کد خبر: ١٧٤٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/17-٢١:٢٩

برگزیدگان دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رسام روز چهارشنبه با معرفی برترین‌ها در آیینی در آبادان معرفی شدند.

 

به گزارش آبادان خبر، در این آیین که با حضور معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، استاندار خوزستان و جمعی از هنرمندان برگزار شد برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح زیر اعلام شدند:

در بخش مستند، دیپلم افتخار به فیلم مستند ستارگان خلیج فارس اثر (علی خایف) از استان هرمزگان رسید؛ فیلم پسرم ساخته (مهدی خالقی) از خراسان رضوی جایزه نخست را کسب کرد؛ مردی که نمی‌شناختم ساخته (مصطفی شبان) از استان مرکزی و "عزیز قلی " ساخته (جواد هادی اصل) از کهگیلویه و بویراحمد مشترک دوم ، و فیلم‌های ۱۸ درصد ساخته (مصطفی شبان) و شیار ارگله ساخته (مجتبی خادم الحسینی از اصفهان مشترک سوم شدند.
هیات داوران جایزه ویژه بخش مستند را به فیلم‌های بوکس برای صلح ساخته (محسن جهانی) و فیلم آهنگر ساخته (محمدمهدی خالقی) از خراسان رضوی اهدا کرد.
در بخش داستانی دیپلم افتخار جشنواره به فیلم دستخط ساخته (محمود شاکری) از هرمزگان اهدا شد.
هیات داوران جایزه نخست خود در این بخش را به فیلم هانا ساخته‌ (روح اله اکبری) از ایلام تقدیم کرد؛ دا ساخته (فرشاد صالحی) از چهارمحال و بختیاری و تمام مریم‌ها اثر (محمدجلیل اسکندرزاده) از سمنان به ترتیب مقام دومی و سومی این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
در بخش انیمیشن مقام نخست به انیمیشن سنگ‌های سپید اثر (فاطمه حسینی) از تهران رسید و آثار داوود و جالوت و بازگشت ساخته‌های (سعید گایینی) از قم و (جلال نعیمی) از کرمانشاه دوم و سوم شدند.
در بخش نماهنگ هیات داوران جایزه اول را به نماهنگ جانباز ساخته (مهدی جهانگیری) از استان همدان اهدا کرد و نماهنگ‌های نغمه عاشقی و عطر قند ساخته‌های (محمدرضا خوش لهجه) از آذربایجان غربی و (امیر عسکری) از استان کرمان دوم و سوم شدند.
در بخش ۱۸۰ ثانیه‌ای نیز مقام اول به فیلم نفس ساخته (بیژن بیات) از استان مرکزی رسید و فیلم‌های تا فردا اثر (علی توکلی) از چهارمحال و بختیاری و وادی موران اثر (عیسی بابایی) از مازندران دوم و سوم شدند.

هیات داوران این جشنواره در بخش فیلمنامه اثر پرواز نوشته حافظ بابانژاد از استان اردبیل را به عنوان مقام سوم برگزید، هیات داوران در بخش فیلمنامه هیچ اثری را شایسته دریافت مقام اول و دوم ندانستند.
هیات داوران نشان ویژه سردار سلیمانی با توجه به مضامین و محتویات برگرفته از فیلم به نامه‌ای از دمشق ساخته مهدی ابراهیم خانی به همسر شهید مدافع حرم عباس دانشگر از سمنان اهدا کرد.
ستاد برگزاری جشنواره همچنین با توجه به مضامین و محتوای برگرفته از مستند شبیه قاسم و به منظور تکریم مقام شهدای حمله ناجوانمردانه آمریکا به فرودگاه بغداد نشان سردار سلیمانی را به خانواده شهید حسین پور جعفری تقدیم کرد.

تندیس جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام به پاس همکاری صمیمانه صدا و سیمای مرکز آبادان با جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام و تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس در بخش‌های مختلف به ناصر بهرام مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان اهدا شد.

در این آیین از پوستر سومین دوره جشنواره رسام و ۲ کتاب فیلمسازان حوزه دفاع مقدس ابراهیم حاتمی کیا و رسول ملاقلی پور رونمایی شد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی فیلم رسام در این آیین با بیان اینکه دومین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه رسام (دفاع مقدس و مقاومت) با رویکرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در ۲ بخش اصلی فیلم (١۸٠ ثانیه‌ای- مستند- داستانی- پویانمایی- نماهنگ) و فیلمنامه برگزار شد، گفت: ۲ هزار و ۷۰۶ اثر از ۱۰۸ کشور و پنج قاره جهان به دبیرخانه این جشنواره رسید که از این تعداد ۲ هزا و ۲۰۸ اثر از کشورهای خارجی و ۴۹۸ اثر داخلی بوده است.

قدرت‌اله طمیمیان افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نسبت به جشنواره گذشته بیش از ۲۳ درصد رشد داشته است و در این میان کشورهای استرالیا، هند وایتالیا به همراه ۱۸ استان توانسته‌اند حایز رتبه شوند. برگزیدگان خارجی این جشنواره در این آیین اعلام نشد.

وی در خصوص موضوعات جشنواره گفت: شهیدان، جانبازان و آزادگان منادیان اسلام ناب محمدی(ص)، ولایتمداری و بصیرت جوانان ایران اسلامی، رزمندگان، ایثارگران دفاع مقدس، حماسه‌سازان عزت و سربلندی ملت ایران اسلامی، مدافعان وطن، فخرآفرینان استقلال و پیشرفت امت ایران اسلامی، مدافعان حرم، مشعلداران صیانت از حریم امامت و ولایت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی، پرچم‌داران مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، مدافعان حرم و امامان معصوم(ع) و معارف اسلامی، منادیان ایثار و فداکاری و صبر و پایداری امت اسلامی، موضوعات این جشنواره بین‌المللی بودند.

منبع:ایرنا

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: