کد خبر: ٢٠٣٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/03/18-١٩:٤٦

فرماندار ویژه آبادان بر لزوم حضور سرداران آبادانی در روند احداث باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد.

 

 

آبادان نیوز :  عزیزالله شهبازی  در جلسه هماهنگی ستادهای اجرایی باغ موزه دفاع مقدس بر نقش غیرقابل انکار رزمندگان آبادانی دفاع مقدس در این باغ موزه تاکید کرد و اظهار کرد: لازم است که در طراحی، نظارت و چیدمان فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس آبادان سرداران آبادانی جنگ که بهترین گواه برای اتفاقات پیش آمده در زمان جنگ تحمیلی در منطقه هستند حضور چشمگیر و مؤثر داشته باشند.

وی افزود: با پیگیری مجدانه استاندار، بودجه 2 میلیارد و 40 میلیون تومانی به طور 100درصدی برای اجرای بخشی از این پروژه ملی تصویب و در نظر گرفته شده و طبق نظر وی قرار است در کارهای اجرایی آینده نیز بودجه خوبی به پروژه تزریق شود.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: شهرستان آبادان از حیث داشتن فرماندهان و سرداران دفاع مقدس در کشور بی‌نظیر است و در حوزه فرهنگی و تصویربرداری نیز عزیزان زیادی در این خطه فعالیت کرده‌اند.

شهبازی تصریح کرد: نقش هیئت امنایی که در خصوص باغ موزه دفاع مقدس تشکیل شده باید از نظر طراحی، اجرا و نظارت پررنگ، مؤثر و چشمگیر باشد.

وی در پایان، ضمن تأکید بر استفاده از پیمانکاران آبادانی در اجرای فازهای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد: اولویت نخست برای اجرای کار با پیمانکاران و نیروهای اجرایی آبادان است، مگر اینکه کمبودی در برخی موارد وجود داشته باشد، لذا فرمانداری ویژه شهرستان آبادان خواستار سرعت عمل بیشتر با کیفیت مناسب کار در این باره است.

به گزارش آبادان نیوز ، در این جلسه سه طرح اصلی و آماده اجرا که از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آماده شده بود به بحث گذاشته شد، پارکینگ ورودی باغ موزه، لایروبی کانال و ترمیم سوله ترکش خورده به جهت کاربری فرهنگی، سه طرحی بود که قرار شد ضمن همخوانی با طرح‌های ارائه شده توسط هیئت امنای باغ موزه به اجرای نهایی برسد.

باغ موزه دفاع مقدس در منطقه بریم در وسعتی حدود 66 هکتار واقع شده و همجواری آن با اروندرود، فاو عراق و وجود آثار بکر و دست نخورده دفاع مقدس در آن مکان، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مکان است که قرار است با مشارکت استانداری خوزستان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین وزارت نفت تکمیل و راه اندازی شود

 

 

 

 

 

بهمنشیر ،  عزیزالله شهبازی ،فرماندار آبادان ،باغ موزه دفاع مقدس ،ستادهای اجرایی باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه دفاع مقدس آبادان  ،خبر آبادان ،اخبارآبادان ، 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: