کد خبر: ٣٩٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/01/21-١٠:١٨

اجرای تئاتر خیابانی كوچ با رویكرد نمایش فصل جنگ زدگی، علاقه مندان به هنر تئاتر را در محوطه سینما مهر این شهر گردهم آورد.

 

 

 

آبادان نیوز:كارگردان تئاتر خیابانی كوچ گفت:تئاتر كوچ حكایت زندگی جنگ زدگانی است كه هیچ گاه به شهر و به زندگی خود برنگشتند.

به گزارش آبادان نیوز:بهنام كاوه با بیان اینكه اجرای تئاتر خیابانی در فضای آزاد سبب آشتی مردم با تئاتر می‌شود، گفت:قصه این تئاتر در اصل قصه مردم شهر آبادان است، شهری كه مردم آن را ساخته بودند اما جنگ آن را خراب كرد و مردمی كه به اجبار مهاجرت كردن، حكایت این نمایش است.

كاوه افزود: این تئاتر نمایش زندگی تك تك ماست، تك تك مردمی كه وقتی خاك آبادان را ترك كردند دلشان را در این خاك جا گذاشتند.
وی تئاتر خیابانی را هنگامی موفق می داند كه مكانی ثابت برای اجرای تئاتر خیابانی فراهم باشد.

این هنرمند با انتقاد از آنچه بی مهری به تئاتر می نامید، گفت:به همین دلیل تماشاچی ما برای دیدن این نوع نمایش دچار سردرگمی می‌شود چنانچه فضای ثابتی در بوستان ها برای اجرای این نوع تئاتر داشته باشیم به طور قطع تماشاچی افزایش می یابد.

كاوه همچنین با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی تئاتر در سه شهر ایران و برگزاری مراسم این روز در آبادان گفت:علاقه مندان به هنر تئاتر سعی كرده اند مردم را با تئاتر آشتی دهند و هدف نیز این است كه مردم به وجود تئاتر احساس نیاز كنند و آن را جزو سبد خانوار خود قرار دهند.

بهنام كاوه هنرمند آبادانی كه تجارب وی در تئاتر خیابانی با شهرتش عجین شده است.

تئاترخیابانی كوچ به نویسندگی، كارگردانی و بازیگری بهنام كاوه است و روایتگر بخشی از زندگی جنگ زدگی مردم آبادان است.
امروزه در جهان از تئاتر خیابانی برای دستیابی به اهداف خاص سیاسی، فرهنگی و آموزشی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی استفاده بهینه‌ای می‌شود.
تئاترهای خیابانی به طور عموم در برگیرنده مضامین اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و فلسفی است كه به كمك تكنیك‌های خاصی به مخاطب ارائه می‌شود.

در نمایش‌های خیابانی، بازیگر و تماشاگر معنای دیگری می‌یابند با هم یكی می‌شوند و حتی گاهی جایشان را با هم عوض می‌كنند.
تئاتر خیابانی با ‌عنوان رسمی street theater از اجرای نمایش‌هایی در دهه‌های دوم و سوم قرن بیستم در مكان‌های عمومی كشورهای اروپایی از جمله روسیه، فرانسه، آلمان و هلند كه پس از آنها به سراسر جهان غرب كشیده شد شكل گرفت.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،خبر  آبادان،آبادان،آبادان نیوز

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: