کد خبر: ٦٣٤١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/23-١١:٢٥

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون:مرمت و احیای پل تاریخی کوت سید صالح این شهرستان با اعتبار6 میلیارد ریال آغاز شد.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون گفت: مرمت و احیای پل تاریخی کوت سید صالح این شهرستان با اعتبار6 میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش آبادان نیوز،حسن ناصر اظهار کرد: این پل تاریخی زیر نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان مرمت و احیاء می‌ شود و اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.
وی افزود: با اجرای این طرح تمامی قسمتهای پل شامل پایه ها، دهانه‌های پل، و ستون‌های آن مرمت و بازسازی می‌شود. 
سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کارون با اشاره به این که آهن آلات این پل چند سال پیش دزدیده شده است اظهار کرد: با استفاده از آهن آلاتی که مشابه آهن آلات قدیمی و از جنس پل است احیا می شود.
وی تاکید کرد: پس از مرمت تصمیم داریم کاربری پل را به پل طبیعت تغییر دهیم تا در کنار استفاده مردم از این پل تاریخی با ایجاد بازارچه های صنایع دستی در کنار آن بتوانیم اشتغالزایی نیز ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود مرمت و بازسازی این پل در سال 97 پایان یافته و برای استفاده و بازدید عموم افتتاح شود.
پل تاریخی کوت سید صالح از آثار تاریخی شهرستان کارون در استان خوزستان است که دارای معماری منحصر به فرد بوده و از 39 ستون و 40 دهانه تشکیل شده است و به شماره 15867 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این پل تاریخی اولین اثر ثبت شده ملی شهرستان کارون است که 124 متر طول دارد و متعلق است به دوره پهلوی اول که به سبک پل‌های ساسانی ساخته شده و برای تردد در زمان سیل ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون،حسن ناصر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: