کد خبر: ١٢٦٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/20-١٨:٠٤

پالایشگاه پیمان رامشیر پلیمر خرمشهر روز دوشنبه همزمان با دهه فجر، با حضور جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی افتتاح شد.

 

 

به گزارش آبادان نیوز :پالایشگاه پیمان رامشیر پلیمر خرمشهر روز دوشنبه همزمان با دهه فجر، با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ، فرماندار خرمشهر و جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی افتتاح شد.

 مدیر عامل پالایشگاه پیمان رامشیر پلیمر خرمشهر در حاشیه افتتاح این پالایشگاه  گفت:این طرح، نخستین پالایشگاه کوچک از 9 پالایشگاه کشور است که با تامین منابع مهندسی و مالی بخش خصوصی و اعتبار بیش از 500 میلیارد ریال بهره برداری شد. 

پرویز خدادادی ظرفیت تولید این پالایشگاه را پنج تا هشت هزار بشکه فرآورده های نفتی در روز عنوان کرد و افزود: 70 درصد تولید فرآورده های این پالایشگاه را بنزین تشکیل می دهد و مابقی را نیز، گازوئیل و قیر پلیمری تشکیل می دهد. 

خدادادی اظهار داشت: این پالایشگاه نخستین برند مینی ریفاینری یا پالایشگاه کوچک است که می تواند به طور همزمان از میعانات گازی، نفت خام و نفتا به عنوان خوراک استفاده کند. 

وی تصریح کرد:این واحد تمامی ویژگی های یک پالایشگاه استاندارد را داراست و با کمک طراحان و متخصصان داخلی در قالبی کوچکتر و با سرمایه کمتر اجرا شده و دانش به کار رفته در این پالایشگاه در دو حیطه بومی سازی فناوری غیر ایرانی و نوآوری و خلاقیت در صنعت پالایشگاه است. 

مدیر عامل پالایشگاه پیمان رامشیر پلیمر افزود: با توجه به اهمیت اشتغالزایی در صنایع این واحد می تواند 100 الی 120 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی داشته باشد. 

خدادادی گفت: آنچه که این پالایشگاه را نسبت به سایر پالایشگاه ها متمایز می کند، ورودی و خروجی آن می باشد و برای اولین بار ورودی پالایشگاه غیر از نفت خام نفت سبک، نفت سنگین، میعانات گازی و نفتا نیز به صورت همزمان می باشد. 

وی افزود: برای ساخت این پالایشگاه به ازای ظرفیت هر یک بشکه در روز با کمک دانش فنی و خلاقیت به کار گرفته شده مبلغ بسیار کمتری نسبت به میزان جهانی هزینه شده است. 

وی آغاز مراحل ساخت این پالایشگاه را سال 92 خواند و گفت : با بهره گیری از 70 نیروی متخصص و صرف 300 هزار نفر ساعت نیرو، در زمان کمتر از دو سال میسر شده است. 

خدادادی گفت: سیستم تولید آب، برق و بخار در این پالایشگاه به صورت 100 درصدی با دانش بومی و فناوری روز در ایران ساخته شده است. 

وی در ادامه گفت: از مزیت چنین پالایشگاهی این است که طراحی، ساخت و نصب ادوات از توان متخصصان داخل کشور استفاده شده و برای تعمیر و نگهداری نیازمند تامین قطعات از خارج و بهره گیری از نیروی خارجی نیست. 

مدیر عامل پالایشگاه پیمان رامشیر پلیمر افزود: از دیگر ویژگی های این پالایشگاه آلایندگی بسیار کم آن نسبت به پالایشگاه های مشابه دارد و به نوعی اصول حفاظت محیط زیست در آن رعایت شده است. 

خدادادی افزود: از دیگر نکات مهم در فناوری این پالایشگاه تبدیل پسماند فرآیند تولید به قیر پلیمری است که در ساخت آسفالت رنگی به کار می رود و این مهم برای نخستین بار در کشور اتفاق می افتد.  

خبر خرمشهر ،اخبار خرمشهر ،خبرخوزستان 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: