کد خبر: ٦٣٧١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/28-١٢:٠٩

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان:این شرکت برای پنجمین سال پیاپی جایگاه برترین بخش محیط زیست را بین پالایشگاه های کشور کسب کرد.

 

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت:این شرکت برای پنجمین سال پیاپی جایگاه برترین بخش محیط زیست را بین پالایشگاه های کشور کسب کرد.

به گزارش آبادان نیوز،اسنفدیار دائم الذکر افزود:شرکت پالایش نفت آبادان با کسب 97،1 از مجموع 100 امتیاز در رتبه نخست ارزیابی سی و پنجمین کمیته تخصصی محیط زیست پالایش و پخش کشور قرار گرفت.
وی گفت:عملکرد مناسب در حوزه های راهبری پروژه ها و کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش مصرف انرژی، مدیریت پسماند صنعتی، مدیریت کربن، نگهداشت فضای سبز، رعایت استاندارد محصولات از جمله مواردی است که این موفقیت را برای پالایشگاه آبادان به ارمغان آورد.
دائم الذکر افزود:سال گذشته نیز پالایشگاه آبادان،رتبه نخست را در زمینه های مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شانزدهمین جام برتر HSE از میان شرکت های پالایش کشور همچنین ١٢ منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت، ٣٧ منطقه پخش فرآورده های نفتی و طرح های شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت از آن خود کرده بود.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است.ساخت این پالایشگاه در سال 1291 هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.
این پالایشگاه تا سال 1973 به دست شرکت‌ های نفتی خارجی اداره می‌ شد و در این سال شرکت ملی نفت ایران مدیریت آنرا بر عهده گرفت.
پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است،خط لوله‌ ای نیز از آبادان به سمت تهران کشیده شده که در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،پالایشگاه آبادان،مدیر عامل پالایشگاه آبادان،اسنفدیار دائم الذکر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: