کد خبر: ٦٢٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/25-١٢:١٢

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان 13196 مگاوات است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی 8169 مگاوات و در بخش حرارتی 5027 مگاوات است.

 

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان 13196 مگاوات است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی 8169 مگاوات و در بخش حرارتی 5027 مگاوات است و با توجه به نیاز شبکه سراسری و همچنین برنامه تعمیرات واحدهای تولیدی، کل تولید برق استان در سه ماهه امسال 8869 گیگاوات ساعت بوده است.

به گزارش آبادان نیوز،مهرداد بلادی موسویبا اعلام این خبر اظهار کرد: سهم نیروگاه‌های برق‌آبی از ابتدای سال تا پایان خردادماه 96، برابر 3146 گیگاوات ساعت معادل 35 درصد و سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی 5722 گیگاوات ساعت معادل 65 درصد کل انرژی تولیدی بوده است.

وی افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و فجر هستند که در سه ماهه سالِ جاری 5722 گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند که از این میزان 51 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 49 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شده است.

بلادی موسوی اظهار کرد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 61 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی بیان کرد: پیک خردادماه سال جاری 7884 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود 13 درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: ضمناً انرژی مصرفی در سه ماهه امسال 10054 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 7/9 درصد رشد مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

وی با تقدیر از مردم خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در سالیان اخیر اظهار کرد: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکان و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

بلادی موسوی افزود: گرچه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان در تمامی فصول سال فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود ضرورت مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت (13 الی 17 و 21 الی 23) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،نیروگاه‌های برق خوزستان،مهرداد بلادی موسوی،معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: