کد خبر: ٣٧٧٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/12/10-١٠:٣١

این جشنواره در دو بخش ادبیات مقاومت برای آثار شعر و داستان و بخش هنر مقاومت برای آثار عکس، نقاشی، طراحی، فیلم کوتاه و موسیقی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از برگزاری جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت دانشگاهی در خرمشهر و توسط این دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش آبادان نیوز:سید محمد موسوی  با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره برای نحستین بار در خرمشهر و توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی این شهر با محوریت شهدای گمنام، شهدای دانشجو، شهدای مدافع حرم، شهدای غواص دفاع مقدس و مقاومت و آزاد سازی خرمشهر در دو بخش ادبیات  و هنر برگزار می شود.

 

وی توضیح داد: این جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت دانشگاهی در دو بخش ادبیات مقاومت برای آثار شعر و داستان و  بخش هنر مقاومت برای آثار عکس، نقاشی، طراحی، فیلم کوتاه و موسیقی برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به برشماری شرایط و مقرارات ارسال آثار ادبی و هنری به این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: آثار ارسال شده در قالب در این جشنواره حتما باید به امضا تهیه کننده فیلم رسیده باشد، لازم است فیلم ها در فرمت های Mpegs- MP۳- MOV- Javi و بر روی DVD که روی آن مشخصات کارگردان و تهیه کننده قید شده باشد ارسال شود.

 

وی با اشاره به بخش عکس این جشنواره، ثبت عکس ها توسط فرآیند عکاسی بدون جلوه های ویژه فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای گرافیکی را از مهمترین شرایط برای پذیرش آثار هنری در این بخش دانست و افزود: اندازه عکس ها باید ۵۰*۷۰ سانتی متر، حجم رزولیشن آنها ۳۰۰ و فرمت عکس نیز Pg باشد.

موسوی با بیان اینکه هر فرد شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر پنج عکس به دبیرخانه همایش بوده است بر لزوم قید کردن عنوان بر روی آثار ارسالی  تاکید و در ادامه متذکر شد: ارسال عکس و شرکت در جشنواره به معنی مالکیت معنوی عکس ها است  و برگزارکنندگان مسئولیتی در قبال  استفاده غیر مجاز از عکس ها را نمی پذیرند.

وی همچنین بیان کرد: در مورد آثار نقاشی و طراحی نیز شرکت کنندگان می توانند حداکثر پنج اثر را ارسال کرده و محدودیتی در نوع تکنیک استفاده شده برای نقاشی وجود ندارد، سبک نقاشی آزاد است و ابعاد نقاشی های ارسال شده باید در ابعاد ۵۰*۷۰ سانتی متر باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در ادامه موسیقی پاپ و سنتی را انواع سبک های مورد پذیرش در جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت دانشگاهی خرمشهر در بخش موسیقی اعلام و افزود: آثار موسیقی باید در فرمت wma  و mp۳  ارسال شوند.

 

وی با بیان اینکه به سه اثر برگزیده هر بخش از سوی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر جوایزی تعلق خواهد گرفت مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را حداکثر تا ۱۵ اسفند ۹۵ و اعلام نتایج را در ۱۵ اردیبهشت همان سال اعلام  کرد.

موسوی از برگزاری جشنواره در ۲۹ اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به  پست الکترونیکی جشنواره به آدرس  Farhang@kmsu.ac.ir  ارسال کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پایان یادآور شد: علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به آدرس www. Kmsu.ac.ir  مراجعه کنند.

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر خرمشهر،آبادان،آبادان نیوز

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: