کد خبر: ٦٨٣١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/08/16-٠٨:٣٩

فرماندار خرمشهر گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز شلمچه به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق رفته اند.

 

 

 

 

 

 

فرماندار خرمشهر گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز شلمچه به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق رفته اند. 

به گزارش آبادان نیوز، ولی اله حیاتی پیش از ظهر(دوشنبه) در جلسه ستاد اربعین در محل سالن اجتماعات پایانه تجاری شلمچه با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری بسیار خوب راهپیمایی عظیم اربعین در مرز شلمچه اندیشیده و مهیا شده است، افزود: ۴۲۰ موکب در طول ۱۱ کیلومتر مسیر منتهی به شلمچه به زائران خدمات رسانی می کنند. 

وی با قدردانی از فراهم سازی زیرساختهای شلمچه توسط سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: نصب گاردریل، تاسیسات آبرسانی و برق رسانی، سرویسهای بهداشتی و غیره ارائه خدمات مشابه در عراق در قالب ایجاد ۴۰ گیت و آسفالت حدود سه هکتار از اراضی عراق از سمت شلمچه به داخل این کشور از جمله این خدمات است. 

حیاتی تصریح کرد:  فعالیت شبانه روزی نیروهای مرزبانی و انتظامی سبب تردد روان، ایمن و بدون دغدغه زائران در مرز شلمچه شده است. 

فرماندار خرمشهر گفت: در زمان حاضر برنامه های متنوعی در سرزمین عاشورایی شلمچه که میعادگاه لاله های پرپر شده این مرز و بوم است به جهت افزایش شور حسینی در حال اجرا است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون۶۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه به عراق سفر کرده اند، افزود: ۱۲۰ هکتار ظرفیت پارکینگ ایجاد شده که تا این زمان ۲۷ هزار خودرو در پارکینگ ها مستقر شده اند. 

به گفته حیاتی، ۶۹۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۵ هزار ظرفیت استراحتگاهی (سوای از ظرفیت استراحتگاهی سپاه) نیز برای خدمات رسانی به زائران در شلمچه مهیا شده است. 

فرماندار خرمشهر با اشاره به استقرار حمل و نقل ریلی و جابجایی زائران از ایستگاه راه آهن خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه (۱۱ کیلومتر) اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه جمهوری اسلامی با عراق، خدمات ریلی از بصره تا نجف نیز به زائران ارائه می شود. 

حیاتی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ هزار زائر به کشور بازگشته اند، تصریح کرد: با بهره گیری از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۱ رام قطار زائران به عمق کشور برده شده اند. 

فرماندار خرمشهر، فعال سازی ستاد اربعین با محوریت سازمان منطقه آزاد اروند را یادآور شد و گفت: خدمات رسانی به زائران تا ۱۰ روز پس از اربعین همچنان ادامه دارد. 

حیاتی افزود: به رغم آنکه امسال یک کریدور مجزا برای عبور و رسیدگی به امور اتباع خارجی  پیش بینی شد  اما اتباع خارجی و ایرانی هر دو از یک مسیر تردد کردند ضمن آنکه با استقبال و پذیرایی خوبی از سوی مردم نیز روبرو بودند. 

وی اظهار کرد: عشایر غیور خوزستان و به ویژه مردم شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان میزبانان اصلی زائران بی وقفه و به صورت مستمر به زائران خدمات رسانی می کنند. 

حیاتی با اشاره به ابراز رضایتمندی زائران از خدمات رسانی در مرز شلمچه تصریح کرد: تلاش نیروهای سپاه در منطقه بسیار چشمگیر و قابل تقدیر است. 

وی یادآور شد: خوزستانی ها با همدلی و وفاق کامل با یکدیگر و با همراهی سایر شهرها و استانهای معین خدمت بی منتی به زائران ارائه می کنند. 

فرماندار خرمشهر گفت: ۵۵۰ نیروی خدماتی از شهرداریهای معین در مرز شلمچه خدمات شبانه ورزی ارائه می کنند، شهرداریهای شیراز، تهران و آبادان و خرمشهر به طور جدی به موضوع تامین نظافت منطقه ورود کرده اند. 

حیاتی افزود: تاکنون ۸۰ هزار غیر ایرانی از ۹۳ کشور از مرز شلمچه به عراق رفتند. 

وی اظهار کرد: با طرف عراقی هماهنگی خوبی داریم، ملاقاتهای متعددی در دو سوی مرز و به شکل مرتب انجام می شود. 

وی با اشاره به استقرار و خدمات استان آذربایجان شرقی در خاک عراق تصریح کرد: در هر وعده ۱۷ هزار پرس غذا به زائران در عراق ارائه می کنند. 

فرماندار خرمشهر گفت: پنج گلوگاه برای عبور روان و ایمن زائران پیش بینی شده، ناوگان حمل و نقل عمومی عراق نیز در مرز شلمچه مستقر شده و به زائران خدمات رسانی می کنند. 

حیاتی با اشاره به تجهیز شلمچه به ۷۲ کد فیبر نوری افزود: در این منطقه با بهره گیری از این امکان اخبار به طور مستمر و بی وقفه به کل دنیا مخابره می شود، در این سیستمم اخبار توسط خبرنگاران منطقه به شکل سریعی در شبکه های مختلف مخابره می شود.

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،خرمشهر،خبر خرمشهر،اخبار خرمشهر،فرماندار،فرماندار خرمشهر،ولی اله حیاتی،شلمچه،مرز شلمچه،اربعین،ستاد اربعین،اربعین حسینی،زائران،منطقه آزاد اروند

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: