کد خبر: ٥٦١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/19-١٠:٤١

با نظر فیروز کریمی سرمربی جدید تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، مدافع نیجریه ای این تیم برای نیم فصل دوم در تیم باقی می ماند.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ، رشید البی مدافع ۳۰ ساله اهل نیجریه که به عنوان نخستین بازیکن خارجی تیم فوتبال صنعت نفت در لیگ شانزدهم با این تیم قرارداد بسته بود، در لیست خروجی نادر دست نشان سرمربی سابق نفتی ها قرار داشت ولی با نظر مثبت سرمربی جدید تیم نفت نسبت به این بازیکن، وی در ترکیب تیم باقی می ماند.

رشید البی از سال ۲۰۰۴ با تیم OFI یونان وارد فوتبال جنوب شرقی اروپا شد و پس از سه سال بازی در یونان، در سال ۲۰۰۷ به تیم دوکسا کاتوکوپیاس قبرس منتقل شد، این بازیکن یه سال بعد به تیم اومونیا نیکوزیا قبرس منتقل شد و در حد فاصل سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ در ۸۴ بازی برای این تیم در لیگ قبرس به میدان رفت و هشت گل به ثمر رساند.

وی همچنین در جریان دیدار تیمهای منچستر سیتی انگلیس و اومونیا نیکوزیا قبرس در چارچوب مسابقات یوفا کاپ که در اکتبر ۲۰۰۸ انجام شد تک گل تیم اش را در جریان شکست دو بر یک این تیم وارد دروازه تیم منچستر سیتی کرد.

البی در سال ۲۰۱۴ پس از آنکه در فهرست خروجی تیم اومونیا نیکوزیا قرار گرفت به لیگ دسته دوم پرتغال رفت و یک فصل در تیم لیتشویس توپ زد که این تیم در بین ۲۴ تیم حاضر در لیگ دسته دوم پرتغال در فصل ورزشی ۲۰۱۴ -۲۰۱۵ در رده بیست و یکم جدول رده بندی قرار گرفت. البی در ۱۱ بازی این تیم به میدان رفت و ۹۶۱ دقیقه برای این تیم بازی کرد.

این مدافع بلند قامت اهل نیجریه که سابقه ۱۵ بازی و یک گل زده برای تیم ملی کشورش را در کارنامه دارد سال قبل و پیش از حضورش در آبادان به کشور قبرس بازگشت و به عضویت تیم پافوس درآمد و در پایان فصل ورزشی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ همراه با این تیم به دسته پائین سقوط کرد.

۱۲ سال از حضور رشید البی در فوتبال کشورهای اروپایی گذشت و این مدافع آفریقایی در این فصل به فوتبال آسیا منتقل شد تا در تیم پرطرفدار صنعت نفت آبادان دوره جدیدی را تجربه کند.

 

 

آبادان نیوز،اخبار آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: