کد خبر: ٤٢٠٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/25-٠٨:٣٨

پیکر شیخ ابراهیم دیراوی از شعرای بنام خوزستان در خرمشهر تشییع شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز: در آئین تشییع پیکر شیخ ابراهیم دیراوی قشرهای مختلف مردم شهیدپرور خرمشهر ، مینوشهر، آبادان و برخی از مسئولان اجرایی شوشتر و ماهشهر حضور داشتند.

به گزارش آبادان نیوز:آئین بزرگداشت درگذشت شیخ ابراهیم دیراوی در حسینیه فاطمیه(س) جزیره مینو با حضور مردم مینوشهر، خرمشهر و آبادان برگزار شد.

مرحوم ابراهیم دیراوی در شهر مقدس قم فوت کرد و پیکر آن روز جمعه از قم به مینوشهر منتقل شد و امروز پس از برگزاری مراسم ختم از حسینیه فاطمیه(س) محله بیت غانم جزیره مینو تا آرامستان جرف مینوشهر تشییع و به خاک سپرده شد.

به گفته خانواده آن مرحوم ، پیکر مرحوم ابراهیم دیراوی قرار بود طبق وصیت آن مرحوم در قم خاکسپاری شود ولی چون در استان خوزستان مریدان زیادی داشت در آرامستان جرف مینوشهر به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم دیراوی که یکی از شاعران عرب خوزستان است در سرودن اشعار مختلف تبحر خاصی داشت ولی در کنار تمام اینها سرودن اشعاری در مدح اهل بیت از وی چهره ای شاخص در بین تمام شیعیان جهان ساخته بود.

اشعار ناب این شاعر اهل مینوشهر از توابع شهرستان خرمشهر در بین علاقه مندان به شعر و ادب عربی سایر کشورها نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر خوزستان،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: