کد خبر: ٥٣٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/08/05-١١:٤٤

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی آبادان با اشاره به این موضوع که حمایت منطقه آزاد از آبادان و خرمشهر بارز بوده است و شاهد تحولات خوبی بوده‌ایم،

 

 

 

 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی آبادان با اشاره به این موضوع که حمایت منطقه آزاد از آبادان و خرمشهر بارز بوده است و شاهد تحولات خوبی بوده‌ایم، گفت: اگر ۶۰۰ تخت دیگر به مجموعه درمانی حوزه دانشکده پزشکی آبادان اضافه شود از استانداردهای منطقه و سطح کشور هم برتری خواهیم یافت.

به گزارش آبادان نیوز ،دکتر علیرضا آموزنده در آیین تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، اظهار کرد: حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان با ۳۱ تخت بیمارستان اروند، ۲۲۰ تخت بیمارستان طالقانی آبادان، ۴۰ تخت بیمارستان تخصصی قلب و ۲۶۰ تخت بیمارستان تخصصی شهید موسوی خرمشهر علاوه بر ۱۵۰ تخت بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان نفت، جزو بهترین مناطق از نظر تخت بیمارستانی است.

وی از تجهیز مراکز درمانی حوزه پزشکی آبادان به بهترین و به روزترین تجهیرات پزشکی به عنوان دیگر عامل موثر در ارتقا سطح سلامت حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و گفت: اعتقاد دانشکده بر این است که باید بهترین تجهیزات دراختیار مجموعه از جمله جراحان قرار بگیرد تا جراحی که قصد انجام عمل خود در سایر مناطق استان را دارد با در نظر گرفتن فضا، تکنیک و وجود بهترین دستگاه‌های دنیا این منطقه را برای انجام عمل‌های جراحی خود انتخاب کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، جذب نیروهای بومی به عنوان دستورالعمل را به عنوان دیگر مولفه منحصر به فرد این دانشکده دانست و گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان در گذشته ۱۵۰ دانشجو داشت که اینک شمار دانشجویان آن به یکهزار دانشجو افزایش یافته و برای اولین بار فرصت جذب فرزندان منطقه در این دانشکده فراهم شد که با وجود مخالفت‌های سازمان سنجش و مجموعه وزارت بهداشت خواسته خود را که بومی کردن سایر رشته‌های پیراپزشکی همچون پرستاری بود را اجرایی کردیم تا بچه‌های منطقه جذب بازار کار شوند.

آموزنده در ادامه، با اشاره به موقعیت جغرافیایی خرمشهر و هم‌مرز بودن این شهرستان با بصره عراق، افزود: خرمشهر در بخش درمان ویژگی خوبی با توجه به هم‌مرز بودن با کشور عراق دارد که می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

وی همچنین از حضور دلگرم‌کننده و مستمر وزیر بهداشت در منطقه گفت و بیان کرد: در سال گذشته با تعیین اولویت‌ها بخش اوژانس به عنوان اولویت نخست تشخیص داده و کارهای بسیاری در تمام مراکز در این بخش انجام شد و در بخش بهداشت به دلیل حجم بالای کار در بخش اورژانس اقدام خاصی صورت نگرفت که امسال فعالیت در بخش بهداشت را نیز آغاز خواهیم کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، آمادگی برای تعامل با سایر دستگاه‌ها را اعلام کرد و یادآور شد: اعتقاد من بر توسعه همه‌جانبه شهر است چرا که توسعه فضاهای شهری، آموزشی، تفریحی در کنار فضاهای حوزه سلامت برای ارتقای یک شهرستان مورد نیاز است و ما در کنار مجموعه شهری برای رسیدن به توسعه خواهیم بود.

آموزنده، دلایل انتخاب مجدد دکتر بهشتی به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر را چنین برشمرد: توانایی، تخصص و سابقه کار فعالیت بهشتی در این حوزه، آشنایی کامل با مجموعه و فضای کاری عاملی برای انتخاب وی برای این مسئولیت بود. وی در پایان بیان کرد: این اقدام می‌تواند از اتلاف زمان جلوگیری کند و این انتظار وجود دارد که نظام سلامت با قدرت و رشدی مضاعف ادامه داشته باشد.

در ادامه مهندس ساعدی، شهردار خرمشهر نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های دکتر آموزنده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تعامل خوبی میان تلاشگران حوزه سلامت منطقه و شهرداری خرمشهر وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در گذشته رابطه بسیار خوبی میان شهرداری خرمشهر و دکتر سالمی، مدیر پیشین شبکه بهداشت و درمان این شهرستان وجود داشت و بدون شک این رابطه و تعامل با حضور دکتر بهشتی ادامه پیدا می‌کند.    

 

 

 

 

اخبار آبادان ،اخبار خرمشهر ،خرمشهر ،آبادان ،آبادان نیوز                 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: