کد خبر: ٦١٣٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/12-١١:٤٤

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:بسته رکود در خوزستان با هدف تحرک بخشیدن به اقتصاد این استان و بهره وری مطلوب تر از ظرفیت های طبیعی و انسانی و ایجاد اشتغال مولد در خوزستان تدوین شد.

 

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت:بسته رکود در خوزستان با هدف تحرک بخشیدن به اقتصاد این استان و بهره وری مطلوب تر از ظرفیت های طبیعی و انسانی و ایجاد اشتغال مولد در خوزستان تدوین شد.

به گزارش آبادان نیوز،امید حاجتی شامگاه یکشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در سرسرای اداری شهید رجایی استانداری خوزستان ، اقتصادی کردن بیشتر بخش کشاورزی با اولویت صنایع کشاورزی و تکمیل و توسعه زنجیره این بخش ، تحرک بخشیدن به بخش مغفول مانده گردشگری ، توسعه زنجیره صنایعی همچون پتروشیمی ، تحرک بخشیدن به بخش مسکن و تکمیل طرح های نیمه تمام بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک های صنعتی خوزستان را چهار رویکرد و شالوده اصلی و عملیاتی بسته خروج از رکود در این استان بیان کرد.
وی در توضیح بسته خروج از رکورد در استان اضافه کرد: بخش کشاورزی استان به دلیل اینکه عمده تولیدات کشاورزی در استان،محصولات استراتژیکی همچون گندم و شکر است هنوز نتوانسته ایم الگوی کشت مناسب تری را که به ارزش افزوده و اشتغال بیشتری منجر شود طراحی کنیم که در این بسته طرح هایی برای ارزش آوری بیشتر برخی محصولات کشاورزی دیده شده است.
حاجتی بخش گردشگری استان را با توجه به ظرفیت هایی نظیر راهیان نور،گردشگری دریایی و سلامت را از بخش های فراموش شده و مغفول در سال های اخیر بیان کرد و گفت: در بسته خروج از رکود راه های و مسیرهای منتهی به تحرک بخشیدن این بخش مد نظر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه سهم تولیدات پتروشیمی خوزستان در کشور 33درصد اما سهم ارزش افزوده این بخش نظیر لاستیک و پلاستیک که از مشتقات صنعت پتروشیمی است و اشتغال زا نیز هست را سه درصد عنوان کرد و افزود: زنجیره صنعت پتروشیمی و صنایع پائین دست در خوزستان ناقص است که برای برون رفت از چرخه معیوب به سرمایه گذاری جدید که منابع آن دیده شده توجه شده است.

*سامانه پنجره واحد مجازی برای سرعت بخشیدن به صدور مجوزهای سرمایه گذاری درخوزستان
معاون سرمایه گذاری و اقتصادی استاندار خوزستان نیز در این نشست که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران ارشد اجرایی خوزستان نیز حضور داشتند از طراحی سامانه پنجره واحد مجازی به منظور تحرک و سرعت بخشیدن به صدور مجوزهای سرمایه گذاری در این استان خبر داد.
سیدعلی بحرینی مقدم افزود: در این طرح که برای نخستین بار در کشور در حال آماده سازی است همه فرآیندهای مزاحم و دردسرآفرین برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی حذف شده است.
وی گفت: طراحی این سامانه که حدود 70درصد پیشرفت داشته به گونه ای است که قصور هر دستگاهی که به فرآیند سرمایه گذاری و اخذ مجوز قانونی لطمه می زند مشخص خواهد شد و می توان در کوتاه ترین زمان ممکن این دستگاه اجرایی را مورد بازخواست قرار داد.
وی افزود: در سامانه پنجره واحد مجازی سرمایه گذاری ، همه موانع و فرایندهای مزاحم ، دست و پاگیر حذف، و به جای آن فرایندهای تسهیل کننده و تشویق کننده سرمایه گذاری دیده شده است.
وی یکی از موانع رشد و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را در خوزستان بوروکراسی (دیوان سالاری) و تعدد مراکز تصمیم گیر و دخیل در صدور مجوز توصیف کرد و اظهارکرد: در سامانه پنجره واحد مجازی، هر سرمایه گذار در هر نقطه از ایران و جهان می تواند ابتدا با ظرفیت های متعدد سرمایه گذاری در خوزستان که در این سامانه جا نمایی شده آشنا و نسبت به دریافت مجوزهای لازم و قانونی در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کند.
بحرینی مقدم، یکی از دلایل کندی روند سرمایه گذاری در خوزستان را خستگی و بلاتکلیفی متقاضیان سرمایه گذاری در این استان بیان کرد و افزود: این وضعیت در سال های گذشته سرمایه گذاران را فراری داده و از سرمایه گذاری منصرف کرده است.
به گزارش آبادان نیوز در این نشست گزارشی از وضعیت اشتغال خوزستان در چهار سال اخیر که در مجموع 220هزار شغل (هرسال 55هزار شغل) بوده توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ارائه شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان،امید حاجتی

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: