کد خبر: ٢٩٨٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/07/06-١١:١٥

به‌ مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با سالگرد شکست حصر آبادان، فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» با افتتاح سینمای دیجیتال تالار مهر در این شهرستان اکران می‌شود.

 

آبادان نیوز: به‌ مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با سالگرد شکست حصر آبادان، فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» با افتتاح سینمای دیجیتال تالار مهر در این شهرستان اکران می‌شود.

به گزارش آبادان نیوز:  با نصب سیستم دیجیتال نمایش فیلم در تالار مهر آبادان که با حمایت مالی انجمن سینمای جوان کشور صورت می‌گیرد، این شهرستان بعد از مدتی طولانی که از یک سال تجاوز می‌کند، صاحب سینمای دیجیتال خواهد شد که افتتاح آن از دو منظر متبرک و پراهمیت خواهد بود؛ یکی همزمانی آن با سالروز شکست حصر آبادان و دیگری به خاطر اولین فیلمی است که در این سینما اکران خواهد شد؛ فیلم محمد رسول‌الله(ص) که از حدود یک‌ ماه پیش در اکثر شهرستان‌های کشورمان از جمله خرمشهر اکران آن آغاز شده و تنها مردم آبادان از تماشای این فیلم محروم بوده‌اند.

با آغاز هفته دفاع مقدس، همایش فرهنگی هنری با حمایت منطقه آزاد اروند از سوی انجمن‌های هنری آبادان و خرمشهر متشکل از انجمن‌های نمایش، شعر، موسیقی، کاریکاتور، هنرهای تجسمی و همچنین انجمن سینمای جوان آبادان آغاز به‌کار کرده که طی آن اعضای انجمن‌های هنری به اجرای کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف پرداخته و گروه‌های نمایشی این دو شهر نیز به اجرای آثار خود برای عموم می‌پردازند.

این همایش از 31 شهریورماه امسال با اجرای گروه‌های نمایشی آغاز شد که طبق برنامه نمایش‌های صحنه‌ای «آئیس»، «پدرانه»، «اعترافاتی درباره زنان»، «سوغات نفتکش»، «کمدی ارتفاعات»، «تیک تاک‌های ماه مهر» و «بیرون داره برف میاد» تا سوم مهرماه در تالار ثامن‌الائمه و تالار مهر آبادان به روی صحنه رفتند؛ که از این میان نمایش‌های روز آخر به علت مصادف شدن با اعلام عزای عمومی در کشور به علت فاجعه‌ای که در منا برای حجاج رخ داد، با تاخیری سه روزه از فردا اجرا خواهند شد.

*تعطیلی همایش به‌ علت عزای عمومی برای فاجعه منا

دبیر اجرایی این همایش در آبادان  از تعطیلی سه روزه همایش فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند به علت اعلام سه روز عزای عمومی در سراسر کشور خبر داده و اعلام کرده بود: نخستین دوره از همایش فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند به‌‌ مناسبت هفته دفاع مقدس و با کمک انجمن‌های هنری آبادان و خرمشهر در رشته‌های هنری نمایش، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر و کاریکاتور به مدت 10 روز از 31 شهریورماه سال جاری با اجرای گروه‌های نمایشی آغاز شده و تا 9 مهرماه جاری در آبادان برگزار می‌شود اما با توجه به اعلام سه روز عزای عمومی، برنامه‌های این جشنواره نیز به مدت سه روز متوقف شده و از روز دوشنبه مجددا از سرگرفته خواهد شد.

مهدی گازری در تشریح برنامه‌های جشنواره گفت: این برنامه‌ها در قالب اجراهای گروه‌های نمایشی، شب شعر و کارگاه شعر، اجرای موسیقی، نمایشگاه و کارگاه‌های هنرهای تجسمی و نمایشگاه کاریکاتور هستند که به همت انجمن‌های هنری آبادان و خرمشهر و با حمایت منطقه آزاد برگزار می‌شوند و موضوع آثار علاوه بر دفاع مقدس، در زمینه موضوعات آزاد نیز خواهد بود.

*افتتاح سینما دیجیتال در آبادان؛ تحقق یک رویا!

تعطیلی سالن‌های سینما در آبادان حکایت امروز و دیروز نیست و بیش از یک سال از تعطیلی تنها سینمای شهر می‌گذرد و پیگیری‌ها برای افتتاح مجدد آن تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته و خریداری سیستم دیجیتال برای این سینما پروژه‌ای است که به گفته مدیران پالایشگاه ماه‌هاست که برای بررسی در جلسات هیئت مدیره ارائه می‌شود اما تا به امروز نتیجه‌ای برای این بررسی‌ها اعلام نشده و سینما نفت امروز تنها به اجرای همایش‌ها و مراسم اختصاص دارد.

مردم و هنرمندان آبادان تقریبا از سینما نفت ناامید شده‌اند و دیگر کسی سراغ راه‌اندازی مجدد آن را نمی‌گیرد، اما اعلام خبر افتتاح سینمای دیجیتال در تالار مهر آبادان، روزنه امید جدیدی را برای آنها گشوده است و این اتفاق که قرار بود روز یکشنبه پنجم مهرماه همزمان با سالروز شکست حصر آبادان رخ دهد، به علت مصادف شدن این مناسبت با عزای عمومی برای فاجعه منا،  دوشنبه با حضور هنرمندان و مسئولان در تالار مهر برگزار خواهد شد و آبادان بالاخره رنگ سینمای دیجیتال را به خود خواهد دید.

*آغاز دیجیتال شدن سینما در آبادان با فیلمی جهانی

 آغاز به کار سینمای دیجیتال تالار مهر آبادان با اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) خواهد بود، فیلمی که تاکنون تقریبا در تمام شهرهای سینمادار کشور اکران شده و مردم سراسر کشور به تماشای آن نشسته‌اند اما آبادان هنوز از اکران آن محروم مانده است، اما با افتتاح سینمای دیجیتال در این شهرستان، بالاخره ساخته با ارزش و منحصر به فرد مجید مجیدی در آبادان نیز به روی پرده خواهد رفت.

اما در کنار اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص)، از 6 مهرماه به مدت سه روز فیلم‌های سینماگران خوزستانی در این سینما اکران شده و نشست نقد و بررسی با حضور این فیلمسازان برگزار خواهد شد که به عنوان بخشی از برنامه‌های مربوط به همایش فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند و از سوی انجمن سینمای جوان آبادان در نظر گرفته شده‌اند.

سرپرست انجمن سینمای جوان آبادان در خصوص برنامه‌های این انجمن در این سه روز  گفت: در روز اول این برنامه یعنی ششم مهرماه از ساعت 16 فیلم «خانه‌ای کنار ابرها» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری که با موضوع دفاع مقدس ساخته شده، به روی پرده خواهد رفت و پس از آن از ساعت 19 مراسم افتتاح سینمای دیجیتال را در تالار مهر با اکران فیلم محمد رسول‌الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی برگزار خواهیم کرد.

مجید عیدان افزود: در روز دوم نیز فیلم کوتاه مطرح و دفاع مقدسی «حنانه» به کارگردانی داریوش غذبانی در ساعت 16 به روی پرده می‌رود و طبق برنامه از ساعت 19 همان روز مجددا اکران فیلم محمد رسول‌الله را خواهیم داشت که اکران این فیلم هر سه روز در همین ساعت و بعد از اکران فیلم‌های فیلمسازان خوزستانی صورت خواهد گرفت.

سرپرست انجمن سینمای جوان آبادان اظهار کرد: در روز پایانی این برنامه نیز فیلم «تاج محل» به کارگردانی دانش اقباشاوی اکران شده و نشست فیلمساز بعد از آن برگزار می‌شود.

عیدان در پایان به یکی دیگر از برنامه‌های انجمن سینمای جوان آبادان در این همایش اشاره و بیان کرد: علاوه بر اکران فیلم‌ها، نمایشگاه عکسی از آثار 30 عکاس آبادانی را در موزه هنرهای معاصر آبادان برگزار خواهیم کرد که از ششم تا پانزدهم مهرماه به طول خواهد انجامید.

 

 

فیلم محمد رسول‌الله(ص) ،منطقه آزاد اروند،سینما نفت، سینمای دیجیتال تالار مهر آبادان ، موزه هنرهای معاصر آبادان،آبادان نیوز ،موزه آبادان  

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: