کد خبر: ٢٩٧٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/08/11-١٩:١٥

نفت از آزادی دست پر آمد.

 

آبادان نیوز _ تیم پرسپولیس پس از شکست سپاهان و توقف استقلال در حالی مقابل صنعت نفت قرار گرفت که با پیروزی مقابل این تیم می‌توانست به صدر جدول برسد اما شاگردان یحیی گل‌محمدی به شکلی عجیب برد را از دست دادند.

پرسپولیس که در ابتدا با یک گل غافلگیرکننده از حریف عقب افتاده بود، در نیمه دوم دو گل به دروازه حریف زد. گل نخست با ضربه محمد عمری به ثمر رسید و گل دوم روی یک ضربه پنالتی وارد دروازه حریف شد.

این در حالی است که شاگردان یحیی گل‌محمدی در آخرین دقیقه بازی یک گل خوردند که این گل روی یک صحنه مشکوک به هند و سپس عبور از خط دروازه به ثبت رسید.

هفته نهم/ پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸/ ورزشگاه آزادی/ تماشاگر: 15 هزار نفر

تیم داوری: علی صفایی، یعقوب حجتی، مهدی شفیعی، امیر ایار/ ناظر: رضا سخندان

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند | گئورگی گولسیانی | حسین کنعانی | علی نعمتی | دانیال اسماعیلی‌فر | مسعود ریگی (56-امید عالیشاه) | میلاد سرلک | سروش رفیعی | سعید صادقی (56-شهاب زاهدی) | محمد عمری | نبیل باهویی (76-میلاد سورگی)

ترکیب صنعت‌نفت:
پیام پارسا | میثم تهیدست | فیاض میردورقی | حسین سنگرگیر | امیرمحمد پناهی | یوسف وکیا | رحیم آلبوغبیش (84-صادق صادقی بابا احمدی) | طالب ریکانی | فرزین معامله‌گری (46-سید فاخر تهامی) | احمد شریعت‌زاده | علی یوسف (46-حکیم نصاری)

شرح گل:
پرسپولیس صفر - صنعت نفت یک (دقیقه ۱4: علی یوسف): صنعت نفت آبادان در اولین موقعیت جدی خود به گل رسید. یک حرکت ترکیبی زیبا هارمونی دفاع پرسپولیس را به هم ریخت و سانتر عالی حسین سنگرگیر روی سر علی یوسف عراقی نشست و دروازه بیرانوند فرو ریخت.

پرسپولیس یک - صنعت نفت یک (دقیقه 57: محمد عمری): در دقیقه ۵۷ مدافعین صنعت نفت آقایان پشت محوطه جریمه با تیزهوشی محمد عمری همراه شد. عمری هم بلافاصله پس از تصاحب توپ با یک شوت موج‌دار با پای راست توانست گل تساوی را وارد دروازه صنعت نفت کند.

پرسپولیس دو - صنعت نفت یک (دقیقه 74: گولسیانی): در دقیقه ۷۴ تیم فوتبال پرسپولیس در محوطه جریمه روی پاس به عقب دانیال اسماعیلی‌فر صاحب یک ضربه پنالتی شد و در ادامه این ضربه را گولسیانی وارد گل کرد.

پرسپولیس دو - صنعت نفت دو (دقیقه 95: گل به خودی): در ثانیه‌های پایانی مسابقه با ارسال یک توپ از بازیکنان صنعت نفت در محوطه جریمه با چند رفت و برگشت همراه شد و سرانجام در حالی که پرسپولیسی‌ها توانستند توپ را از محوطه جریمه دور کنند اما علی صفایی با نگاه به کمک داور دوم، در سوت خود به نشانه گل دمید.

اخطار ها:

صنعت‌نفت: آلبوغبیش (۲۲) حسین سنگرگیر (25) حسین سنگرگیر (1+45) امیرمحمد پناهی (70) فیاض میردورقی (73)

پرسپولیس: امید عالیشاه (73)

اخراج:

صنعت‌نفت: حسین سنگرگیر (1+45)

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰: واکنش فوق العاده پیام پارسا مانع گلزنی نبیل باهویی در محوطه جریمه شد. ابین موقعیت روی پاس کات بک صادقی به دست آمد.

دقیقه ۳۶: ارسال بازیکنان صنعت نفت آبادان با دفع توپ بازیکنان پرسپولیس به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرانوند راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۰: ضربه فانتزی میلاد سرلک به شکل کاملاً راحت در اختیار سنگربان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان قرار گرفت.

دقیقه ۴۵: در شرایطی که علیرضا بیرانوند قصد شروع مجدد مسابقه را داشت، حسین سنگرگیر، دفاع تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، مانع این کار شد تا علی صفایی داور مسابقه دست به جیب ببرد و کارت زرد دوم را به او نشان بدهد.

دقیقه ۵۷: ضربه سر نبیل باهویی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس با اختلاف راهی اوت شد

دقیقه ۶۳: شوت سرکش شهاب زاهدی از پشت محوطه جریمه با اختلاف چند متری از بالای دروازه راهی بیرون شد.

دقیقه ۶۸: در برگشت شوت شهاب زاهدی با دقت کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

شرح نیمه اول:

نیمه اول با استراتژی همیشگی پرسپولیس که مالکیت توپ و گردش آن در تمام نقاط زمین است، همراه بود اما ضدحملات خطرناک صنعت نفت بارها دفاع خطی سرخ‌ها را برآشفت. هافبک‌های کناری نفت با خلاقیت در ارسال‌های خود بارها ترکیب دفاعی میزبان پرطرفدار را در ورزشگاه آزادی بر هم ریخت تا اینکه روی ارسال حسین سنگرگیر در دقیقه ۱۲ علی یوسف توانست تک گل نیمه اول را برای میهمان بزند و پرسپولیس را با هوادارانش شوکه کند.

پس از این گل پرسپولیس هرچه تلاش کرد به در بسته خورد تا نیمه اول با همان یک گل به سود میهمان به پایان برسد. سنگیرگیر که پاس گل تیمش را داده بود دومین کارت زرد خود را در دقیقه ۴۵ از علی صفایی داور مسابقه دریافت کرد تا از زمین مسابقه اخراج شود.

شرح نیمه دوم:

نیمه دوم با تعویض‌های یحیی گل‌محمدی شکل و روی متفاوت داشت. اخراج نفتی‌ها در آخرین ثانیه‌های نیمه اول باعث شد پرسپولیس بی‌محاباتر حمله کند و بتواند گل نخست خود را با ارسال امید عالیشاه و ضربه محمد عمری به ثمر برساند. فشار میزبان با هوادارانش افزایش پیدا کرد تا اینکه این تیم گل دوم را روی خطای پنالتی که انجام شد و ضربه گئورگی گولسیانی به ثمر رساند.

پرسپولیس برای زدن گل‌های بیشتر تلاش کرد اما این نفتی‌ها بودند که روی تک موقعیت مهم خود در نیمه دوم در آخرین لحظات بازی و سانتر از جناح راست و استفاده از شلوغی دروازه پرسپولیس به گل تساوی رسید. اشتباه بیرانوند در خروج از دروازه با اشتباهی دیگر از سوی دانیال اسماعیلی‌فر تکرار شد تا امتیازات این بازی تقسیم شود.

اتفاق ویژه: 

صحنه‌های داوری بازی پرسپولیس - صنعت نفت به شدت مشکوک و جنجالی بود و این دیدار را کاملا تحت‌تاثیر قرار داد. از یک سو در صحنه پنالتی بازیکنان صنعت نفت معترض بودند و از سوی دیگر در صحنه گل دوم صنعت نفت، بازیکنان پرسپولیس معتقد به خطای هند و همچنین عدم عبور توپ از خط دروازه بودند.

حاشیه:

پرسپولیس در شرایطی دروازه خود را باز شده دید که بازی را خوب و هجومی آغاز کرده بود.
هواداران خانم پرسپولیس پس از گل خوردن تیم محبوب‌شان بیرانوند را تشویق کردند تا روحیه بگیرد.
مهدی ترابی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود با سرماخوردگی شدید این بازی را نیز از دست داد.
میلاد سرلک که در بازی گل‌گهر مصدوم شده بود پس از سه بازی غیبت به ترکیب تیمش برگشته است.
هواداران پرسپولیس زیر باران پاییزی ورزشگاه آزادی با شور و هیجان و حرارت بالایی در حال تشویق تیمشان برای جبران گل خورده هستند.
هوادارانی که در قسمت شمالی ورزشگاه آزادی و پشت دروازه مستقرند برای در امان ماندن از باران به زیر سقف رفته‌اند.
یحیی گل‌محمدی و عبدالله ویسی از ابتدای مسابقه کنار خط ایستاده‌اند و شاگردانشان را با استرس هدایت می‌کنند.

 

اظهارات سرمربی نفت آبادان

عبدالله ویسی پس از تساوی ۲ بر ۲ تیمش مقابل پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت:جدالی بسیار زیبا، لذت بخش، تماشاگر پسند و جوانمردانه را از هر دو تیم به شاهد بودیم و تیم ها در زمین ور تلاش حاضر شدند

وی افزوذ: کاملا از اهدافمان با خبر بودیم و می‌دانستیم از این بازی چه می‌خواهیم در نهایت هم به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان اضافه کرد: پرسپولیسی در آزادی بسیار زهردار و خطرناک است اما توانستیم آنها را کنترل کنیم. از طرفی در دقیقه‌ای که باید، گل دوم را زدیم.

ویسی تاکید کرد:هدف ما از این مسابقه گرفتن امتیاز بود. بازیکنان ما با تمام وجود بازی کردند. به آن‌ها و تماشاگرانی که فوتبال بسیار تاکتیکی از دو تیم دیدند، تبریک می‌گویم.

سرمربی نفت آبادان در مورد عملکرد داوری بازی، تصریح کرد: اگر بخواهیم در مورد داور حرف بزنیم باید بگویم کارشناسان بهتر است نگاه کنند و نظر بدهند. بازیکنی که کارت زرد دارد خطای بسیار معمولی روی دروازه‌بان کرد. او تنها کنترل کرد که با دست شروع نکند. چون می‌دانستیم بیرانوند شروع کننده خوبی است اما کارت زرد دوم را گرفت.

وی ادامه داد:درمورد پنالتی هم کارشناسان داوری بگویند. داور از دوستان خوب من است. به نظرم در دو صحنه‌ای که داور نباید اشتباه میکرد، اشتباه کرد. به هر حال به او تبریک می‌گویم. جوان و باانگیزه است. امیدوارم اشتباه نکرده باشد.

وییسی در پاسخ به این پرسش که آیا از دید او روی گل دوم پرسپولیس توپ از خط دروازه‌ عبور کرده بود یا خیر گفت: صددرصد.

ویسی در مورد فضای تیمش گفت: فضا در آبادان بسیار مناسب است. از اینکه با آبادانی‌ها هستم افتخار می‌کنم ولی باید بدانند از من چه می‌خواهند. از من خواستند تیم در لیگ برتر بماند و تلاش ما هم همین است. در دربی نباید ببازید. در دربی‌ها نباختیم. فولاد را بردیم و با استقلال خوزستان مساوی کردیم. گفتم انصاف نیست در مورد تیم ما صحبت کنید. ما برای ماندن می‌جنگیم. همانطور که ۵-۴ تیم برای قهرمانی و ۴-۳ تیم برای سهمیه می‌جنگند، معلوم است که ما برای نیفتادن تلاش می‌کنیم. پس باید بجنگیم. از این ناراحت بودم و الان خوشحال هستم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک بودن فرهنگ آبادان و عراق چقدر به بازیکنان عراقی صنعت نفت  کمک می‌کند، گفت: قبلا بازیکن عراقی به خاطر فرهنگ، هم مرز بودن، لهجه و زبان، به آبادان آمده بود. من هم بررسی کرده بودم چون بازیکنان خوبی بودند، این کار را انجام دادیم. علی یوسف بین دو نیمه مصدوم شد و نتوانست بازی کند. ۲گل زد و پرتلاش است. عباس قاسم مصدوم بود و برای ما مقابل سپاهان بازی کرد. فعلا او را نداریم. فهد هم جوان است و به او اعتماد کردیم. واقعا می‌تواند آینده تیم ملی باشد. فهدی که خودم دوست دارم تا به حال نبوده ولی به هرحال دروازه‌بان تیم ملی عراق است. امیدوارم نهایت استفاده را از این بازیکنان ببریم.

سرمربی نفت آبادان گفت: شریعت هم مصدوم شد که افتاد. او را تعویض و از زمین خارج کردیم. در رختکن هم به بازیکنان و گلر گفتم به هیچ عنوان حق ندارید خودتان را بیندازید. واقعا افتخار می‌کنم که این کار را نکردیم. به دنبال فوتبال جوانمردانه و فوتبالی که تماشاگران لذت ببرند هستیم. دنبال این نیستیم که هرطور شده امتیاز بگیریم. خودم هم این را دوست ندارم.

ویسی در مورد خوشحالی پس از گل دوم تیمش، تاکید کرد: این گل دقیقه‌ای زده شده که باید خداحافظی کنید و به خانه بروید! برای ما بهترین دقیقه در آزادی بود. شاید اگر ۴-۳ زودتر زده می‌شد اتفاقات دیگری می‌افتاد. من کمک داور را دیدم که پرچم زد. هیچ کس ندید. من شادی‌ام را شروع کردم و بعد هم داور فهمید.

وی در خصوص اینکه قبل از بازی گفته بود مقابل پرسپولیس اگر حمله کنید برنده نمی‌شوید، اظهار داشت: ما ضدحمله زدیم. دقیقه ۹۳ هم فاخر تهامی را نوک حمله گذاشتیم، صادقی را به هافبک آوردیم و نوک حمله را به دفاع راست بردیم. با بازیکنی که پابهتوپ می‌شوود این کار را کردیم و همین اتفاق افتاد. آن بازیکن ارسال کرد و ما گل زدیم. روی ضدحملات واقعا برنامه داشتیم. طراحی کردیم و موفق بودیم. روی کناره‌های پرسپولیس بسیار کار کرده بودیم که گل نخوریم و از این مناطق هم خوشبختانه گل نخوردیم. اتفاقات بازی کلا به نفع ما رقم خورد.

سرمربی نفت آبادان در مورد اینکه آیا به نظر او حق و عدالت در بازی امروز اجرا شد یا خیر، تصریح کرد: الان که امتیاز گرفتیم نمی‌شود بگویم داور اینطور بود و اگر امتیاز نگیریم بگویم داور جور دیگری بود. همه داوران با من رفیق هستند و اشتباه می‌کنند اما می‌گویم کسی مظلوم نشود. اگر داروی به نفع یا ضرر ما اشتباه کرد، هفته دیگر داور دیگری نیاید جبرانش کند. این خوب نیست. یک ضرر، ۲ ضرر می‌شود.

ویسی گفت :اگر داوری برای پرسپولیس اشتباه کرد، نباید این هفته بیایند جبرانش کنند. به هرحال ما هم تیمی هستیم که دست و پا می‌زنیم.شرایط بد است و از نظر مالی وضعیتمان مثل این‌ها نیست. از نظر اینکه بازیکن به خوزستان و آبادان نمی‌آید تلاش می‌کنیم. نباید حق و ناحق شود. بااینحال بازهم به داوری احترام می‌گذارم./ اخبار آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: