کد خبر: ٥٣٤٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/07/26-١١:٠٦

با هوشیاری نیروهای اطلاعات و پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر، از خروج اشیای تاریخی ارزشمند از مرز جلوگیری شد.

 

 

با هوشیاری نیروهای اطلاعات و پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر، از خروج اشیای تاریخی ارزشمند از مرز جلوگیری شد.

به گزارش آبادان نیوز ،به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  خوزستان ، پیرو تماس اداره اطلاعات با اداره میراث فرهنگی شهرستان خرمشهر مبنی بر کشف اشیای تاریخی از قاچاقچیان اشیای عتیقه، با حضور در پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر، مشخص شد که دو شی مفرغی شامل یک ریتون با سر شیر و نیز یک مجسمه بز بالدار از قاچاقچیان به دست آمده است.

 

با هماهنگی صورت گرفته با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در روز گذشته و حضور آن‌ها در پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر و طی تشریفات لازم، اشیای مکشوفه تحویل اداره میراث فرهنگی شد تا پیش از ارسال به مرکز استان و بررسی کار‌شناسی، اظهار نظر نهایی در مورد این اشیای اعلام شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خوزستان در این باره اظهار کرد: استان خوزستان به دلیل قدمت تاریخی ارزشمند و وجود تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی فراوان، محل فعالیت بسیاری از سودجویان و قاچاقچیان آثار اصل و بدل بوده و همچنین شهرستان‌های مرزی محل مناسبی برای خروج عتیقه‌جات یا معاملهٔ قاچاقچیان و خروج آثار تاریخی از کشور هستند.

 

سیدعامر موسوی افزود: بر این اساس هوشیاری، هماهنگی و اقدام به‌موقع پلیس‌های تخصصی، می‌تواند از خروج آثار ارزشمند تاریخی که بخشی از هویت کشور محسوب می‌شوند، جلوگیری به عمل آورد.

 

در پایان به پاس قدردانی از زحمات فرماندهٔ اطلاعات و پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر و نیروهای زحمتکشی که با هوشیاری و اقدام به موقع در جهت جلوگیری از خروج این آثار از کشور، فعالیت داشتند، لوح‌هایی به رسم یادبود از طرف یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و اداره میراث فرهنگی شهرستان خرمشهر به آنان اعطا شد.

 

 

 

 دستگیری قاچاقچیان اشیای تاریخی در خرمشهر ،پلیس آگاهی خرمشهر ،اخبار خرمشهر ،خبر خرمشهر ،آبادان نیوز،اخبار خوزستان 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: