کد خبر: ٥١٨٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/15-٠٩:٥١

دکتر شهبازی در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد آبادان مطرح کرد دولت به حضور سمن ها در عرصه های اجتماعی نیاز دارد

 

 

دکتر شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد آبادان موسوم به "سمن ها" از نیاز دولت به حضور تشکیلات مردم نهاد در عرصه های اجتماعی خبر داد.
به گزارش آبادان نیوز ، فرمانداری ویژه شهرستان آبادان، دکتر شهبازی ضمن قدردانی از حضور سمن ها در این نشست بیان داشت:
حضور بانوان و آقایان شهرستان در بخش های رسانه ای، اجتماعی و فرهنگی در سطح کشور و استان نشان از وجود برند خاص این شهرستان نزد مردم شهرهای دیگر دارد.
وی با تشریح فعالیت سمن ها، سوق دهی این نهاد به سمت بالا بردن کیفیت و بهبود عملکرد را خواستار شد و اشاره کرد: 
سازمان های غیر دولتی، سازمان های غیر انتفاعی هستند که اهداف سیاسی را دنبال نمی کنند، اما با تکیه بر ویژگی ها و کارکردهای تخصصی حوزه ی خود می توانند در تصمیمات سیاست داخلی و خارجی دخیل باشد، نهادهای فعال در عرصه محیط زیست،حقوق شهروندی ، بهداشت و سلامت و ... می توانند تاثیرات مثبت خود را در این تصمیم گیری ها نمایان سازند.
فرماندار ویژه آبادان فضای کنونی در شهرستان را مرتبط با سابقه ی خوب فرهنگی جامعه مدنی این منطقه دانست و گفت:
از سال 92 تا کنون نزدیک به 89 سازمان مردم نهاد با گرایش مختلف اجتماعی که در بطن خود رده های مختلف سنی را دارا می باشند و با ایمان به اینکه می توانند در سطح جامعه اثر گذار باشند، به ثبت رسیده اند.
داوطلبانی که با نیت به تاسیس سازمان مردم نهاد اعلام آمادگی می کنند و درخواست می دهند، از همان ابتدا در ساختار باشگاه"سمن ها" پذیرفته می شوند.


استقلال سمن ها


دکتر شهبازی از حمایت دولت در امر منابع و ایجاد ساختار ها نام برد و تاکید کرد:
دولت خواستار حضور در حوزه فعالیت سمن ها به عنوان نقش بالا دستی نیست. در غیر این صورت سمن ها نقش خود را از دست خواهند داد. در ممالک توسعه یافته و پیشرفته ساختاردولت ها با کم حجم و کوچک شدن باعث مشارکت مردم، پررنگی و بزرگی جامعه می شود.
فرماندار ویژه آبادان از استقلال، اخذ مشارکت های مردم و دارا بودن برنامه وهدف مشترک به عنوان رموز ماندگاری سمن ها یاد کرد و گفت:
هدف ما برقراری انس و ارتباط موثر با سازمان های مردم نهاد می باشد، دعوت این نهادها در برنامه های بزرگداشت هفته دولت نیز نشانگر راهبرد ما در راه تعامل سازنده با سمن ها است. از این پس نیز سازمان های مردم نهاد به جلسات شورای اداری و نشست های کارگروههای تخصصی شهرستان بنا بر حوزه فعالیت خود دعوت خواهند شد.
وی در ادامه مراتب قدردانی خود را از سازمان های مردم نهاد آبادان بابت وجود عشق، شور و علاقه کاری اعلام داشت و افزود:
جوانان خوزستان  با وجود طیفها و نگرشهای مختلف همگی با اتحاد در قالب گروهها و تشکلهای مختلف در راستای اهداف نظام برای سرافرازی استان تلاش می کنند.به همین دلیل جهت رسیدن به اهداف قانونمند سمن ها، تمام دستگاههای اجرایی شهرستان باید همکاری های لازم را با این نهاد ها داشته باشند. سازمان های مردم نهاد به عنوان مهمترین منبعی تلقی می شوند که می توانند دولت را در حوزه های مختلف همرا هی و یاری نمایند.

نقش سمن ها در عملیاتی کردن راهبرد اقتصاد مقاومتی


دکتر شهبازی با اشاره به لزوم تحقق شعار امسال رهبری فرزانه مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت:
اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از منابع، فکر و دانش داخلی در جلوگیری از نمود تورم و رکود اقتصادی. نقش سازمان های مردم نهاد در عملیاتی کردن این راهبرد، نقشی کلیدی و غیر قابل انکار است. عزم دولت دکتر روحانی واگذاری کار ها به مردم و تلاش برای حضور جوانان در عرصه اجتماع است. هدف دولت تدبیر و امید دسترسی مردم و رسانه به فضای باز و آزادانه ی گردش اطلاعات است. در همین راستا از نقدهای منصفانه ای که در بستر آنها می توان به توفیقاتی دست یافت استقبال خواهیم کرد. امیدوار هستیم در حوزه های شهروندی، قانون مداری و آشنایی مردم با حقوق و وظایف خود، سمن های بیشتری در سطح شهرستان شکل گردد.


لزوم تشکیل هیئت مدیره


فرماندار ویژه آبادان در پایان با اعلام اینکه دولت تعهدات خود را در خصوص سازمان مردم نهاد آبادان انجام داده است، در توصیه ای به سمن ها گفت:
خانه سازمان مردم نهاد آبادان در اختیار تمام سمن ها می باشد. توقع داریم سمن ها حضور و بروز خود را در این مکان تقویت کنند و با انتخاب هیئت مدیره ای که مورد تایید اعضا می باشد، نقش مدیریتی خود را ایفا کنند.در خانه ی سازمان مردم نهاد آبادان پتانسیل انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی گسترده برای سمن ها وجود دارد.

 

 

 

 

 

فرماندار آبادان ،سازمان مردم نهاد آبادان ،سمن ها،خبر آبادان ،اخبار آبادان ،آبادان نیوز  

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: