کد خبر: ٦١٤٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/15-١٢:٥٠

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه:مسوولان استان به تعهدات خود نسبت به تیم های لیگ برتری خوزستان عمل کنند و از بار مسولیت خود شانه خالی نکنند.

 

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان استان به تعهدات خود نسبت به تیم های لیگ برتری خوزستان عمل کنند و از بار مسولیت خود شانه خالی نکنند.

به گزارش آبادان نیوز،همایون یوسفی پنجشنبه در مراسم تقدیر از قهرمانان لیگ‌های فوتبال، فوتسال و ساحلی خوزستان اظهار کرد: ورزش و به خصوص فوتبال یک نیاز اجتماعی به شمار می رود و اگر در آن سرمایه گذاری نکنیم باید در عرصه های دیگر هزینه کنیم با مشکلات به مراتب بزرگتری روبه رو خواهیم بود.
نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی حضور تیم ملی فوتبال ایران را در جام جهانی یک دستاورد عظیم دانست و گفت: اگر به دنبال آن هستیم که فوتبال موفق تری داشته باشیم باید در رده های پایه و همچنین باشگاه های آسیا عملکرد بهتری داشته باشیم.
وی با اظهار ناراحتی از تعطیلی فوتبال مدارس و آموزشگاه های کشور که می تواند کمک کوثری به فوتبال ملی داشته باشد، گفت: بر این اساس باید سیستم استعدادیابی در فوتبال راه اندازی شود ، قطعا این موضوع می تواند کمک بسیاری به ورزش کشور داشته باشد. 
یوسفی نبود ثبات مدیریتی وغیبت پیشکسوتان در رده باشگاهی استفاده از آدم هایی که یک شبه وارد فوتبال شده‌اند را از آسیب های جدی فوتبال کشور دانست و گفت: متاسفانه اغلب هزینه ها در لیگ برتر فوتبال کشور هزینه می شود و دیگر رده های سنی مورد غفلت قرار گرفته اند که این موضوع در آینده تبعات بسیار بدی خواهد داشت.
وی با اشاره‌ به این که ورود سیاسیون به فوتبال قطعا به صلاح ورزش کشور نخواهد بود افزود: امروز با توجه به جذابیت و اقتصادی بودن رشته فوتبال بسیاری از چهره های سیاسی در این رشته ورود پیدا کرده اند که تصمیمات آن ها قطعا به ضرر فوتبال کشور است لذا مجلس آمادگی آن را دارد که به فوتبال کشور کمک کند.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی مجلس آمادگی دارد اقداماتی در زمینه‌ اقتصاد در ورزش، شفاف سازی در فوتبال کشور و وضع قوانین مناسب برای توسعه منابع پایدار در ورزش انجام دهد، افزود: امروز ما شاهد آن هستیم که تیم های استقلال فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان به دلیل خلف وعده مسولان وبی تعهدی نسبت به انجام وظایف شان، با مشکلات مالی فراوان روبه رو هستند و در سال های اخیر دچار بی ثباتی امنیتی شده اند.
یوسفی با اشاره به این که هیچ گاه قبول نمی کنیم که آکادمی فولاد خوزستان که در کشور منحصر به فرد بوده، روزی منحل شود و تمام تلاش خود را برای گسترش منابع مالی و اعتبارات تیم های استان انجام خواهیم داد، افزود: هیچ گاه نمی پذیریم تیم استقلال خوزستان که سرمایه استان است بخاطر مدیریت نادرست مسوولان شرکت گروه ملی به یکباره با مشکل مالی مواجه شود. متاسفانه شانه خالی کردن بعضی از مسولان استان از زیر بار وظایف اجتماعی خود باعث شد که مشکلات مالی گریبانگیر استقلال خوزستان شود این در حالی است که مسولان هیچ توجیه قانونی در خصوص عدم تخصیص اعتبار به تیم های لیگ برتری را ندارند.
یوسفی با بیان این که فوتبال خوزستان هر موقع از بازیکنان و کادر بومی خود استفاده کرده بهترین نتایج را کسب کرده است افزود: از مدیران استان تقاضا داریم که در رده های باشگاهی از مربیان و بازیکنان بومی استفاده کنند. همچنین انتظار می رود که از مربیان استان در تیم های ملی رده پایه استفاده شود.
وی با بیان این که ذخایر فوتبال خوزستان هیچ گاه تمام شدنی نیست افزود: متاسفانه به علت ارتباطات ناسالمی که در فوتبال وجود دارد بیشتر این بازیکنان که در رده پایه عضو تیم های ملی هستند به تیم بزرگسالان راه پیدا نمی کنند. این های استقلال و فولاد خوزستان با وجود این که قهرمان لیگ شدند اما بازیکنی از این دو تیم پیراهن تیم ملی را به تن نکرد این در حالی است که در تمام دنیا بسیاری از بازیکنان تیم قهرمان لیگ به عضویت تیم های ملی در می آیند.
در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان این گونه مراسم تجلیل از قهرمانان را پیوند زدن فرهنگ با ورزش دانست و گفت: ورزش خوزستان به پشتوانه دلسوزانش در ایستگاهی قرار دارد که در سال های آتی به لحاظ زیرساخت های ورزشی حرف اول را در کشور خواهد زد.
وی با اشاره به این که بنا داریم امکانات ورزشی استان را به عدالت در مناطق محروم توزیع کنیم افزود: با همت نمایندگان استان و دولت تدبیر و امید و به واسطه جذب اعتبار 27 صدم درصد ارزش افزوده دستگاه های اجرایی به امر ورزش، خون تازه ای به زیرساخت های ورزش کشور تزریق خواهد شد و طی 3 سال آینده تمام پروژه های نیمه تمام استان به سرانجام خواهد رسید.
از تشکیل اتاق فکر فوتبال استان در سال 96 خبر داد و گفت:به زودی اتاق فکر فوتبال استان با مشارکت مدیران عامل، مربیان و سرپرست تیم های لیگ برتری و لیگ یکی راه اندازی خواهد شد.
وی فضای ورزشگاه ها را بهترین مکان برای معرفی فرهنگ استان دانست و گفت: اداره کل ورزش و جوانان با کمک معاونت فرهنگی و جوانان وزارت ورزش پایگاه های فرهنگی بسیار خوبی را راه اندازی می کند و نقش لیدرها در این پایگاه ها بی بدیل است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه،همایون یوسفی

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: