معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۹ میلیارد ریال برای برطرف شدن آبگرفتگی معابر هنگام بارندگی به شهرداری آبادان پرداخت شد.

 

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۹ میلیارد ریال برای برطرف شدن آبگرفتگی معابر هنگام بارندگی به شهرداری آبادان پرداخت شد.

به گزارش  آبادان خبر ، موعود شمخانی پنجشنبه بیان کرد: این مبلغ به منظور خرید پمپ و تجهیزات مورد نیاز در راستای رفع معضلات حاصل از آبگرفتگی و جلوگیری از بروز حادثه به شهرداری آبادان پرداخت شد.

وی با اشاره به نشستی که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، امام جمعه، فرماندار ویژه، مدیر آبفا و شهردار آبادان برگزار شد گفت: در این نشست مقرر شد به منظور تسهیل در امور و برنامهریزی مناسب برای کنترل پیامدهای ناشی از مشکلات پس از نزولات جوی، سازمان منطقه آزاد اروند منابعی را در اختیار ۲ نهاد شهرداری و آبفا قرار دهد تا با مدیریت و هدایت رییس ستاد بحران شهرستان آبادان در این زمینه هزینه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر خرید پمپ‌های ضروری به منظور جذب و هدایت آب‌های سطحی و خرید مصالح و شن، یک دستگاه خودروی جنتکس مدرن که پیش از این توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری شده و در اختیار آبفا قرار گرفته بود نیاز به تعمیر در مرکز کشور داشت که مراحل اداری اخذ مرخصی برای خروج از محدوده منطقه آزاد انجام شد که پس از بازگشت این خودرو خدمات ارایه خواهد کرد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند این اقدامات را خارج از تعهدات و پروژه‌های آب و فاضلاب و اصلاح معابر که در موافقتنامههایی با آبفا خوزستان و شهرداری آبادان منعقد شده بود، دانست و گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی که سازمان منطقه آزاد اروند با آن روبه رو است این مبلغ تنها برای مدیریت بحران کنونی، رفاه حال شهروندان و رفع مشکلات آنها انجام شده و ما به عنوان معین دستگاه‌های اجرایی به شهروندان آبادانی خدمت رسانی کردیم.

شمخانی افزود: خدماتی نیز به شهرستان خرمشهر از طرف سازمان منطقه آزاد اروند ارایه شده اما به دلیل بحرانی بودن وضعیت آبادان، خدمات رسانی در این شهر بیشتر بوده است.

باگذشت بیش از ۴۸ ساعت از پایان شدید باران بارش در شهر آبادان، آب در برخی از محله‌های مناطق ۲ و سه شهرداری این شهر همچنان وجود دارد و خانه‌های مردم در محاصره آب یا دچار آبگرفتگی هستند.

مقدار بارش های ثبت شده در آبادان وخرمشهر از اول مهر امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

روز دوشنبه  هفته جاری ۱۱۲.۵ میلیمتر باران در آبادان بارید که موجب آبگرفتگی و انباشت آب در بسیاری از مناطق شهری شد.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: