کد خبر: ٤٤٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/03/20-٠٨:٣٧

باغ‌موزه دفاع مقدس در آبادان باگذشت 10سال از آغاز فعالیت، برای تکمیل همچنان در پیچ‌وخم راه‌اندازی کامل است و برای بهره‌مندی مردم از این ظرفیت در حاشیه اروند رود، به عزم و توجه مسئولان نیاز است.

 

آبادان نیوز _ باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان با 27هکتار مساحت در منطقه بریم آبادان یکی از مکان‎‌‌های منحصر‌به‌فرد و دست نخورده سال‌های دفاع مقدس درحاشیه اروندرود قرار دارد که چندسالی است قرار است برای بازدید اعضای کاروان‌های راهیان نور و هموطنان از مناطق جنگی به‌طور کامل آماده شود.

همجواری آن با اروندرود و وجود آثار بکر و دست‌نخورده دفاع مقدس، از ویژگی­‌های منحصر به فرد این مکان است که به خوبی می‌تواند جنگ و هجوم ناجوانمردانه نیروهای بعثی به کشور را در سال های جنگ تحمیلی به نسل جدید انقلاب منتقل کند.

اسفندماه 1394، هشت شهید گمنام در این باغ موزه دفن شدند که برای دفن این شهدا در این مکان مخالفت هایی از سوی برخی دستگاه ها مطرح شد که با مقاومت و تاکید مردم آبادان، شهدای گمنام در این مکان دفن شدند.

رئیس باغ موزه دفاع مقدس آبادان در گفت‌وگویی همراهی و کمک مسئولان شهری برای تکمیل این مکان به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی مردم ایران و مردم آبادان در برابر متجاوزان بعثی شد.

سعید صریحی افزود: از سال 1385 کار جمع آوری غنایم جنگی برای نمایش در باغ موزه دفاع مقدس آبادان را در گردان مقداد آغاز کرده و همزمان نیز، بیش از 600کامیون نخاله ساختمانی از محل خارج شد.

وی اظهار داشت: باابلاغیه و همکاری هیات مدیر وقت پالایشگاه آبادان در تاریخ هفدهم خردادماه 1390 و بر اساس نامه شماره 29381 احداث باغ موزه دفاع مقدس در زمینی با وسعت 27هکتار آغاز شد.

صریحی اظهار داشت: طبق ابلاغ هیات مدیره پالایشگاه آبادان، مقرر شد باغ موزه مقدس دفاع و دفاع مقدس صنعت نفت و مردم در این مکان احداث شده و پالایشگاه آبادان 30 تا 40 میلیارد ریال نیز به این مهم اختصاص داد.

وی بیان داشت: سال 1394 نیز 24 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای دو طرح سر درب ورودی به باغ موزه و سالن انتظار شیشه ای در اختیار بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان قرار گرفت که این دو پروژه در حال اجرا است.

رئیس باغ موزه دفاع مقدس گفت: هر چند مخالفت هایی از سوی برخی در خصوص دفن هشت شهید گمنام در این محل انجام شد، با پیگیری مسئولان محلی از جمله امام جمعه و فرماندار ویژه آبادان و همکاری بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، شهیدان گمنام در باغ موزه دفاع مقدس دفن شدند.

وی ادامه داد: برای احداث محل اولیه مقبره شهدا بیش از 400 میلیون ریال هزینه شد و متاسفانه علی رغم ارائه طرح پیشنهادی برای احداث زیارتگاه هشت شهید تاکنون از سوی مسئولان محلی جلسه ای در این خصوص گرفته نشده است.

صریحی گفت: مجبور هستیم برای احداث زیارتگاه این شهدا از مردم ولایتمدار و انقلابی آبادان کمک بگیریم و در صدد هستیم شماره حسابی برای جمع آوری کمک‌های مردم اعلام کنیم.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان این مکان آماده بازدید و زیارت قبول متبرک شهدا از سوی مردم ولایتمدار است.

طی حکمی از سوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، فرماندار ویژه آبادان به عنوان رییس هیات مدیر باغ موزه دفاع مقدس آبادان منصوب شده بود.

آبادان در جنگ تحمیلی بیش از ۱۰۰سردار و چهار هزار و ۴۰۰شهید تقدیم آرمان های نظام جمهوری اسلامی کرده است.

کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: