کد خبر: ٧٥٠٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/12/15-١١:٠٩

شهردار آبادان از آماده سازی ۴ کمپ در سطح این شهر به منظور اسکان میهمانان نوروزی خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 شهردار آبادان از آماده سازی ۴ کمپ در سطح این شهر به منظور اسکان میهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ،حسین حمیدپور پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تشکیل ستادهای نوروزی در سازمان شهرداری عنوان کرد: به منظور استقبال از مهمانان نوروزی برنامه های متنوعی در بخش های عمرانی، فرهنگی و خدماتی در شهر آبادان مهیا شده است. در بخش عمرانی به تکمیل پروژه های نیمه تمام همچون؛ ساخت برخی پیاده روها، بهسازی چندین پارک، نورپردازی معابر، اصلاح و تکمیل روشنایی برخی پارک ها، رنگ آمیزی جداول در موارد مورد نیاز، ساماندهی ورودی شهر، رفع نواقص و تکمیل سرویس های بهداشتی پرداخته شده است.

وی افزود: پیش بینی استقرار ۲۰ تا ۲۵ تاکسی برای هر کمپ ( تاکسی های آموزش دیده برای سرویس دهی به مسافران در قالب تاکسی گردشگری شهری )، فعال سازی تورهای گردشگری شهری با بهره گیری از چندین دستگاه اتوبوس، پیش بینی چندین پارکینگ رو باز هر کدام به ظرفیت ۶۰۰ خودرو به منظور روان سازی ترافیک به خصوص در هسته مرکزی و استقرار مینی بوس در پارکینگ ها برای کنترل و کاهش تردد خودروها و بهره مندی از اینترنت رایگان در کمپ ها از دیگر اقدامات انجام شده به منظور پذیرایی از مسافران نورزی است.

پیش بینی حضور ۴ میلیون مسافر در ایام نوروز

شهردار آبادان تصریح کرد: با توجه به لغو روادید برای ورود مسافران خارجی از سوی کشور عراق به منطقه آزاد اروند ( شهرهای آبادان و خرمشهر ) پیش بینی می شود؛ نوروز امسال ۴ میلیون مسافر به آبادان سفر کنند.

حمید پور همچنین از حفظ، حراست و ایمنی کمپ ها و برپایی جشنواره ها و برنامه های نشاط آور به عنوان دیگر برنامه های  قابل اجرای شهرداری در ایام نوروز نام برد و گفت: پاکسازی محلات مختلف آبادان آغاز شده و انتظار ما از شهروندان این است که در این خصوص شهرداری را همراهی کنند، همچنین از تخلیه و رها سازی نخاله در اطراف و حتی درون شهر به طور جدی خودداری کنند.

وی افزود: ۲۶ اسفند ماه جاری شهر در زمینه پاکسازی شکل دیگری به خود می گیرد، در حال حاضر با بهره گیری از ۹۰ دستگاه ماشین آلات اعم از گریدر، لودر، کمپرسی، بک هول و بابکت کار نخاله برداری و پاکسازی شهر را آغاز و ادامه می دهیم.

وی با اشاره به ارائه سفارش خرید ۵۰۰ باکس زباله جدید و افزوده شدن آن به موجودی قبلی افزود: به هیچ عنوان اجازه دستفروشی در خیابان امام به افراد داده نمی شود، اما در سایر مناطق به رغم آنکه قانون دست ما را برای برخورد با دستفروشان باز گذاشته اما در یک تعامل دو سویه سعی شده که اجازه فعالیت این چنینی تنها در ایام نوروز به دستفروشان داده شود.

وی اظهار کرد: در بحث گردشگری آبی نیز علاوه بر فعالیت چند فروند لنج و قایق، یک شرکت خصوصی قدم پیش گذاشته و قرار است تا با ورود یک فروند کشتی با ظرفیت ۴۰ نفر در امر جابجایی و انجام گشت های آبی در رودخانه بهمنشیر اقدام کند.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمع آوری دوره گردها تنها بر عهده شهرداری نیست و باید نیروی انتظامی نیز با این سازمان همراه شود، تصریح کرد: پلیس راهور قول داده تا آن دسته از خودروهایی که در گوشه و کنار خیابان ها اقدام به سد معبر و فروشندگی می کنند را به حاشیه های شهر هدایت کرده و این برنامه از هفته آینده آغاز می شود.

توزیع رایگان ۵۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری

حمید پور با تاکید بر پیش بینی برنامه ای خاص در هفته درختکاری گفت: حدود ۵۰ هزار اصله نهال سازگار با شرایط و آب و هوای منطقه همچون؛ فونیکس، گل کاغذی، تکوما، پالم، برهان، خرزهره، شیشه شور، کنار، ختمی و دارایی به صورت رایگان در میان مردم توزیع می شود، امید می رود با کاشت نهال ها کمکی نیز به سرانه فضای سبز شهری شود، در زمان حاضر سرانه فضای سبز در آبادان ۴ متر مربع است، این رقم طبق استاندارد باهای موجود باید به ۱۲ متر مربع برسد، برای ایجاد هر متربع سرانه فضای سبز، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ( کاشت، نگهداری و آبیاری ) نیاز است.
وی افزود: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) از روز دوشنبه هفته جاری تا پایان سال، ۲۰ درصد تخفیف در عوارض ساخت و ساز را به شهروندان ارائه می کنیم.

به گفته وی شهروندان و مسافران می توانند در صورت بروز تخلفات احتمالی در پارکینگ های پیش بینی شده برای ایام نوروز، با شماره تماس ۵۳۳۴۴۴۷۷  واحد رسیدگی به شکایات تاکسی رانی تماس بگیرند، تا چنین مشکلاتی در کمترین زمان ممکن رفع شود.

 

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: