کد خبر: ٢٩٠٣٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/04/29-١٠:٠٥

نماینده مردم آبادان اظهار کرد؛

درخواست برای مرمت مدرسه تاریخی مهرگان آبادان

مولوی پیرو درج خبر «مدرسه تاریخی مهرگان آبادان نیازمند مرمت» گفت: در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی درخواست آغاز فرایند مرمت علمی و احیای دقیق این بنای تاریخی را کرده‌ایم.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از برکه، نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی درگفتگو با ایسنا، بااشاره به ماده ۱۰ قانون اساسنامه سازمان میراث‌ فرهنگی کشور به استناد قانون مصوب ۱۱/۱۰/ ۱۳۴۶ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق قانون تهیه و اجرای طرح‌های لازم به منظور حراست، حفاظت، تعمیر، مرمت و احیا آثار، بناها و مجموعه‌های باارزش فرهنگی‌ـ‌ تاریخی یکی از وظایف و الزامات قانونی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور است.

سیدمحمد مولوی گفت: لازم است که آقای ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دستور دهد فرایند مرمت علمی و احیای دقیق این بنای تاریخی آغاز شود.

نماینده مردم آبادان بااشاره به اینکه مدرسه تاریخی مهرگان یکی از بناهای باارزش شهرستان آبادان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تاریخ احداث این مدرسه به سال ۱۳۲۶ می‌رسد که به عنوان نمادی از تعلیم و تربیت نوین در سطح شهرستان، استان و کشور شناخته می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این بنای تاریخی که در خیابان دبستان آبادان قرار دارد یکی از شش مدرسه‌ای است که در سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۳۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و هم‌اکنون نیازمند مرمت و توجه ویژه‌ای از نظر استحکام سازه و بنا است.

نماینده آبادان در مجلس بااشاره به پیشنهادهای کارشناسان این حوزه گفت: براساس پیشنهادهای کارشناسان پتانسیل تبدیل این مکان ارزشمند تاریخی با همکاری وزارت آموزش و پرورش به موزه تعلیم و تربیت استان‌خوزستان پس از تعمیر و مرمت وجود دارد./ اخبار آبادان

در این زمینه:

مدرسه تاریخی مهرگان آبادان نیازمند مرمت

غفلت چندین ساله از بناهای تاریخی آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: