کد خبر: ٦٢٢٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/30-١٤:١٧

مدير جهاد كشاورزی آبادان از آغاز برداشت رطب از سطح نخلستان‌های این شهرستان خبرداد.

 

مدير جهاد كشاورزی آبادان از آغاز برداشت رطب از سطح نخلستان‌های این شهرستان خبرداد.

به گزارش آبادان نیوز،ناجی شهيب زاده با اعلام اين خبر اظهار کرد: هر ساله در روزهای پايانی تيرماه فصل برداشت خارك و رطب از نخلستان‌های شهرستان آغاز و تا اواسط فصل پاييز ادامه دارد.

وی افزود: در صـــورت عدم بروز شرايط آب و هوايی خاص پيش بينـــی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش محصول داشته و همچنين شاهد بالا رفتن كيفيت خرما در سال جاری خواهيم بود.

شهيب زاده با اشاره به اين‌كه خرمای آبادان از مرغوب‌ترين محصولات خرمای جهان است، گفت: هم اكنون 13هزار و 200 هكتار نخلستان در آبادان وجود دارد كه بخشی از محصول آن به صورت خارك و رطب برداشت می‌شود.

وی همچنین از عمليات رديابی آفت قرنطينه‌ای سوسك سرخرطومی حنايی با روش‌های علمی در نخلستان‌های آبادان خبر داد و گفت: سوسك سرخرطومی حنايی آفتی است كه با ورود به تنه درخت خرما بدون اين‌كه علائمی از بيماری برجای بگذارد باعث خوردگی تنه درخت و از بين رفتن آن می‌شود.

شهیب زاده ادامه داد: عمليات رديابی هرساله در سطحی معادل 3 هزار و 600 تا 4 هزار هكتار از نخلستان‌های شهرستان به دو طريق پايش بصری و تله‌گذاری به روش‌های علمی توسط كارشناسان جهاد كشاورزی به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستانآبادان اظهار کرد: هدف از رديابی، آگاهی از ورود احتمالی آفت به شهرستان است كه اين عمليات بر اساس پايش‌های چشمی و مشاهده علائم و همچنين استفاده از فرمون‌های جنسی مخصوص اين سوسك صورت می‌گيرد.

 شهيب زاده يادآور شد: شهرستان آبادان حدود 13 هزار و 200 هكتار نخيلات بارور دارد كه ارقام استعمران، برحی، زاهدی، گنطار و ليلويی از جمله ارقام موجود در شهرستان هستند.

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،رطب،رطب آبادان،مدير جهاد كشاورزی آبادان،ناجی شهيب زاده

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: