کد خبر: ٦٤٦٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/18-١٢:٤١

ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز همزمان با سراسر کشور در چهار شهر خوزستان آغاز به کار کرد.

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز،مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز بزرگ ترین رویداد فرهنگی برای حفظ محیط زیست به شمار می رود که همزمان با سراسر کشور در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول و مسجدسلیمان برگزار می شود.
احمدرضا لاهیجان زاده افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره امروز در مسجدسلیمان برگزار و نمایش فیلم در چهار شهر استان نیز از فردا 19 شهریور آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: 900 اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شده که 600 اثر ایرانی و مابقی خارجی هستند و اغلب آثار خارجی مربوط به کشورهای آمریکا و آلمان است.
لاهیجان زاده اضافه کرد: از میان آثار رسیده به جشنواره 114 فیلم برای نمایش انتخاب شده اند که 60 اثر از آنها ایرانی و بقیه خارجی است.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 2 بخش صنعت و محیط بان گفت: 2 اثر از خوزستان به نام فلامینگوها ساخته علی سجاد جلالی محیط بان آبادانی و پرندگان در سایه ساخته حجت طاهری جزو آثار برگزیده و نامزد دریافت جایزه هستند.
لاهیجان زاده همچنین اظهار کرد: هنر و فیلم ابزاری مناسب برای فرهنگ سازی است و جشنواره های زیست محیطی فرصت آموزش مسائل مرتبط با محیط زیست را فراهم می کنند.
بر اساس این گزارش، فیلم های منتخب ششمین جشنواره فیلم سبز از 19 لغایت 24 شهریور در اهواز سالن آمفی تئاتر اداره کل محیط زیست خوزستان؛ دزفول مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول؛ مسجدسلیمان سینما فرهنگ (فرهنگسرای جوان، نفتک) و آبادان سینما نفت (بلوار معلم) به نمایش درمی آید.
جشنواره فیلم سبز در سال 1377 با شعار تنها یک زمین داریم، حفظش کنیم آغاز شد. دور دوم جشنواره در سال 1379 با شعار محیط زیست در آیینه گفتگوی تمدن ها، دور سوم در سال 1381 با شعار انسان محور توسعه پایدار و دور چهارم در سال 1384 با شعار آموزش برای توسعه پایدار برگزار شد. پنجمین دوره این جشنواره نیز با شعار نگاه دار و محوریت بحران آب بعد از وقفه 11 ساله در اردیبهشت 95 برگزار شد.
اهداف جشنواره فیلم سبز فرهنگسازی و ارتقای آگاهی مردم و مسئولان در حوزه حفظ و توسعه محیط زیست؛ ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محیط زیست و ترویج و ارتقای سطح کیفی محصولات فرهنگی هنری و سینمایی در حوزه محیط زیست عنوان شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،جشنواره بین المللی فیلم سبز،مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان،احمدرضا لاهیجان زاده 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: