کد خبر: ٩١٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1397/11/15-١٣:٢٧

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه :بیش از 18 هزار قطعه پرنده مهاجر از گونه‌های مختلف در تالاب‌های میانگران و بندون فرود آمده‌اند.

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز،عباس سلطانی اظهار داشت : با توجه به اینکه پاییز سال جاری، شاهد بارش‌های خوبی بوده‌ایم و بالطبع آن وضعیت تالاب‌های استان خوزستان و کشور بهبود یافته است، شاهد پراکنده شدن پرندگان در نقاط مختلف و در نتیجه کاهش تعداد آنها در تالاب‌های مختلف بوده‌ایم.
وی افزود: طبق سرشماری انجام شده تعداد 15 هزار و 926 قطعه پرنده در تالاب میانگران و 2 هزار و 118 قطعه پرنده در تالاب بندون ایذه فرود آمده‌اند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه تصریح کرد: این پرندگان مهاجر شامل انواع مرغابی‌ها، فلامینگو، لک‌لک، چنگر، آبچلیک، سلیمیان، پاشلک و کاکایی هستند که مناظر زیبایی به تالاب‌های ایذه بخشیده‌اند.
وی با بیان اینکه شکار پرندگان در تالاب های این شهرستان ممنوع است، تاکید کرد: در صورت مشاهده شکار هرگونه پرنده مهاجر در منطقه، با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.
تالاب میانگران که در بهمن ماه سال 1389 به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید، یکی از تالاب های مطرح کشور است که در شمال غربی استان خوزستان در شهر باستانی ایذه قرار دارد و با مساحتی متغیر اما در حدود 2400 هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است، با بارش‌های خوب پاییز و زمستان سال جاری، این تالاب روزهای خوبی را سپری می‌کند.
تالاب بندون در سه کیلومتری شمال شرق ایذه قرار دارد و به عنوان یک تالاب فصلی به شمار می‌رود.

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،تالاب‌،ایذه،تالاب‌های ایذه،رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه،عباس سلطانی

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: