کد خبر: ٥٢٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/23-١٠:١٥

همزمان با روز ملی سینما، سینما آزادی (سهیلا سابق) آبادان با حضور جمعی از مردم و مسئولان و نمایش فیلم «ایستاده در غبار» بازگشایی شد.

 

 

 

 

 

همزمان با روز ملی سینما، سینما آزادی (سهیلا سابق) آبادان با حضور جمعی از مردم و مسئولان و نمایش فیلم «ایستاده در غبار» بازگشایی شد.

به گزارش آبادان نیوز ، مدیرعامل موسسه بهمن سبز در این آئین ضمن تبریک به مردم آبادان که پس از ۱۲ سال به طور مجدد و واقعی دارای سینما و نه یک سالن چند منظوره شدند، اظهار کرد: سینما آزادی آبادان سینمایی است که از قدیم بوده و مردم نسبت به آن یک حس نوستالژی دارند.

محمود کاظمی با اشاره به اینکه در آبادان زمانی بیش از۲۰ سینما وجود داشت، افزود: در زمان حاضر تنها یک سینمای متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی (سینما مهر) در این شهر فعالیت دارد که مهیاسازی این فضا بسیار قابل تقدیر است چرا که جوانان می توانند اوقاتشان را در این سینما بگذرانند و خوراک فرهنگی مورد نیازشان را تامین کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس  دستور مقام معظم رهبری سینماهای بنیاد شهید، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به حوزه هنری واگذار شد، عنوان کرد: حدود پنج ماه پیش، پس از صدور حکم یاد شده و ابلاغ آن به حوزه هنری، بلافاصله کارهای کارشناسی بر روی سینماهای ایران که مخروبه ای بیش نبودند، آغاز شد. به طور مثال در آبادان، سینما کیهان با دو سالن، بسیار مخروبه است و اما برای سینما آبادان می شد زودتر و بهتر کار کرد و در همین راستا این تصمیم گرفته و اقدامات عملی برای نوسازی آن آغاز شد.

کاظمی تصریح کرد: سینما آبادان به دلیل واقع شدن آن در محل پر تجمع و پر تردد مردم که به واقع محل گردشگری برای مردم محسوب می شود، نوسازی اش در اولویت کاری قرار گرفت و برای آن برنامه ریزی، تامین اعتبار و اقدام عملی آغاز شد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز گفت: برای نوسازی این سینما، خرید و نصب سیستمها و تجهیزات صوتی و پخش فیلم مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات حوزه هنری و موسسه سینما شهر هزینه شد.

وی با اشاره به تغییر کلی سیستم فعلی سینما آزادی آبادان در مقایسه با وضعیت پیشین آن، افزود: گنجایش این سینما ۲۱۶ صندلی است که تمام بخشها و تجهیزات آن همچون سالن انتظار، سیستم برق و خنک کننده، روشنایی، دکوراسیون، سالن نمایش، کف سالن نمایش، سیستم صوتی، نمایشی، سیستم فروش بلیط و نمایش فیلم و صندلی ها به طور کامل تغییر و به روز رسانی شده تا مردم بتوانند در محیطی لذت بخش به تماشای فیلم آنهم با صدایی با کیفیت مطلوب بنشینند.

لزوم حمایت جدی مسئولان در احیای سایر سینماهای شهر

مدیرعامل موسسه بهمن سبز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم حمایت جدی مسئولان شهری و استانی در احیای سایر سینماهای شهر اضافه کرد: اگرچه ما برای شروع به کار در آبادان رایزنی هایی را با موسسه سینما شهر داشتیم اما دیگر وقت آن است که مسئولان شهری و استانی وارد میدان شوند و به کمک بیایند، یک سری منابع اعتباری که برای بازسازی سینماها تعریف شده در استان نهاده شده و بودجه اش در خود استان است و استانداری باید برای راه اندازی سینماها به کمک بیاید.

کاظمی ادامه داد: به رغم نامه نگاری که با سازمان منطقه آزاد اروند برای دریافت کمک از آنها داشتیم اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم که امید می رود این حمایت هرچه زودتر از سوی این سازمان انجام شود.

به گزارش آبادان نیوز، طبق برنامه ریزی انجام شده توسط مسئولان سینما آزادی آبادان قرار است تا فیلمهای به روز و همزمان با پخش در تهران در آبادان نیز به نمایش درآید.

علاقمندان به سینما می توانند از این پس فیلمهای قابل نمایش در این سینما را در دو شیفت صبح و بعد از ظهر و در سانسهای «۱۱ تا ۱۳»، «۱۷ تا ۱۹»، «۱۹ تا ۲۱»، «۲۱ تا ۲۳» و «۲۳ تا یک بامداد» مشاهده کنند.

 

 

 

 

 

،سازمان منطقه آزاد،سینما،آبادان نیوز،خبر آبادان ،اخبار ابادان ، 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: