کد خبر: ٦٤٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/09-١٠:٠٠

استاندار خوزستان:برای انجام پروژه‌های مهار ریزگردها در کانون‌های محل این پدیده حدود 30 میلیارد تومان تامین اعتبار انجام شده است.

 


 

به گزارش آبادان نیوز،غلامرضا شریعتی ظهر امروز در همایش دستاوردهای دولت در راستای حوزه محیط زیست استان خوزستان که در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: از تمامی افراد و سازمان‌ها که در خصوص بحث ریزگردها بسیج شدن نهایت تشکر را دارم و همچنین افراد و گروه‌های خدوم سپاه و همچنین پیمانکاران که در نهال کاری صمیمانه بسیج شدند و فعالیت خالصانه به عمل آوردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: در حدود 6 هزار هکتار اراضی کانون ریزگردها در حال حاضر نهال کاری آنها  صورت گرفته و این امر جای سپاس و شکر دارد که باید با جدیت و پشتکار همچنان این کار دنبال شود تا اینگونه از شدت مسئله ریزگردها کاسته شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای انجام پروژه‌های مهار ریزگردها در کانون‌های محل این پدیده حدود 30 میلیارد تومان تامین اعتبار انجام شده و همچنین قرار است از این اعتبار مراکز سنجش آلودگی هوا هم تاسیس شود.

شریعتی با اشاره به اینکه در اجرای طرح‌های مقابله با ریزگرد برای انجام عمل حفاری نیاز است تا دقت لازم در خصوص تاسیسات خطوط آب و برق و گاز انجام شود اظهار کرد: در این باره نیاز به یک همکاری بین بخشی میان دستگاه‌ها به ویژه آب و برق و محیط زیست است تا کارها به خوبی پیش برود.

وی عنوان کرد: ما امیدوار هستیم که این حساسیت‌ها در خصوص ریزگرد در استان زیاد شود تا بتوان 330 هزار هکتار از کانون‌های داخلی ریزگردها با برنامه ریزی و فعالیت مستمر حل بشود.

وی ادامه داد:  باید در نظر داشت که تنها با نهال کاری این مهم مهار نمی‌شود و باید کارهای دیگری را هم در موازات آن انجام داد.

وی گفت: در سال‌ها و دولت‌های گذشته نیز اعتباراتی در این زمینه تخصیص یافته که متاسفانه وصول نشده و اجرا نشده‌اند، اکنون باید با کنترل تمام مسائل زیست محیطی به عنوان اولویت اصلی، پیوست تمام مسائل مختلف شود به عنوان مثال در بحث تالاب‌ها حتما مسائل ریزگردها باید مدنظر قرار گیرد تا با نگاه قوی‌تری به موضوعات زیست محیطی، شاهد فراهم شدن زندگی و رفاه استاندارد برای مردم خوزستان باشیم.

شریعتی گفت: انتظار می‌رود که فرصت‌های هم اندیشی در این مسئله مهم استان، بالا برده شود و به کارها و فعالیت‌ها عمومیت بخشیده شود .

وی خاطرنشان کرد: یک نمونه از این فعالیت‌ها که انجام شده نصب مانیتورهایی در سطح شهر اهواز برای آگاهی بخشی مردم از وضعیت آب هوایی شهر است و بزودی 4 مانیتور دیگر نیز به همت سازمان هواشناسی استان در دیگر مناطق نصب خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،استاندار خوزستان،غلامرضا شریعتی،ریزگرد

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: