کد خبر: ٥٣١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/07/19-٠٩:١٥

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در روز عاشورا تجمع هیئت های مذهبی را در جوار مصلی نماز جمعه و زیارتگاه سیدعباس خواهیم داشت.

 

 

 

 

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در روز عاشورا تجمع هیئت های مذهبی را در جوار مصلی نماز جمعه و زیارتگاه سیدعباس خواهیم داشت.

به گزلرش آبادان نیوز ،حجت الاسلام سید فخرالدین رضوی پور با اشاره به پیش بینی ویژه برنامه های خاص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: برپایی نماز ظهر عاشورا به طور متمرکز همراه با مداحی و سینه زنی هیئت های مذهبی در جوار مصلی نماز جمعه آبادان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می شود.

وی اضافه کرد: عصر روز عاشورا نیز ویژه برنامه هایی در چند نقطه از شهر از جمله زیارتگاه سید عباس، گلزار شهدا، قدمگاه های خضر نبی و امام رضا(ع) توسط هیئت های مذهبی برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان با اشاره به وجود ۴۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در آبادان تصریح کرد: به همین تعداد نیز هیئت مذهبی ثبت نشده در آبادان داریم که مراتب لزوم پیگیری و ثبت آنها به متولیان هیئت ها گفته شده است.

حجت الاسلام رضوی پور با بیان اینکه تعداد زیادی ایستگاه صلواتی و تکیه در نقاط مختلف شهری برپا شده است، گفت: تمامی موارد مربوط به رعایت اخلاق، عدم ایجاد مزاحمت برای همسایگان (به لحاظ سیستم صوتی و غیره) و ترافیک برای توزیع چای یا شربت به متولیان برپایی تکایا و ایستگاه های صلواتی تذکر داده شده است.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای ساماندهی ایستگاه های صلواتی و تکایا که به طور عمده در اطراف خیابان ها و در پیاده روها برپا می شوند، افزود: کار ساماندهی آنها در قالب صدور مجوز فعالیت، پس از انجام بازدید میدانی کارکنان این واحد به عنوان نخستین گام آغاز و در مراحل بعدی بایستی به تائید شهردار و نیروی انتظامی نیز برسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان ادامه داد: همچنین کار نظارت بر توزیع بهداشتی نذورات اعم از نوشیدنی ها و اغذیه در این امکان با همکاری دانشکده علوم پزشکی و اداره حفاظت محیط زیست انجام می شود.

حجت الاسلام رضوی پور بار دیگر بر رعایت شئونات دینی، اسلامی و اخلاقی در هیئت های مذهبی، تکایا و ایستگاه های صلواتی تاکید کرد.

 

 

 

منبع : مهر

اداره تبلیغات اسلامی آبادان،آبادان نیوز ، سید فخرالدین رضوی پور ،آبادان ،اخبار آبادان ،عاشورا ، زیارتگاه سید عباس 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: