کد خبر: ٦٣٩٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/02-١١:٣٦

ماهیگیری با برق در دشت آزادگان موجب کاهش شدید این گونه شده است، این در حالی است، که ماهیگیران برقی را همه وقت در آبهای دشت آزادگان می توان مشاهده کرد.

 

 

 

ماهیگیری با برق در دشت آزادگان موجب کاهش شدید این گونه شده است، این در حالی است، که ماهیگیران برقی را همه وقت در آبهای دشت آزادگان می توان مشاهده کرد.

به گزارش آبادان نیوز،سالهاست که ماهیگیری به وسیله شوک الکتریکی در آبهای خوزستان رایج است اما تاکنون هیچ اقدام مؤثری در کاهش این جرم سنگین و غیر انسانی صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش با جرأت میتوان گفت بیشترین تخلفات در این زمینه شامل شهرستان دشت آزادگان می باشد که در طول سالهای اخیر به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

آب های دشت آزادگان که شامل انشعابات رودخانه کرخه است نه تنها آب آنها بسیار کم است، بلکه محل تجمع فاضلاب و پسابهای کشاورزی شده اند، اما با این حال هنوز جمعیتی از ماهیان بومی در این آب ها زندگی می کنند وتوسط ماهیگیران غیرمجاز که تعداد آنها بسیار بالا است، توسط روش غیر انسانی و برخلاف اصول زیست محیطی با شوک الکتریکی صید می شوند.

بر اساس این گزارش، به طور حتم صید با برق  موجود زنده کوچک و بزرگ نمی شناسد و هر موجود زنده ای در مسیرش قرار گیرد را از بین می برد.

در آبهای کم دشت آزادگان یک گونه مهم جانوری که هنوز به طور کامل منقرض نشده است دیده می شود این گونه لاک پشت فراتی(با نام محلی رفوش) است که در لیست سرخ سازمان حفاظت از طبیعت و محیط زیست جهانی در معرض خطر انقراض بیان می شود.

ماهیگیری با برق در دشت آزادگان موجب کاهش شدید این گونه شده است، این در حالی است که
ماهیگیران برقی را همه وقت در آبهای دشت آزادگان می توان مشاهده کرد.

متأسفانه اداره محیط زیست شهرستان سوسنگرد هیچ اقدامی جهت برخورد با عاملین این جرائم هولناک از خود نشان نمی دهند.

استفاده از این روش غیر انسانی برای صید ماهی، حیات مردم و دامهای آنها را به خطر انداخته است، به طوری که تاکنون چندین نفر با روش شوک الکتریکی در آب جان خود را از دست داده اند.

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،ماهیگیری،ماهیگیری با برق،دشت آزادگان،خبردشت آزادگان،اخباردشت آزادگان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: