کد خبر: ٦٤٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/15-١١:٣٤

فرماندار اندیمشک:مدارس شهرستان اندیمشک نیازمند کتابخانه های مناسب برای ارتقای سطح علمی دانش آموزان هستند.

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز،پیمان جهانگیری عصر سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های این شهرستان افزود:یکی از نیازهای مدارس تقویت بعد کتاب و کتابخوانی است که به دلیل کمرنگ شدن کتابخانه ها در سطح مدارس در سال های اخیر به این موضوع پرداخته نشده است.
وی بیان کرد:سرعت فناوری و نبود آگاهی بخشی به نسل جدید موجب گرایش بیشتر آنها به فضای مجازی به جای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.
وی افزود: اگر در زمینه فرهنگ کتابخوانی برنامه های ترغیبی و تشویقی به خوبی اجرا نشود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و استفاده ناآگاهانه از این فضاها آثار نامطلوبی بر جامعه خواهد گذاشت.
جهانگیری اظهار کرد:در راستای تقویت زیرساخت های کتابخانه ها در شهرستان اندیمشک امسال اعتبارات این بخش با نگاه ویژه در نظر گرفته شد که در کمیته برنامه ریزی تعریف شده است.
وی افزود:این هزینه صرف ارتقای سطح کیفی کتابخانه های اندیمشک خواهد شد ضمن اینکه باید شهرداری ها نسبت به پرداخت سهم نیم درصدی این نهاد اقدام کنند.
رئیس اداره کتابخانه های شهرستان اندیمشک هم با اشاره به کمبود منابع مالی این نهاد گفت: در 6 ماه اخیر شهرداری اندیمشک نسبت به پرداخت سهم نیم درصد خود اقدامی نکرده است.
فریبا لطفی بافنده افزود:پرداخت این مبلغ سهم شایانی در رفع مشکلات عدیده کتابخانه ها دارد که انتظار می رود شهردار جدید و اعضای شورای اسلامی شهر با اهتمام بیشتر نسبت به این موضوع اقدام کنند.
وی ادامه داد: امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی خارج و مکانیزه شده اند که این روند به افزایش تعداد اعضا کمک می کند.
وی افزود: کتابخانه های عمومی اندیمشک درحال مجهزشدن به سیستم های نوین مانند WI FI برای اعضا هستند و عضویت سراسری خدمت دیگری ست که افراد با عضو شدن در یک کتابخانه عمومی می توانند ازتمام کتابخانه های عمومی کشور استفاده کنند.
لطفی بافنده گفت:سلسله نشست های کتابخوان یک فعالیت اثربخش در اشاعه ی فرهنگ مطالعه است که امروز شاهد برگزاری آن در کتابخانه های عمومی هستیم.
وی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با اهداف کتابخانه ها،جمع خوانی های مناسبتی، نقد کتاب،رونمایی کتاب ودیگر فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های اندیمشک خبر داد.
4،5 درصد جمعیت شهرستان اندیمشک معادل 9 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند.
در هشت باب کتابخانه عمومی و چهار باب کتابخانه مشارکتی اندیمشک تعداد 140 هزار جلد کتاب نگهداری می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،اندیمشک،خبراندیمشک،اخباراندیمشک،فرماندار اندیمشک،پیمان جهانگیری

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: