کد خبر: ٢٩٨١١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/08/14-١١:١٣

بسته خبری اجتماعی

آخرین های اجتماعی آبادان

دراین بسته خبری به‌تشریح آخرین اخبار آبادان می پردازیم.

 

آبادان نیوز _ آخرین های اجتماعی آبادان را با ما دنبال کنید.

 

دستگیری رییس باند سارقان مسلح در آبادان

یک منبع آگاه درگفتگویی پیرامون جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت طلاجات از منازل به صورت باندی و سریالی در سطح شهرستان آبادان و برخی از شهرهای دیگر در استان خوزستان موضوع جهت شناسایی و دستگیری این باند خطرناک مسلح به صورت ویژه در دستور کار مأموران دایره مبارزه با سرقت های خشن پلیس آگاه شهرستان آبادان قرارگرفت.

این منبع آگاه افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی آبادان در تحقیقات میدانی و مستندات جمع آوری شده و بازبینی دوربین های مداربسته از صحنه های محل سرقت، رد پای یک سارق حرفه ای سابقه دار به نام (ع ب) را که دارای سوابقی همچون سرقت مسلحانه ، آدم ربایی حمل سلاح جنگی و همچنین فرار از زندان که از اراذل اوباش سطح 1منطقه بود را به دست آوردند.

پس از بدست آوردن  مشخصات سرباند سرقت های مسلحانه عملیات شناسایی محل اختفا و دستگیری متهم کلید زده شد.

این منبع آگاه تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی آبادان  با تلاش شبانه روزی و پایش مرتبطین وخانواده متهم  محل اختفای سارق  مسلح طلاجات منازل را پس از چند ماه از آخرین سرقت شناسایی  و دریک عملیات غافلگیرانه متهم را که در زمان دستگیری مقاومت شدید میکرد و اقدام به درگیری با مأموران میکرد را دستگیر کنند.

از محل اختفای وی، 1دستگاه خودروی بکار رفته در صحنه های سرقت و اموال مالباختگان کشف و ضبط شد.

متهم در بازجویی‌های فنی به چند فقره سرقت مسلحانه طلاجات وامول باارزش مالباختگان به صورت مسلحانه و باندی درشهرستان آبادان وچند شهر دیگر دراستان خوزستان معترف گردید وتوسط مالباختکان شناسایی شد.

وی گفت: سرقت طلاجات واموال از منازل را با چند خودروی مختلف با پلاک های سرقتی با سلاح کلاشینکف انجام میدادیم و پس از اینکه متوجه تحت تعقیب بودنم شدم مدام مکانم را در شهرهای مختلف تعقیر میدادم و مدت یک ماه نیز در یکی از استانهای جنوب شرقی مخفی شدم و سپس به صورت قاچاقی به کشور عراق گریختم وگمان کردم زمانیکه به آبادان باز میگردم آب ها از آسیاب افتاده و دیگر کسی به دنبالم نیست وی گفت در زمان مخفی شدنم حتی از تلفن همراه هم استفاده نمیکردم تا مکانم شناسایی نشود.

گفتنی است متهم دستگیر شده به دلیل جرائمش مدت به 104 سال حبس محکوم شده بود که درنهایت پس از 15 سال زندان و 5 سال تبعید از زندان آزاد شد واقدام به تشکیل باند سرقت مسلحانه کرد.

باتوجه به جرایم ارتکابی متهم، وی برای مشخص شدن دیگر جرائم احتمالی در اختیار پلیس آگاهی آبادان قرار دارد.

و تلاش برای دستگیری همدستان متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان آبادان می باشد./ اخبار آبادان


کشف سیگار قاچاق در خرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر در تشریح این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش سیگار قاچاق در یک واحد صنفی متخلف در شهرستان خرمشهر، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان خرمشهر پس از شناسایی واحد صنفی مورد نظرو انجام تحقیقات و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از آن 23 هزار نخ سیگار قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با اشاره به تعیین ارزش 658 میلیون ریالی سیگارهای قاچاق کشف شده افزود: در این رابطه 2 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شدند./ خبر آبادان


قتل خونین پسر جوان در خرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع نزاع منجر به قتل در شهرستان خرمشهر، بررسی موضوع و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی‌ افزود: پلیس آگاهی با بررسی صحنه جرم و جمع آوری ادله و اقدامات فنی و تخصصی، محل اختفای قاتل را شناسایی و در یک عملیات ضربتی پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را اختلاف و درگیری با مقتول عنوان کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد./ اخبار آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: