کد خبر: ٦٥٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/29-١٠:٤٠

استاندار خوزستان با بیان اینکه در استان مدیرانی را می‌خواهیم که تحول گرا باشد و نه فقط در جهت حفظ وضع موجود تلاش کنند گفت: درخواست ما مشاهده رشد شاخص‌های توسعه‌ای در طول مدیریت هر کدام از مدیران است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز، غلامرضا شریعتی در همایش استانی بازگشایی مدارس که در محل سالن همایش شهید هاشمی استانداری با تاکید بر توسعه یافتگی کشورهای جهان با تکیه بر شاخص‌های علمی و آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: امروز کشورهایی موفق هستند،  که در تولید علم و دانش موفق عمل کرده‌اند و توانستند علم خود را به فن‌آوری و تکنیک تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: زمانی‌که جامعه‌ای از طریق علم موفق به خلق ثروت و پول شود، به‌طور حتم آن جامعه در مرحله اول آموزش ملاک پیشرفت و توسعه خود قرار داده است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: چنانچه بخواهیم به اصول توسعه پایدار دست پیدا کنیم، باید از مدلی که دنیا در امر توسعه تجربه کرده تبعیت کنیم و توسعه آموزش پایدار را سرلوحه برنامه‌های علمی خود قرار دهیم.

شریعتی با اشاره به رویکرد استان خوزستان در سیاست‌گذاری‌های توسعه آموزشی توضیح داد: سیاست‌های استان در حوزه آموزش تاکید بر ارتقاء شاخص‌های آموزش، توسعه زیرساخت‌های آموزشی، چه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، همگانی کردن آموزش پیش دبستانی، ایجاد و برقرای کلاس‌های کنکور، شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، کنترل بیسوادی در استان و رصد کردن دانش آموزان در معرض ترک تحصیل است.

وی با بیان اینکه به منظور سوادآموزی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بسیج عمومی را در دستور کار قرار دادیم عنوان کرد: تاکنون بیش از یک هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شد که در سال‌جاری  به مدرسه می‌روند.

شریعتی با تاکید بر ادامه کلاس‌های تقویتی کنکور  در سال‌جاری به مانند سال گذشته گفت: در کنکور سال جاری ۶۰ درصد آمار رتبه‌های زیر هزار در استعدادهای درخشان و مدارس دیگر ارتقا پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رعایت عدالت آموزشی و فراهم کردن شرایط مناسب برای دانش آموزان با استعداد تلاش‌های زیادی شده است، که امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌جاری هیچ دانش آموزی به‌خاطر فقر مالی از تحصیل محروم نشود.

شریعتی تشریح کرد: در مهر ماه سال جاری تعداد  ۱۳۱ فضای آموزشی با ۴۹۱ کلاس و زیربنای ۷۵ هزار متر مربع افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در تابستان سال‌جاری در  ۵۰۰ مدرسه با بیش از  ۲ هزار کلاس درس تعمیرات اساسی انجام دادیم.

شریعتی خطاب به فرمانداران، بخشداران و شهرداران سطح استان متذکر شد: با توجه به بازگشایی مدارس کلیه امکانات شهرستان برای این مهم بسیج کنند.

وی تاکید کرد: در پایان مهر ماه سال جاری با کلیه رؤسای فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها جلسه تشکیل خواهم داد، گزارش کار مسئولان را از آنها می‌گیریم و به طور حتم این پایش در برنامه من خواهد بود.

سرانه استخر دانش آموزان خوزستان صفر است

شریعتی با انتقاد از صفر بودن سرانه استخر دانش آموزی در استان یاد آور شد: انتظار می رود در طول سال تحصیلی از ورزش دانش آموزی حمایت شود؛  در سال جاری 4 استخر و در سال آینده 4 استخر دیگر افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه  نسل امروز ما به دلیل ماشینی شدن تقریبا مانند ۲۰ سال گذشته کشورهای توسعه یافته از اضافه وزن بالا رنج میبرند متذکر شد: مسئولان آموزشی شرایط تحرک بدنی و ورزش مناسب برای دانش آموزان را فراهم کنند.

شریعتی با بیان اینکه در استان مدیرانی را می‌خواهیم که تحول‌گرا باشد و نه  فقط در جهت حفظ وضع موجود تلاش کنند؛ گفت: درخواست ما مشاهده رشد شاخص‌های توسعه‌ای در طول مدیریت هر کدام از مدیران است، به طوری که برخی مسائل موجود در فضای سنتی شکسته و گام‌های توسعه را محکم‌تر بردارند.

مدارس کانکسی جمع می‌شوند/سرانه زیربنایی مدارس خوزستان پایین‌تر از میانگین کشور است

شریعتی با اشاره به  انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و نوسازی توضیح داد:  ظرف یک سال آینده مدارس کانکسی از سطح استان جمع‌آوری می‌شود، برای این کار مبلغ  ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مور نیاز ما و 10 میلیارد دیگر  آموزش و پرورش تأمین خواهد کرد.

وی تشریح کرد: متوسط سرانه زیربنای آموزش و پرورش کشور ۵ متر و ۱۷ سانتی‌متر و در خوزستان ۴ متر و ۹۴ سانتی‌متر است؛ که با توجه به اینکه سرانه استاندارد ۸ متر و ۳۹ سانتی‌متر است، نتیجه‌گیری می‌شود که خوزستان از میانگین کشوری و استاندارد عقب است.

شریعتی گفت:  خوزستان به لحاظ سرانه فضای آموزش و پرورش از آخر استان ۱۰ کشور است، که این رتبه نشان می‌دهد، خوزستان رتبه مناسبی ندارد و باید این رتبه را ارتقا دهیم.

وی عنوان کرد:  به شرکت های توزیع برق استان و اهواز و آبفا استان و اهواز دستور داده شد، با توجه به اینکه هنوز تخصیص اعتبارات در حوزه آب و فاضلاب  به صورت کامل انجام نشده  است، بدون پرداخت هزینه، انشعابات آب و برق مدارس قابل بهره‌برداری را وصل کنند و به محض تخصیص اعتبارات هزینه‌ها از سوی آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان از فرمانداران درخواست کرد: موضوع  مربوط به مدارسی که نیاز به وصل انشعاب دارند، را به شکل جدی پیگیری کرده و چنانچه آبفا یا توزیع برق از این امر تبعیت نکردند گزارش دهند، چرا که هیچ مدرسه‌ای در خوزستان نباید به دلیل نداشتن انشعابات آب و برق بدون استفاده بماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،ابادان نیوز،شرکت های توزیع برق و آبفا، شرکت های توزیع برق  و ابفا استان،شرکت های توزیع برق و آبفا استان خوزستان،استاندار خوزستان،غلامرضا شریعتی

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: