مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: چیزی به نام خبرنگار آزاد و یا فعال غیر حرفه‌ای تعریف نشده که بخواهیم تحت این عنوان بیمه آنان را لغو کنیم و لذا تمام خبرنگاران می‌توانند از مزیت بیمه استفاده کنند.

 

 

آبادان نیوز :مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: چیزی به نام خبرنگار آزاد و یا فعال غیر حرفه‌ای تعریف نشده که بخواهیم تحت این عنوان بیمه آنان را لغو کنیم و لذا تمام خبرنگاران می‌توانند از مزیت بیمه استفاده کنند. 

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز: غلامرضا خلیل ارجمندی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پردیس سینمایی اروند اظهار کرد: موضوع بیمه خبرنگاران با توجه به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده معاونت مطبوعاتی و صندوق توسعه هنر قرار داده شد.

وی با تاکید مجدد بر آنکه خبرنگاران رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها و مطبوعات می‌بایست از طریق واحد متبوعه خود بیمه شوند، اظهار کرد: بر این اساس مبلغ مورد نیاز بیمه خبرنگاران نیز از سوی صندوق تامین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تمامی خبرنگاران عضو صندوق اعتباری هنر می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند، تصریح کرد: هر چند که موضوع بیمه شدن خبرنگاران پس از ثبت‌نام و تکمیل فرم مربوطه در سایت سمان و تایید نهایی پیگیری و اقدام می‌شود، اما ثبت‌نام در این سایت به تنهایی نمی‌تواند ملاک تعیین صلاحیت خبرنگاران برای بهره‌مندی از مزیت بیمه صندوق اعتباری هنر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزاران نفر از خبرنگاران و هنرمندان در سایت سمان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: اصلا سایت معیار نیست، تصمیم در خصوص بیمه خبرنگاران یک تصمیم عقلایی و حرفه‌ای است و اینکه تصمیم گرفته شد تا خبرنگاران از سوی مطبوعات و خبرگزاری‌ها بیمه شوند، یک قانون است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: آن دسته از خبرنگارانی که از سوی خبرگزاری‌ها بیمه نشده‌اند، می‌توانند به عنوان خبرنگاران غیر حرفه‌ای به صندوق حمایت از هنر معرفی تا نسبت به بیمه آن‌ها اقدام شود.

ارجمندی با اشاره به یک هزار و 250 خبرنگار تحت پوشش بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: چیزی به نام خبرنگار آزاد و یا فعال غیر حرفه‌ای تعریف نشده که بخواهیم تحت این عنوان بیمه آنان را لغو کنیم و لذا تمامی خبرنگاران می‌توانند از مزیت بیمه صندوق اعتباری هنر استفاده کنند.

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: