کد خبر: ٦١٥٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/20-١٤:٢٨

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کارون:انگور شهرستان کارون یکی از نوبرانه‌ترین انگورهایی است که در کشور برداشت می‌شود.

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کارون از آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: انگور شهرستان کارون یکی از نوبرانه‌ترین انگورهایی است که در کشور برداشت می‌شود.

به گزارش آبادان نیوز،ناصر حسین‌پور اظهار کرد: برداشت انگور از حدود 10 روز گذشته در شهرستان کارون آغاز شده و کشاورزان این شهرستان در حال برداشت انگور از تاکستان‌های خود هستند.

وی افزود: کل سطح تاکستان‌های شهرستان کارون 280 هکتار و عملکرد در هر هکتار حدود 30 تن است. انگور تولیدشده در تاکستان‌های کارون یکی از نوبرانه‌ترین انگورهایی است که در کشور تولید می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کارون تصریح کرد: از تاکستان‌های این شهرستان دو نوع انگور یاقوتی و عسکری برداشت می‌شود و با توجه به این‌که میزان آفات و بیماری‌ها در شهرستان بسیار کم است، می‌توان گفت که هیچ سمپاشی بر روی محصولات انجام نمی‌گیرد. 

حسین‌پور عنوان کرد: با توجه به این‌که برداشت انگور از 10 روز گذشته در شهرستان آغاز شده است، پیش‌بینی می‌کنیم که عملیات برداشت تا 2 هفته آینده ادامه داشته باشد.

 وی با بیان این‌که عملکرد تاکستان‌های شهرستان در سال‌های اوج حدود 8 هزار و 500 تن بوده است، گفت: امسال نیز با توجه به این‌که میانگین تولید 30 تن در هکتار است، امیدواریم شاهد تولید 7 هزار و 400 تن انگور در شهرستان باشیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کارون خاطرنشان کرد: انگور تولیدشده در شهرستان پس از برداشت از تاکستان، در شهرستان‌های اهواز و کارون عرضه می‌شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کارون،ناصر حسین‌پور

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: