معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان:افزایش صادرات نفت در سال های 94 و 95 که به رشد درآمدهای ارزی کشور منجر شد گواهی بر این ادعاست.

 

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این که برجام و توافقات هسته ای اثربخشی بالایی بر اقتصاد کشور داشت گفت: افزایش صادرات نفت در سال های 94 و 95 که به رشد درآمدهای ارزی کشور منجر شد گواهی بر این ادعاست.

به گزارش آبادان نیوز،سید علی بحرینی مقدم روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی خوزستان با حضور وزیر نفت اظهار کرد:برجام تاثیر بسزایی در اثربخشی اقتصاد کشور و به دنبال آن اقتصاد استان داشته و آزادی وجوه مسدود شده، گشایش خطوط ارتباطی، افزایش تعاملات سرمایه گذاری را به دنبال داشت.
وی افزود: همچنین افزایش تولید و صادرات نفت و حفظ سرمایه ایران در اوپک باعث شد تا تحرک و جنبش قابل توجهی در اقتصاد کشور درطول سال های 94 و 95 صورت گیرد.
وی بیان کرد: ارزش نفت در سه ماهه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه آن در سال 94 اختلاف معناداری داشت اما انتظار می رفت آثار و برکت های افزایش صادرات نفت در خوزستان نمود بیشتری پیدا کند.
بحرینی با بیان این که نفت موتور محرکه بخش های دیگر اقتصادی در کشور است گفت: نفت اگرچه خود تاثیرپذیری زیادی از سایر بخش ها ندارد اما تاثیرگذاری بالایی بر روی بخش های دیگر دارد.
وی ادامه داد: باوجود این ظرفیت ها اکنون صنایع تبدیلی و تکمیلی در خوزستان عملکرد قابل قبولی نداشته و باید ارزش افزوده و اشتغالزایی این صنایع بیشتر شود.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: طرح شهرک صنایع تبدیلی و تکمیلی امیدیه در حال پیگیری است تا بتوانیم از ارزش افزوده صنایع پتروشیمی و نفت بهره مندی بیشتری داشته باشیم.
وی اظهار کرد: اکنون بسیاری از صنایع فولادسازی و نورد در کشور با حداقل ظرفیت فعالیت می کنند و برخی از صنایع بزرگ ما نیز به صورت سفارشی کار می کنند.
بیژن زنگنه وزیر نفت روز پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی خوزستان در سالن جلسات استاندار خوزستان حضور یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،معاون استاندار خوزستان،سید علی بحرینی مقدم 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: