کد خبر: ٣٤٦٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/10/03-٠٩:١٤

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان گفت: کشورهای یونان و آلمان شاهد بیشترین ورود غیرقانونی از خوزستان بوده اند

 

آبادان نیوز :رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه  در خوزستان گفت: کشورهای یونان و آلمان شاهد بیشترین ورود غیرقانونی از خوزستان را شاهد بوده که نسبت به این موضوع گلایه کرده و از ورود این افراد به خاک کشورشان جلوگیری کرده‌اند.

به گزارش آبادان نیوز : مهرزاد طباطبایی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها بنا به درخواست استانداری و نمایندگان راه اندازی می‌شود، اما در خوزستان بر اساس مصوبه هیئت وزیران و یک تصمیم دولتی راه‌اندازی شده به این دلیل که خوزستان شرایط خاص و ممتازی نسبت به سایر استان‌ها دارد.

وی با اشاره‌ به این شرایط ویژه استان افزود: اول اینکه خوزستان استانی مرزی است و از طریق راه‌های آبی و خاکی به کشورهای دیگر متصل می‌شود، از طرفی شرایط سخت هشت سال دوران مقدس آن را نسبت به استان‌های دیگر متمایز کرده است، این استان دروازه ورود تشیع به ایران بوده و همواره انجام مبادلات تجاری بسیاری را شاهد است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان تصریح کرد: این دفتر از سال 88 راه‌اندازی شد، در ابتدای کار با مسائل و مشکلات زیادی مواجه بودیم، اما در عین حال انتظارات و کارهای بسیار خاصی را توانست رفع کند به این خاطر که نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان پیش از این وجود نداشت و تمام تبعات خارجی مجبور برای تکمیل مدارک و انجام کارهای مربوط به وزارت خارجه مجبور به سفر به تهران، اصفهان و یا استان فارس بودند که این خود متحمل هزینه بالایی برای آنها بود.

طباطبایی گفت: در خوزستان چندین هزار تبعه خارجی زندگی می‌کنند که به صورت قانونی و افراد متخصص در کارخانجات و صنایع مختلف مشغول به کار هستند، اخیرا هم اتباع خارجی از عراق که به دلایل: تجاری، درمان و یا تشکیل خانواده به این استان مراجعه می‌کنند، ترافیک کار این نمایندگی را بالا برده است.

وی ادامه داد: موارد مربوط به طلاق، تولد و مرگ و میر اتباع باید ثبت کنسولی شود و کنسولی نیز باید به همین اندازه به آنها خدمات ارائه دهد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان گفت: البته کنسول‌گری عراق را در استان داریم و مستقیم خدمات مذکور را زیر نظر امور خارجه انجام می‌دهد.

مهرزاد طباطبایی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان افزود: بنابراین اهمیت وجود نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خوزستان در کنار مشاوره‌هایی که به استانداری می‌دهد بیش از پیش افزایش یافته است.

این مسئول تصریح کرد: در این مقطع مدیریت کوتاه که از اسفندماه 91 وارد استان شده‌ و  از خردادماه 92 رسما کار دفتر نمایندگی را آغاز کردم و در همین راستا مراجعه اتباع به خارج از استان رسما منتفی و امور مربوط به آنها در این دفتر پیگیری و رسیدگی می‌شود.

طباطبایی با اشاره به آماری از این دفتر گفت: در آذرماه سال جاری حجم کار با توجه به صدور اربعین بسیار زیاد بود که اگر 20 روز کاری را بر اساس تقویم در نظر بگیریم یک‌هزار مراجعه برای تایید اسناد، 60 مراجعه برای اخذ نامه مراودات خارجی، 100 مورد برای ارسال اسناد آنها به کشورها، 220 نفر برای دریافت گذرنامه و 150 مراجعه برای ارسال اسناد اتباع خارجی را خدمات‌رسانی کردیم.

 رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود غیرقانونی برخی افراد به کشورهای خارجه اضافه کرد: کشورهای یونان و آلمان شاهد بیشترین ورود غیرقانونی از خوزستان را شاهد بوده که نسبت به این موضوع گلایه کرده و از ورود این افراد به خاک کشورشان جلوگیری کرده‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: درصدد هستیم که به زودی روادید فرودگاهی را در استان صادر کنیم تا کسانی که از فرودگاه اهواز وارد کشور می‌شوند در فرودگاه روادید دریافت کنند.

 

 

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان،فرودگاه اهواز،مهرزاد طباطبایی،خوزستان ،اخبار خوزستان ،خبر خوزستان ،آبادان نیوز ،وزارت امور خارجه، 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: