کد خبر: ٦٢٤٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/02-١٩:٥٤

روابط عمومی ها اگر میخواهند در یک جامعه بزرگ ، زندگی سعادتمندانه توام با مسالمت و همکاری نزدیک بین سازمان و مردم داشته باشند

 

 

 

 

پایگاه خبری آبادان نیوز /
روابط عمومی ها که نقش پل ارتباطی میان سازمان و جامعه به شمار میروند نیازمند رعایت برخی از استانداردهای حرفه ای می باشند بنابراین در عصر حاضر که قالب ارگانها دریک رقابت در جهت جلب نظر مخاطبان خود در هر طبقه ای تلاش و کوشش می نمایند بدیهی است که برقراری ارتباط، نحوه پاسخگویی و چگونگی پاسخگویی از وظایف ذاتی روابط عمومی ها به شمار می رود از این رهگذر اگر مبنا ، ارتباط و تعامل روابط عمومی ها با مردم باشد به هیچ عنوان شاهد نادیده گرفتن حق ارباب رجوع نخواهیم بود.

روابط عمومی ها اگر میخواهند در یک جامعه بزرگ ، زندگی سعادتمندانه توام با مسالمت و همکاری نزدیک بین سازمان و مردم داشته باشند حداقل باید به آن حد از رشد اخلاقی برسند که حقایق مربوط به تفاوت انسانها را از نظر ساختمان فکری، روحی و عاطفی درک کنند چراکه انسانها در جهات مختلف بایکدیگر متفاوتند به همین دلیل هرگز نمی توان انتظار داشت که دیگران در همه موارد از ما پیروی کنند بلکه باید در حفظ اصول مشترک کوشید و اختلاف سلیقه ها و اندیشه ها را با گذشت وسعه صدر و بلند نظری و نرمی پذیراشد.

هرکس با ویژگی های رفتاری خود برجامعه و افکار عمومی تاثیر می گذارد، یکی از هدف های تحول اداری، ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری است که نه تنها مدیران روابط عمومی بلکه سایر مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند. ارگانهای خدماتی که مستمر با مردم سرو کار دارند باید مهارت های ارتباطی موثر همراه با اخلاق و احترام را در کارکنان خود نهادینه کنند.

اهمیت یک سازمان، امروزه به میزان اعتمادی است که مردم به آن دارند بدون تردید داشتن ساختمان های بزرگ و مجلل و حتی امکانات گسترده به هیچ وجه صرفا به این اعتماد نمی افزایئد مسلما با جلب رضایت مردم و رعایت اخلاق حرفه ای و برخوردهای صمیمی و پاسخگویی به نیاز و مطالبات مردم این مهم محقق خواهد شد.

مهمترین وظیفه روابط عمومی ها شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی سازمان است بی تردید این وظیفه در قالب مجموعه ای از فعالیت های ارتباطی صورت می گیرد که یکی از آن پاسخگویی است. ارتباط مردمی و پاسخگویی به عنوان اصلی ترین اقدام در روابط عمومی به عنوان هنر و علم مردم داری از ویژگی های عمده روابط عمومی کارآمد است تعامل در سازمان نیازمند پاسخگویی درست و صادقانه همراه با صمیمیت است، روابط عمومی که نتواند با مراجعه کنندگان و جامعه هدف خود ارتباط صحیح برقرار نماید قطعا در اساسی ترین وظیفه خود ناکام مانده است.

فضای مجازی بعنوان یکی از علوم روابط عمومی الکترونیک، فرصت مناسبی برای روابط عمومی ها در احیا ارزشهای کمرنگ شده و تلاش مضاعف در راستای تحقق فلسفه وجودی خود که اصلی ترین مولفه آن پاسخگویی با محوریت اخلاق و اخلاق گرایی است باشد. متاسفانه برخی از مدیران روابط عمومی ها از فضای مجازی بعنوان یک فرصت در جهت پاسخگویی به نیاز و مطالبات مردم دریغ نموده و بی تفاوت ازاین مهم گذر می کنند روابط عمومی ها علم غلبه کردن بر دل ها. تکریم ارباب رجوع و یک بستر ارتباطی دوسویه مخاطبان، علم و هنر ارتباط انسان ها با یکدیگر هستند.

عدم پایبندی به اصول اخلاقی هرکسی را می تواند در پرتگاه شغل قرار دهد. افکار عمومی روابط عمومی ها را در رعایت اصول اخلاقی مظهر و الگوی درستکاری، شفافیت و امانت می دانند بنابراین امیدواریم که نه تنها مدیران روابط عمومی ها بلکه سایر مدیران ضمن پاسخگویی به مردم اخلاق حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهند./

نیما رحیم پور
مدیر روابط عمومی وامور بین الملل
شهرداری خرمشهر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: