کد خبر: ٥٠٨٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/05/26-١٠:٥٧

مدیر عامل موسسه فرهنگی بهمن سبز گفت : در یکی از مناسبت های پیش رو (عید قربان یا آغاز هفته دفاع مقدس) سینمای آبادان را که ۱۲ سال از تعطیلی آن می گذشت و تنها سینمای شهر به شمار می رود بازگشایی می شود

 

 

 

 

 

مدیر عامل موسسه فرهنگی بهمن سبز گفت : بازسازی سالن شماره ۲ سینما شاهد هم به پایان رسیده و سه سالن با کیفیت مناسب آماده میشود و سالن های قدس تبریز و خانواده اصفهان میتواند به ناوگان سینماهای جشنواره فیلم فجر بپیوندد.

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز : محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز در گفت و گو درباره روند واگذاری سالن‌های نهادهای مختلف به حوزه هنری گفت: براساس تاکید مقام معظم رهبری درباره واگذاری سالن‌های سینما به حوزه هنری، تاکنون ۴۰ سالن سینما  که در اختیار ارگان‌ها و نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی و بنیاد جانبازان و مستضعفان بوده در اختیار حوزه هنری قرار گرفته و ۱۳ سالن سینما برای انتقال به حوزه هنری باقی مانده است که کارهای اداری و حقوقی واگذاری آن از طریق واحد تهران حوزه هنری در دست پیگیری است.

وی درباره تعداد سالن‌هایی که در تهران هنوز به حوزه هنری  واگذار نشده است گفت: در تهران تنها ۲ سالن آفریقا و رادیوسیتی است که کارهای واگذاری این دو سینما هم در حال انجام است.

کاظمی درباره اولویت‌های حوزه هنری برای بازسازی و نوسازی سالن‌ها گفت: بهمن سبز در سراسر ایران بالای ۱۰۰ سالن  نمایش دارد و تلاش شده تا  برای بازسازی و نوسازی سینماها موقعیت جغرافیایی و شهرهایی بدون سالن از اولویت بیشتری برخوردار باشند. در حال حاضر در یکی از مناسبت های پیش رو (عید قربان یا آغاز هفته دفاع مقدس) سینمای آبادان را که ۱۲ سال از تعطیلی آن می گذشت و تنها سینمای شهر به شمار می رود بازگشایی می شود. همچنین سینما قدس تبریز تا پایان شهریورماه  بازسازی آن به اتمام می رسد و یک  سالن سینما به دو سالن تبدیل شده است و تمام سیستم گرمایشی و سرمایشی ، کف سالن و تعمیرات لازم در این سالن انجام شده است.

وی درباره سالن های تهران که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و در اختیار حوزه هنری هستند گفت: در  تهران سینما بهمن و فردوسی نیاز به نوسازی دارد اما سینماهای استقلال و سپیده  سینماهای آماده و قابل اعتنایی هستند.  بازسازی سالن شماره ۲ سینما شاهد هم به پایان رسیده و سه سالن با کیفیت مناسب آماده می شود و می تواند به ناوگان سینماهای جشنواره فیلم فجر بپیوندد.

مدیرعامل بهمن سبز در خاتمه تاکید کرد: بازسازی و نوسازی سینمای خانواده اصفهان  در حال انجام است و کارهای مربوطه یک هفته است که آغاز شده و این سینما به اولین پردیس سینمایی این شهر با دارا بودن ۴ سالن سینمایی بدل خواهد شد و امیدواریم برای جشنواره فیلم فجر امسال آماده شود.

 

 

مدیرعامل بهمن سبز،خبر آبادان ،اخبار آبادان ،آبادان نیوز 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: