرانی، خدماتی و تفریحی در آبادان افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ، محمد حویزاوی در این آئین از بازار عرضه مرغ و ماهی، شهرک خودرویی، پارک بانوان، مجتمع تفریحی، تجاری، اداری و پارکینگ طبقاتی متروپل و آبیاری تحت فشار بارانی فضای سبز بلوار شهید یاسینی به عنوان ۶ پروژه های قابل بهره برداری و یا شروع به عملیات نام برد.

حویزاوی گفت: بازار عرضه مرغ و ماهی که در ادامه تکمیل بازار شهید ارغنده به انجام رسیده است دارای مساحتی معادل هزار و ۳۰۰ متر مربع با ۶۵ باب غرفه تجاری است که این بازار با هزینه کرد اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان، دارای ساختمانی کامل، سیستم دفع آبهای سطحی، تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی و ۶۵ غرفه برای عرضه مرغ و ماهی کشتار شده در خارج از این بازار است.

به گفته وی واگذاری غرفه های این بازار بر اساس قانون و تصمیم شورای شهر انجام می شود.

آبادان محکوم به توسعه شهری است

حویزاوی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آبادان محکوم به توسعه شهری است، افزود: آبادان از نگاه تاریخ باید به عنوان کلانشهر تلقی شود و اجری چنین پروژه هایی برای توسعه این شهر لازم و ضروریست.

شهردار آبادان با اشاره به تقویت پروژه ساخت شهرک خودرویی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی که حدود ۱۲۰ روز از شروع به کار آن می گذرد، اظهار کرد: برای ساخت این شهرک خودرویی به صورت مشارکتی میان شهرداری و بخش خصوصی با ۶۱۱ هزار مترمربع مساحت و ۴۶۰ هزار مترمربع زیربنا بخشهای مختلفی برای ساخت پیش بینی شده است.

وی از پیش بینی ۱۵۰ مغازه در قالب بنگاه فروش خودرو، کارواش، مسجد، محل تعویض پلاک، محل معاینه فنی و قیمت گذاری، بانک، دفترخانه، پلیس + ۱۰، دفتر پیشخوان رستوران، تعمیرگاه نقاشی لوکس، مغازه های فروش لوازم جانبی خودرو و سایر مغازه های خدماتی اعم از اغذیه فروشی ها و غیره به عنوان بخشهای مختلف پیش بینی شده برای ساخت در فاز نخست این شهرک خودرویی نام برد.

حویزاوی تصریح کرد: در فاز دوم این شهرک، احداث پارک آبی، کارتینگ خودرو و موتورسواری، برجهای مسکونی بلند، برجهای تجاری المانی، سیتی سنتر، بازار عرضه کالای همراه مسافر لحاظ شده است.

به گفته وی، مدت زمان انجام و اتمام فاز نخست این شهرک خودرویی از سوی سرمایه گذار ۶ ماه اعلام شده است.

شهردار آبادان در تشریح مراحل ساخت و بخشهای مختلف پارک بانوان گفت: این پارک در زمینی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع، با دیوارکشی به طول ۴۷۰ متر، شامل یک زمین ورزشی چند منظوره به مساحت ۵۰۰ مترمربع، ۸ چشمه سرویس بهداشتی، آلاچیق، مبلمان شهری، برجهای نوری، دو هزار و ۱۰۰ متر مربه پیاده روسازی، ۵ هزار و ۹۰۰ متر مربع فضای سبز و ۲ ست بازی پلی اتیلن کودکان است که برای ساخت آن یک میلیارد و ۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

حویزاوی افزود: برای اجرای پروژه آبیاری تحت فشار بارانی فضای سبز بلوار شهید یاسینی به طول شش هزار متر، هشت هزار متر طول لوله گذاری، دو هزار عدد هانتر به کار برده شده که هزینه کردی معادل ۵۰۰ میلیون تومان در برداشته است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه آبیاری تحت فشار بارانی فضای سبز سایر بلوارهای شهر از جمله اروسیه، قدس، شهدای هسته ای و ۴۰ متری ذوالفقاری با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، اظهار کرد: برای اجرای پروژه آبیاری تحت فشار بارانی در بلوارهای یاد شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می شود.

حویزاوی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه در تمامی بلوارهای سطح شهر که استارتشان در سال آینده زده می شود، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار آبادان، پروژه مشارکتی مجتمع تفریحی، تجاری، اداری و پارکینگ طبقاتی «متروپل» در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰ مترمربع و زیربنای ۳۳ هزار و ۵۵۰ مترمربع و سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی در ۱۱ طبقه احداث می شود.

حویزاوی گفت: در طراحی فاز نخست طبقات این مجتمع چهار طبقه تجاری، یک طبقه خدماتی، رفاهی، سینما، فودکورت و غیره، و ۶ طبقه پارکینگ پیش بینی شده است.


آبادان نیوز ،اخبار آبادان ،خبرهای آبادان ،

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: