کد خبر: ١٢٦٣٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/10/01-١٤:٤٨

مدیر آبفا شهرستان آبادان از تجهیز و تقویت تلمبه خانه های این شهرستان از سوی سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد.

 

مدیر آبفا شهرستان آبادان از تجهیز و تقویت تلمبه خانه های این شهرستان از سوی سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد.
به گزارش  آبادان خبر ، علیرضا خلیلی نیا امروز درباره اقدامات پیشگیرانه قبل از بارندگی ها با بیان اینکه جمعا ۴۸ تلمبه خانه فعال در آبادان داریم، اظهار کرد: برخی از این تلمبه خانه ها نیاز به تقویت داشتند که توانستیم با خریداری تجهیزاتی این کار را انجام دهیم، از طرفی بخشی از خروجی ها نیز نیازمند لایروبی بودند که این کار در مناطق مختلف نیز انجام شد.

او با بیان اینکه به کارگیری تجهیزات جدید در بحران اخیر بسیار اثربخش بود، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند ۶ پمپ کف کش قوی را به منظور تجهیز و تقویت تلمبه خانه های آبادان خریداری کرد. علاوه بر آن تنخواهی را نیز پیش از آغاز بارندگی ها برای انجام لایروبی معابر و اَنهار سطح منطقه در اختیار ما قرار داد که بسیار برایمان مهم بود.

خلیلی نیا با اشاره به بارندگی ۱۱۳ میلی متر در آبادان، افزود: با به کار گیری تجهیزات خریداری شده و تقویت تلمبه خانه ها توسط سازمان منطقه آزاد اروند شاهد بودیم که در همان ساعات اولیه عمده آب گرفتگی های منطقه ذوالفقاری و مرکز شهر تخلیه و رفع شد، این در حالی است که با وجود بارندگی های کمتر در گذشته، خدمات رسانی آبفا و شهرداری سخت شده بود و علاوه بر آن مشکلات حادی را به ویژه برای مناطق یاد شده ایجاد کرده بود.

مدیر آبفا شهرستان آبادان در خصوص اینکه چرا تقویت تلمبه خانه ها در منطقه دو آبادان که شامل کوی بهار، ولی عصر و زمین شهری و امیرآباد می شود، تاثیر گذار نبوده و پس از پنج روز آب زندگی ساکنان را با مشکل مواجه کرده است، توضیح داد: شبکه آب های سطحی این مناطق اکثرا در اختیار شرکت نفت بود. از وقتی که مسوولیت این مناطق به مدیریت شهری سپرده شد، به دلیل عدم رسیدگی در سال های گذشته از جمله اینکه لایروبی اَنهار و خروجی ها انجام نشد و پمپ کانال ها بعد از خروج از سرویس جایگزین، تعمیر یا تقویت نشدند، سبب شد که با بارندگی سیل آسا اخیر آب های سطحی به درستی دفع نشود یا به کندی خارج شود و علاوه بر اشباع مناطق، آب به خانه ها نیز رسوخ کند و سبب مشکلاتی بشود.

او در خصوص وضعیت رفع آب گرفتگی مناطق باقی مانده افزود: در سه روز گذشته پمپ های سیاری(حدود ۲۰ پمپ) از زنجان، اصفهان، ماهشهر و برخی ارگان های شهری در منطقه دو به کار گرفته شده اند که در حال تخلیه و هدایت آب به کانال های اصلی شده اند که نهایتا تا ۲۴ ساعت آینده آب همه این مناطق را مکش و تخلیه می کند.

خلیلی نیا در پایان ضمن تشکر از مجموعه شهری در ایام بحران و به ویژه صبر و شکیبایی شهروندان، اضافه کرد: لازم می دانم از همراهی مدیر عامل و معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تقویت تلمبه خانه های آبفا آبادان پیش از بارندگی ها و بحران تقدیر و تشکر کنم.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: