کد خبر: ٢٨٨٩٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/02/04-١٣:١٦

دراین خبر آخرین اخبار اجتماعی آبادان تشریح می‌شوند./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوزآخرین‌های اجتماعی آبادان را با ما بخوانید:

 

بازداشت سوداگران مرگ در آبادان

سردار لطفعلی پاکباز اظهار کرد: دریابانان آبادان در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی، از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر به کشور مقابل، مطلع و موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

افزود: مأموران با پایش‌های دقیق و بررسی تحرکات منطقه موفق شدند محل تردد قاچاقچیان را شناسایی و با حضور به موقع در محل و در یک عملیات ضربتی، سوداگران را غافلگیر و دو نفر از قاچاقچیان سابقه‌دار را در نهرهای منتهی به اروند رود دستگیر کنند.

پاکباز بابیان اینکه سوداگران مرگ به دور از چشم ماموران به دنبال فرصتی برای انتقال مواد به آن سوی مرز و تحویل به قاچاقچی کشور مقابل بودند، گفت: ماموران با تیزبینی و هوشیاری، قاچاقچیان را از رسیدن به این هدف شومشان ناکام گذاشتند و در بررسی دقیق منطقه عملیات توسط تیم‌های کاشف، ۳۳ کیلوگرم مواد مخدر حشیش و یک کیلوگرم ماریجوانا کشف کردند.

وی بابیان اینکه پرونده اولیه تشکیل و متهمان به همراه محموله کشف شده تحویل مراجع قانونی شدند، افزود: مواد مخدر پدیده شوم و نابودکننده بنیاد خانواده‌ها است بنابراین مرزبانان مانند گذشته با تمام توان با سوداگران مرگ برابر قوانین و مقررات در سراسر مرزهای پهناور استان خوزستان برخورد می‌کنند./ خبر آبادان


کشف پارچه قاچاق در آبادان

سردار لطفعلی پاکباز، فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، مرزبانان پایگاه دریابانی آبادان توانستند یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: ماموران دریابانی از این شناور توقیفی، ۱۰۰ طاقه پارچه ۵۲ متری به ارزش ۱۳ میلیارد ریال کشف و ۳ نفر متهم دستگیر شدند.

سردار پاکباز ادامه داد: قاچاق کالا موجب ضربه به اقتصاد کشور خواهد شد که در این راستا مرزبانان خوزستان با هوشیاری و برابر قوانین و مقررات از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد./ اخبار آبادان


اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در آبادان

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت عمومی و کاهش آسیب های اجتماعی طرح پاکسازی مناطق آلوده به طور ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ کیومرث کشوری گفت: در همین راستا ماموران کلانتری ۱۱ ولیعصر آبادان اقدام به توقیف ۱۳ دستگاه موتورسیکلت  فاقد پلاک و پلاک مخدوش کردند.

این مقام انتظامی گفت: درهمین راستا پس از هماهنگی با مقام قضایی 3 نفر سارق حرفه ای تحت تعقیب ویک فروشنده مواد مخدر دستگیر واز متهمین لوازم سرقتی و هنچنین مواد مخدر صنعتی کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آبادان درپایان بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند./ خبر آبادان


دستگیری سارقان میلیاردی طلاجات منازل آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری، فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: کاراگاهان پلیس در پی وقوع چندین فقره سرقت طلاجات از منازل در آبادان پس از بررسی دقیق منازلی که مورد دستبرد قرار گرفته بود ردپای ۲ برادر سابقه دار و حرفه‌ای را در این سرقت‌ها به دست آورد.

باتلاش شبانه‌روزی پلیس سرانجام مخفیگاه متهمان شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

بادستگیری ۲ نفر دیگر از همدستان، اعضای این گروه ۴ نفره که تحت تعقیب پلیس برخی شهرستان‌ها از جمله امیدیه و کنگان بودند به ۵۲ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کردند.

ارزش اموال سرقتی بیش از ۳۱ میلیارد ریال ارزیابی شد.

همسران ۲ نفر از سارقان که در فروش طلا‌های سرقتی نقش داشتند به بزه انتسابی اعتراف کردند.

متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با هماهنگی قاضی مربوطه جهت انجام سایر مراحل تحقیقاتی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سرهنگ کشوی توصیه کرد: جای نگهداری طلاجات، ارز، سکه و وجوه نقد بالا در منزل نیست و باید از صندوق امانات بانک‌ها برای نگهداری اشیاء با ارزش استفاده کنند./ اخبار آبادان


جمع آوری ۵۰ معتاد از سطح شهر آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری، فرمانده انتظامی آبادان گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر با کمک یگان امداد پس از هماهنگی قضایی و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد موفق به جمع آوری ۵۰ معتاد متجاهر و چر خطر شدند.

به گفته او، این اقدام با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادان متجاهر پرخطر با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم در این شهرستان ممکن شد.

این مقام انتظامی گفت: معتادان جمع آوری شده دارای سابقه سرقت و مزاحمت را در سطح شهرستان بودند.

سرهنگ کشوری گفت: این افراد برای بهبود وضعیت و ترک اعتیاد پس از غربالگری و انجام برخی معاینات توسط دانشگاه علوم پزشکی به مراکز بازپروری شهرستان اهواز منتقل شدند.

رییس پلیس آبادان تاکید کرد: اعتیاد در بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش داشته و وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت همگان به ویژه جوانان  بوده و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم./ خبر آبادان


کاهش ۳۷ درصدی تیراندازی غیرمجاز در آبادان

سروان امیرسام کمایی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان طی نشستی در حسینه روستای شلحه حاج حسین گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی مانند بزرگان، ریش‌سفیدان، سران شیوخ، روحانیت، اصحاب رسانه و هیئت‌های مذهبی امسال تیراندازی‌های غیرمجاز در مراسمات عزا و عروسی در آبادان ۳۷ درصد کاهش یافته است.

او همچنین از کشف و ضبط بیش از ۲۵۰ قبضه سلاح جنگی غیرمجاز و دستگیری بیش از ۱۰۰ عامل تیراندازی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سروان کمایی فرهنگ سازی را مناسب‌ترین راهکار حذف خرده فرهنگ اشتباه تیراندازی در مراسمات خواند و توصیه کرد نهاد‌های فرهنگی، نخبگان، بزرگان و ریش‌سفیدان و مؤسسات مردم‌نهاد برای جایگزینی و فرهنگ سازی «کاشت نهال به جای تیراندازی» و پیوستن مردم به کمپین «نه به تیراندازی» به یاری پلیس آبادان بیایند.

این مقام انتظامی تاکید کرد عادی‌انگاری رسم اشتباه استفاده از سلاح گرم در مراسم عروسی و عزا تبدیل به یک معضل جدی در مناطق شهری و روستایی شده و  بعضاً اتفاقات تلخ و حوادث خونباری را به دنبال داشته است

این نشست با حضور اقشار اجتماعی، سران شیوخ، سادات و اساتید حوزه ودانشگاه  برگزار شده بود./ اخبار آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: