کد خبر: ٥٣٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/08/05-١١:١٦

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان گفت: همچون سال گذشته امسال نیز هیچ اعتباری از محل تملک دارایی های استان به بخش آب و فاضلاب آبادان اختصاص داده نشد.

 

 

 

 

 

 

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان گفت: همچون سال گذشته امسال نیز هیچ اعتباری از محل تملک دارایی های استان به بخش آب و فاضلاب آبادان اختصاص داده نشد.

به گزارش آبادان نیوز ،ابراهیم شریفی فرد  با بیان اینکه مسئولان استانی می گویند به دلایل قانونی (که ما از آن بی اطلاع هستیم) اعتباری را تخصیص نمی دهند، اظهار کرد: بایستی از اعتبارات ملی، اوراق مشارکت،   اسناد خزانه اسلامی و اسناد خزانه های دیگر در جهت تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز بکوشیم.

وی با اشاره به تعطیلی طرح فروش اوراق مشارکت عنوان کرد: باید از سایر منابع برای گرفتن اعتبارات تلاش کنیم که امیدواریم این کار عملی شود.

نیاز ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل شبکه فاضلاب

به گفته رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان، ۴۰ درصد از کار بازسازی شبکه فاضلاب شهر آبادان همچنان ناتمام باقی مانده که برای انجام آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شریفی فرد تصریح کرد: پیش بینی ما آن است تا حدود ۳۰ میلیارد تومان را در سال جاری از محل اوراق و اسناد خزانه اسلامی بتوانیم دریافت کنیم که اگر این اتفاق بیفتد ایستگاه پمپاژ شطیط و خطوط آن و تصفیه خانه طرح جامع آب آبادان را به سرانجام می رسانیم.

وی یادآور شد: همچنین برآورد ما برای دریافت اعتبار از محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای شبکه فاضلاب در قالب طرحهای ملی، چهار میلیارد تومان است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ما برای اجرای ۴۰ درصد مابقی شبکه فاضلاب طرحهای تعریف شده ای را بر مبنای اولویتهای خاص پیش بینی و طراحی کرده ایم، گفت: پیشنهاد ما این است که در قالب یک کارگروهی با همکاری و مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند این طرحها اولویت بندی شده و مناطق شهری بر اساس بودجه سالانه ای که سازمان منطقه آزاد می تواند به این امر اختصاص دهد کارها را از پیش ببریم.

شریفی فرد ادامه داد: انتظار نداریم که همه کارها به یکباره انجام شود، کوچکترین اقدام در بهبود خطوط اصلی، اجرای خطوط فرعی را سهل تر و ساده تر خواهد کرد که در همین راستا خواست و پیشنهاد ما همراهی و کمک سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه بازسازی خطوط اصلی است.

منطقه آزاد اعتبار اختصاص دهد 

وی با اشاره به اینکه در منطقه شطیط شبکه فاضلاب کار شده اما چون خط و ایستگاه پمپاژی ندارد با مشکل جدی مواجه هستیم، بیان کرد: می توان با بودجه های محدود و بر اساس اولویت بندیها و به شکل فاز بندی شده کارها را از پیش ببریم و این کار بر اساس بودجه پیشنهادی و قابل امکان به لحاظ پرداخت از سوی منطقه آزاد اروند قابل انجام است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان با بیان اینکه انتظار نداریم تا منطقه آزاد کار اصلی خود را رها کند و تمام توجه اش را معطوف به شبکه فاضلاب آبادان کند، تصریح کرد: در این رابطه انتظار کمک از سازمان منطقه آزاد اروند داریم کما اینکه انتظار صنعت و تجارت نیز به بهره مندی از اصلی ترین زیربنای کار و فعالیت یعنی آب و فاضلاب است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات مناطق آزاد این است که زیرساختهای کاملی ندارند و این سبب می شود تا قدری از انجام رسالت اصلی شان دور شوند، بنابراین چاره ای نیست جز اینکه به بحث بهبود و ایجاد زیرساختها ورود کنند.

شریفی فرد یادآور شد: طرحها و برنامه های مختلفی را جهت اجرا در اختیار داریم که می توان براساس اعتبار قابل پیش بینی و پرداخت از سوی منطقه آزاد در هر سال آنها را ارائه کرد تا به مرور و به طور سالانه بخشهایی از شبکه فاضلاب بهبود یابد.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان گفت: پیشتر نیز یکسری طرح را به منطقه آزاد اروند ارائه کردیم اما در این باره هیچ اتفاق خوب و قابل انتظاری نیفتاد، منتظریم تا آنان خودشان بر مبنای توانشان در تخصیص اعتبار به طور سالانه به این موضوع ورود کنند و ما نیز طرح ها و پروژه های تعریف شده مان را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار اندک نیز به طور قطع گره گشا هستند و گاهی با هزینه کرد اعتبارات اندک نیز می توان مشکل فاضلاب یک منطقه را به طور جدی رفع کرد، افزود: گاهی در منطقه ای که خطوط فرسوده دارد با یک تعویض، توسعه و یا اصلاح خط، انقلابی در آن منطقه به وجود می آید بطور مثال مردم منطقه شطیط گرفتاری دارند و با صرف اندک بودجه ای در قالب اصلاح شبکه و تعویض برخی خطوط می توان آن منطقه را احیا کرد.

وی ادامه داد: به طور قطع با کمک و همراهی مسئولان منطقه آزاد اروند می توان کارهای بزرگی را به انجام رساند، به دنبال آن نیستیم که باری را بر دوش منطقه بیفزاییم بلکه خواهان کمک و همراهی آنها در قالب انجام برخی ملاحظات و پیش بینی برخی اعتبارات هستیم.

 

 

 

 

آبادان ،آبادان نیوز ،اخبار آبادان ،خبرهای آبادان ،ابراهیم شریفی فرد ،اداره امور آب و فاضلاب آبادان ،منطقه آزاد اروند 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: