کد خبر: ٦٣٧٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/29-١٢:٠٣

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از صدور حکم 6 ماه حبس تعزیری برای مدیر عامل یکی از صنایع پتروشیمی خبر داد.

 

 اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از صدور حکم 6 ماه حبس تعزیری برای مدیر عامل یکی از صنایع پتروشیمی به دلیل آلودگی زیست محیطی و نشت نفت در اراضی کشاورزی منطقه دارخوین شادگان خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر گفت:مدیر عامل یکی از صنایع پتروشیمی به دلیل تخلیه پساب با بار آلودگی بالا به خوریات منطقه و پیگیری قضائی از سوی دادگاه تجدیدنظر استان به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
ایرج سلیمانی افزود:این رای از سوی دادگاه فعلا به مدت 2 سال به حالت تعلیق درآمده است. 
سلیمانی تاکید کرد: صنایع فعال در این حوزه در صورت رعایت نکردن الزامات زیست محیطی، بدون هیچگونه اغماض به مراجع قضائی معرفی می شوند.

*نشت نفت در اراضی کشاورزی دارخوین 
همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان اعلام کرد:خطوط لوله نفت در اراضی کشاورزی منطقه دارخوین شادگان دچار نشتی شده است.
سید محمد حسن فقیه افزود: لوله های نفت در این منطقه در چند سال اخیر به طور مرتب دارای شکستگی و نشتی می شوند و علاوه بر ایجاد خسارت بر زمین های کشاورزی، به عنوان یک تهدید جدی برای رودخانه کارون که در نزدیکی و مجاورت آن قرار دارند، به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در پی وصول گزارش مبنی بر نشت نفت در حوزه بخش دارخوین، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شادگان با حضوردر منطقه دارخوین و اقدام سریع در اطلاع رسانی به شرکت متولی، با شناسایی نقطه آلایندگی اقدامات لازم برای مهار نشت نفت و جلوگیری از آلودگی اراضی کشاورزی ظرف 12 ساعت صورت گرفت. 
فقیه با تاکید بر تعهد شرکت های نفتی نسبت به کنترل وضعیت،اظهار کرد:پرونده و پیگیری از طریق مقامات قضایی در این زمینه انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: