کد خبر: ٢٨٨٦٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/02/03-١٢:٣١

بسته خبری اجتماعی

آخرین‌ های اجتماعی آبادان

دراین بسته خبری به‌تشریح آخرین اخبار اجتماعی آبادان و خرمشهر می‌پردازیم./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوزآخرین‌ های اجتماعی آبادان را اینجا بخوانید:

 

محور آبادان - اهواز حادثه آفرید

 

مسعود کاظمی، رییس مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی آبادان درتشریح این خبر گفت: دیروز (شنبه 2 اردیبهشت‌ماه) یک خودرو در محور آبادان - اهواز نزدیک روستای دابویه واژگون شد. درپی این حادثه 6نفر مصدوم شدند.

مصدومین برای ادامه درمان به بیمارستان شهید معرفی‌زاده شهرستان شادگان انتقال یافتند.


دستگیری قاتل جوان خرمشهری وسط شهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی اظهار کرد: در پی وقوع نزاع منجر به قتل جوان ۳۵ ساله با سلاح سرد (چاقو) در شهرستان خرمشهر، بررسی موضوع و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی صحنه جرم و جمع‌آوری ادله و اقدامات فنی و تخصصی، محل اختفای قاتل را شناسایی و در یک عملیات ضربتی پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی (قتل) اعتراف و انگیزه خود را اختلافات قبلی با مقتول عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد./ آبادان خبر


کشف بسته های مواد مخدر آماده فروش در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری، فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران کلانتری ۱۵ احمدآباد این شهرستان طی گشت زنی در اطراف پل کابلی موفق به دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر شدند.

به گفته او، در بازرسی از متهمان مقداری مواد مخدر بسته بندی شده و آماده فروش نیز کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی همچنین از شناسایی و دستگیری عامل خاموشی برق منازل این منطقه از آبادان شد و گفت: از مخفیگاه این سارق سیم برق مقدار قابل توجهی کابل سرقتی و یک دستگاه خودرو پژو متعلق متهم و به کار رفته در صحنه‌های سرقت نیز کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آبادان با بیان اعتراف این متهم به ۹ فقره سرقت سیم برق از انتقال خودروی کشف شده به پارکینگ نیز خبر داد.

سرهنگ کشوری گفت: متهمان به همراه پرونده‌های تشکیل شدده برای ادامه روند رسیدگی به جرائم خود روانه دادسرا شدند./ آبادان خبر


بیش از ۳ هزار قرص روانگردان در آبادان کشف شد

سرهنگ کیومرث کشوری، فرمانده انتظامی ۤآبادان گفت: ماموران کلانتری ۱۵ احمدآباد این شهرستان با پیگیری گزارش‌های مردمی موفق به شناسایی توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر شدند و در پی آن بیش از سه هزار قرص روانگردان و حدود ۲ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف شد.

به گفته او، دستگیری ۱۱ خرده فروش مواد مخدر در مخفیگاهشان از دیگر دستاورد‌های این عملیات پلیسی بود.

این مقام انتظامی از تشدید برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای پلیس با سوداگران مرگ و باند‌های قاچاق مواد مخدر نیز خبر داد و گفت: متهمان بازداشت شده پس از تشکیل پرونده برای تکمیل مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رییس پلیس آبادان با تشکر از شهروندان ارائه کننده گزارش به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تاکید کرد امنیت اجتماعی مقوله‌ای است که توسط مردم و برای آن‌ها ایجاد می‌شود، بنابراین در تلاشیم با سرعت بخشی به ماموریت‌های ۱۱۰ اعتماد عمومی را افزایش داده و احساس امنیت اجتماعی شهروندان را ارتقاء دهیم./ آبادان خبر


بازداشت عامل قطعی برق خانه های در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری، رئیس پلیس آبادان در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام وقوع سرقت‌های سیم و کابل برق در منطقه احمدآباد آبادان که در مواردی منجر به قطع برق شهروندان نیز شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 15احمدآباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با حضور و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس در ساعات مختلف شبانه روز، موفق به شناسایی سارق سیم و کابل برق در شهرستان شده و وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند، در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیر زیادی کابل برق  مسروقه کشف و یکدستگاه خودر پژو متعلق  به سارق که در صحنه های سرقت بکارگیری شده بود توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.

فرمانده انتظامی آبادان با اشاره به اعتراف متهم به 9فقره سرقت در این زمینه ادامه داد:‌ ماموران کلانتری یاد شده طی عملیاتی دیگر ،2خرده فروش مواد مخدر را در اطراف پل کابلی  شناسایی و بازداشت کردند،در بازرسی از متهمان مقادیری مواد مخدر به صورت بسته بندی شده و آماده فروش کشف و ضبط شد. 

سرهنگ کشوری در خاتمه گفـت: متهمان به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرائم خود روانه دادسرا شدند./ آبادان خبر


شناسایی ۴۶ ردیف کالای متروکه در آبادان
عباس پوریانی، عضو هیات عالی نظارت سازمان و حاکم شهر سازمان و نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در بازدید از اداره بندر و دریانوردی آبادان گفت: در شهر آبادان خیلی از کالا‌ها از سال ۹۴ و ۹۵ به بعد متروک شد و به فروش نرفته است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

این در شرایطی است که با توجه به گرمای هوا در آبادان برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی کالا‌ها از جمله کالا‌های حاوی مواد شیمیایی نباید متروکه شوند و در بررسی‌ها مشخص شد خیلی از این موارد در کمترین زمان قابل رسیدگی و حل است و مستلزم متعهد بودن مدیران شهرستان و استان خوزستان است.

سازمان اموال تملیکی هم قول داده در کمترین زمان این کالا‌ها تعیین تکلیف شود البته سازمان اموال تملیکی باید قبل از فروش کالا از دادگستری و یا تعزیرات برای نداشتن رای صادره استعلام کند.

باید در این زمینه از ظرفیت قضایی برای تعیین تکلیف این کالا‌ها استفاده شود، زیرا رییس قوه قضاییه هم بر این موضوع تاکید کرده است.

اگر مدیری به وظایف و تکالیف خود عمل نکرد و باعث ورود خسارت به بیت المال و مردم شود مسئولیت مدنی و کیفری دارد.

بر اساس قانون تاسیس سازمان اموال تملیکی ماده ۲۳ هیات عالی این سازمان مکلف به نظارت مستمر بر عملیات این سازمان است به همین منظور گروهی متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، نماینده دیوان محاسبات و وزیر اقتصاد و دارایی از شهرستان اهواز و بندر‌های امام خمینی، هندیجان، آبادان و خرمشهر بازدید کردند./ آبادان خبر

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: